Pov Zayn
“Luna wacht nou!” roep ik en ik ren naar haar toe. Met een ruk draai ik haar om en dan zie ik haar betraande ogen. De angst is van haar gezicht af te lezen. “Luna, waar was je nou, ik was zo ongerust! Er is toch niets ergs gebeurt?”. Ik wil haar een knuffel geven maar ze duwt me weg. “Weet je, laat me gewoon met rust!” roept ze en dan rent ze weg. Nog een keer kijkt ze om en dan verdwijnt ze uit mijn zicht en laat mij verward achter. Wat heb ik verkeerd gedaan? Denk ik bij mezelf en ik ga op een bankje zitten.
“Gaat het?” ik kijk op en een meisje met lang bruin haar en bruine ogen kijkt me bezorgt aan. Ze is best wel aantrekkelijk, maar aan Luna kan ze niet tippen. “Je kent me misschien niet maar mijn naam is Selena, ik ben de beste vriendin van Luna en ik werk hier ook met de dolfijnen”. Ze gaat naast me zitten en ik zucht “ik was zo bezorgt over haar, ze is ruim drie dagen weg geweest en ik heb geen idee waarheen. Ik zag haar net lopen en natuurlijk liep ik op haar af maar toen ik haar omdraaide, zag ik dat ze had gehuild. Natuurlijk zei ik gelijk dat ik dood ongerust was en ik vroeg waar ze al die tijd heeft gezeten. Maar toen zei ze dat ik haar met rust moest laten en toen rende ze weg! Heb ik soms iets verkeerd gedaan?”. Selena zucht “ik weet het niet maar ik was ook dood ongerust en tegen mij zei ze dat ze ziek was. Ik vind het nogal een vaag verhaal”. “Ik maak me zorgen om haar” zeg ik “ik ook” zucht Selena en dan staren we voor ons uit. Het park stroomt langzaam leeg en ik zie hoe ouders met hun kinderen weer terug naar huis keren. Dan voel ik ineens een spetter op mijn neus en ik kijk omhoog “volgens mij gaat het regenen” zeg ik. Selena kijkt ook naar de lucht. “Ga je mee wat drinken in een café? We kunnen hier echt niet buiten blijven zitten en dan kunnen we het over Luna hebben. Samen kunnen we haar helpen”. Ze knikt en dan staan we op “ik weet wel een leuk café, Luna en ik drinken daar wel vaker wat” zegt ze en ik knik goedkeurend en volg haar.
We komen binnen in een klein gezellig cafeetje en we gaan zitten aan een tafeltje bij het raam. Als de serveerster komt bestellen we allebei wat te drinken. “Hoe lang ken jij Luna eigenlijk al?” vraag ik en Selena krijgt een glimlach op haar gezicht “eigenlijk al vanaf de basisschool maar toen gingen we niet echt met elkaar om. Pas op de middelbare school leerden we elkaar wat beter kennen en kwamen we erachter dat we best veel gemeen hebben. We houden bijvoorbeeld allebei heel veel van dieren. Luna moest het laatste jaar over doen omdat ze toen veel gemist heeft want ze had nogal veel problemen”. “Ik weet wat je bedoelt, ze heeft mij alles verteld” en dan kijkt ze me met grote ogen aan. “Dan vertouwt ze jou dus echt!. Behalve haar ouders ben ik de enige die het wist, ze vertelde het verder echt tegen niemand. Alleen als ze iemand echt vertrouwd en bij Luna duurt het echt lang om haar vertouwen te winnen”. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht “ze vertrouwd me dus echt?” dan denk ik weer aan wat er vanmiddag is gebeurd “vertrouwde” verbeter ik mezelf dan. Selena kijkt me vragend aan “ik weet echt niet wat ik verkeerd heb gedaan” zeg ik en Selena legt haar hand op de mijne “luister Zayn, jij bent belangrijk voor Luna dus je moet met haar gaan praten en als je wilt kan ik met je mee gaan”. “Bedankt, het is fijn als je dat wil doen” zeg ik en ze glimlacht “natuurlijk”. Dan geef ik haar een knuffel “bedankt Selena, samen kunnen we Luna helpen!. Zullen we trouwens wat eten bestellen? Ik rammel” zeg ik en Selena knikt.
Pov Luna
Hopelijk heeft Kevin mij en Zayn vanmiddag niet gezien want straks doet hij me wat. Ik loop nu al een paar uur over straat te slenteren en ik begin een beetje trek te krijgen. Dan krijg ik ineens veel zin in een lekkere maaltijd van het favoriete café van mij en Selena. Man wat kan je daar toch lekker eten!. Met een goed gevoel loop ik de hoek om en kom bij het café. Dan zie ik Zayn en Selena aan een tafeltje bij het raam zitten en ineens geven ze elkaar een knuffel. Ze lijken het heel gezellig met elkaar te hebben. Mijn hart breekt in een miljoen stukjes, Huilend ren ik door de straten en als ik eindelijk thuis ben plof ik op de bank en druk mijn hoofd in een kussen. Ik barst in huilen uit , kan ik dan helemaal niemand meer vertrouwen?
Zayn en Selena>>>>>>>
JE LEEST
You can do it! Ft Zayn Malik
FanfictionLuna is dolfijnentrainster en is gek op haar werk. Ze is twintig jaar en de dolfijnen zijn alles voor haar. Als ze op een dag bezig is met de dolfijnen, staat Zayn toe te kijken. Zayn komt steeds vaker kijken en ze worden goede vrienden. Hij verteld...