''Bunları söylemesindeki amacının ne olduğunu düşünüyorsun Watari?''
Genç adam 13 şekerli özenle hazırlanmış kahvesinden bir yudum aldı. Genç kızın konuşması ve mizacı ona son derece tanıdık gelmiş; kalbinde tam olarak adını koyamadığı nostaljik bir sızıyı yeniden uyandırıp, bu kadını bir yerlerden tanıdığının bir kez daha farkına vardırmıştı.
Evet, evet. Kesinlikle tanıyordu onu. Yıllar önce gördüğü düşten ya da bambaşka bir yaşamdan belki de yıllar önce rastlaştıkları bir pastaneden...
Beyni tanımıyordu belki de ama ihmal ettiği kalbi ve ruhu kesinlikle tanıyordu.
Fakat burada asıl sorulması gereken soru 'Nereden?' idi. Kimin nesiydi bu kadın?
Pekâlâ... Bütün bunları çözmek için bol bol vakti olacaktı.
"Bilmiyorum Ryuzaki, sen ne düşünüyorsun?"
Watari'nin düşünceli düşünceli tırnaklarını ısıran L'ye yönelttiği soru ile; dedektif, bir anlığına irkilerek düşüncelerinden sıyrıldı ve bitmiş kahvesini kenardaki kahve sehpasına bırakıp yüzünü tekrar yaşlı adama döndürdü.
"Veri tabanında hakkında işe yarar bir bilgi bulamadığını söylemiştin değil mi?"
"Evet maalesef. Kimliğini saklama konusunda epey marifetli."
"Kira'nın insanları isimlerini bilerek öldürdüğü gerçeğinin şu anda halktan gizlenmesi bir yana, kimliği gizli bir dedektifin gerçek adını bizzat kendisine söylemek oldukça cesaret isteyen bir davranış."
İşaret ve baş parmağının arasında tuttuğu evraklara bir süre daha göz gezdirdikten sonra önünde duran monitörlerden kızın göründüğü televizyona baktı.
Genç kız oldukça bitkin düşmüş olmalıydı çünkü kendisine takılı olan kelepçenin verdiği rahatsızlığa rağmen duvara sırtını yaslamış uyukluyordu.
Genç kızın bu savunmasız hâlini görmek dedektifin içinde, ismini vermek istemeyeceği bir duygu daha uyandırmıştı.
"Ya çok zeki ya da fazla patavatsız." Sırıttı.
Bu kız ilgisini çekmeye başlamıştı.
Sonunda başını evraklardan kaldırıp Watari'ye döndü.
"Bir tehdit ya da şüpheli olduğunu düşünmüyorum. Yine de takibe al. Ne olur ne olmaz.''
"O olduğunu düşünüyor musun?"
"Şu gizemli mektupların yazarı mı ? Evet, muhtemelen odur. Fakat son 6 aydır hiç mektup atmıyordu, nedenini merak ediyorum..."
Watari tam ağzını açacakken odanın kapısı aniden açıldı.
Gelen, Yagami Light isimli gençti. Genç adam doğruca L'nin oturduğu koltuğun başına gitti ve önce izlediği ekrandaki kıza, ardından da ekranı izleyen dedektife şaşkınlıkla baktı.
"Evet Ryuzaki bize bir açıklama borçlu olduğuna inanıyorum. Bu kadın da kim şimdi?'' Elini hesap sorar gibi L'nin önündeki masaya koyarak sordu.
L ise bunu, gayet sıradan bir şeymiş gibi basitçe cevapladı.
"Kira şüphelisi."
Light şüphe odağı olmaktan çıktığı için biraz olsun rahatlamış olsa da, L'nin hayatında ilk defa gördüğü bu kadını, kelepçelere bağlayarak bir odada tutacak kadar ileriye gitmesine sebep olan şeyi merak ediyordu.
Bu adam hiç boş durmaz mıydı?
Sadece 2 gün sınavları yüzünden araştırmaya katılamamıştı ve yokluğunda çoktan bir sürü şey olmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Death Note: L Lawliet (x reader)
Fiksi Penggemar"Kaybetmekten nefret ettiğimi sanmıştım, seni kaybetme fikrinden daha çok nefret ediyorum."