Part 1

523 21 2
                                    

Pov Luna

Het is woensdag ochtend en zoals gewoonlijk loop ik fluitend richting het dolfijnenverblijf. Ik loop achter de schermen en zie dat Selena en Lucas er al zijn “Goede morgen!” zeg ik vrolijk als ik langs ze loop. “Goedemorgen” zeggen ze terug en ik loop verder naar de keuken. Daar pak ik wat vis uit de koelkast en maak het klaar voor de dolfijnen. Ik stop het in een emmer en loop dan naar de kleedkamer om mijn wetsuit aan te trekken. Mijn haar doe ik in een staart en als ik klaar ben pak ik de emmer met vis en loop naar het water. Ik rinkel aan de bel en gelijk komen Spetter, Bubbel en Parel naar de kant en beginnen vrolijk de kwetteren. “Hoe gaat het vandaag met mijn schatjes?”zeg ik vrolijk en dan begin ik met de training. Ik laat ze allemaal een rondje draaien en als ze het goed doen krijgen ze allemaal een vis. Dan laat ik ze een salto maken. Steeds als ze kunstje goed doen krijgen ze een vis. Als de vis op is ga ik op mijn buik op de kant liggen en krijg ik van elke dolfijn een kusje. Spetter komt voor me zitten en ik aai hem over zijn snuit. Dan spring ik het water in en Spetter komt gelijk naar me toe. Ik ga onderwater en zwem naar de bodem. Spetter en Parel volgen me en als ik op de bodem ben houden ze hun snuit onder mijn voeten. Ik voel nog even of ze goed zitten en dan word ik met een hoge snelheid het water uitgeschoten. Mijn lichaam houd ik zo recht mogelijk, ik maak een salto en dan duik ik weer onderwater.  Als ik weer boven kom hoor ik ineens applaus. Ik draai me om en zie een jongen zijn duim naar mij opsteken. “Dat was geweldig!” roept hij naar mij. “Dankjewel” roep ik en ik zwem naar de kant en loop naar de kast waar ik een hoepel uit pak. Als ik weer bij het bad sta houd ik hem boven het water en op mijn teken duiken de dolfijnen er een voor een doorheen. De jongen staat nog steeds vol bewondering toe te kijken. Als ik klaar ben met training kleed ik me om en loop ik even het park in om wat eten te gaan halen. Onderweg naar het restaurant bots ik tegen iemand op, het is die jongen weer. “O jij bent het” zeg ik als hij vriendelijk naar mij glimlacht. “Ik vond je echt geweldig daarnet met die dolfijnen” zegt hij “ik ben Zayn trouwens en hoe heet jij?”. Ik schud hem de hand “ik ben Luna” zeg ik "leuk je te ontmoeten Zayn. Ik wilde net wat eten gaan halen, zin om mee te gaan?” vraag ik. “ Ja, gezellig, kan ik je wat beter leren kennen want je lijkt me echt een leuke meid” zegt hij en we lopen samen het restaurant binnen.  We bestellen allebei een broodje en wat te drinken. “Weet je, het lijkt me echt geweldig, dat gevoel als je uit het water word geschoten” zegt Zayn. “Is het ook, de eerste keer vond ik het best wel eng maar hoe vaker ik het doe, hoe groter de kik word!”. Ik vertel alles over de dolfijnen en Zayn luistert aandachtig. Na een tijdje kijk ik op mijn horloge “ het was gezellig Zayn maar ik moet weer een aan het werk want mijn pauze is voorbij” zeg ik en ik wil opstaan. “ Wacht , mag ik je nummer?” vraagt hij. Ik twijfel even maar geef hem mijn nummer dan toch. “Zie ik je snel weer?” vraagt hij “Wie weet, als je me zoekt, ben ik hier!”

Als jullie het leuk vinden ga ik verder!

You can do it! Ft Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu