Part 25

249 15 1
                                    

Pov Zayn

 

“Oké schatje, we nemen het nog een keer door” zegt Luna terwijl we naast het dolfijnenverblijf staan. “Je staat daar boven op die rots en je duikt er vanaf”. Ik knik en glimlach en Luna praat weer verder “je zwemt naar de bodem en dan komen Spetter en Bubbel naar je toe en die schieten je het water uit”. “Ja ik begrijp het en het gaat zeker lukken!” roep ik zelfverzekerd.  “Mooi zo, en vergeet niet om als je uit het water bent geschoten, weer netjes het water in te duiken en onderwater naar het andere bad te zwemmen”. Ik knik en kijk naar de rots en van de rots kijk ik naar het water. De rots is zo’n 6 meter hoog en ik moet straks ook een flink eind onderwater zwemmen maar ik ben vastbesloten dat het me gaat lukken. Ik klim op de rots en als ik boven ben kijk ik naar het water. De dolfijnen zwemmen rustig rondjes door het water en Luna staat toe te kijken. Ze steekt haar duim naar me op en glimlacht. Ik adem een paar keer diep in en uit en bereid me voor op mijn duik. Dan ga ik klaar staan en tel tot drie in mijn hoofd. Je kan het Zayn! Spreek ik mezelf toe. 1,2,3 gaan!. Dan duik ik het water in en houd mijn lichaam helemaal gestrekt en kom netjes in het water terecht. Ik zwem naar de bodem en Spetter en Bubbel komen naar me toe zwemmen. Ze klemmen hun neus onder mijn voeten en ik controleer of het goed is en als ik er zeker van ben dat het goed is, geef ik ze een seintje. Dan word ik met hoge snelheid het water uitgeschoten. Alweer hou ik mijn armen gestrekt en duik netjes het water weer in. In de tijd dat ik boven ben kan ik net een hap lucht nemen voordat ik weer onderwater verdwijn. Dan zwem ik naar het andere bad en kom buitenadem weer boven.  Spetter komt naar me toe zwemmen en ik aai hem over zijn snuit. “Ik zie dat jullie goede maatjes zijn geworden” zegt Luna, die op het randje van het bad is gaan zitten. “Ik ben trots op jullie!” roept ze blij en ik straal helemaal.  Ik speel  nog even met Spetter in het water en na een half uur kleed ik me om. Luna was zich al eerder om gaan kleden en zit buiten in de zon op me te wachten.  “Zayn, volgens mij ligt mijn portemonnee nog bij jou in de kleedkamer, kun je die meenemen?” roept Luna “Natuurlijk lieverd!” roep ik terug en ik kijk om me heen. Dan zie ik haar portemonnee op de bank liggen. Ik pak het op en op dat moment valt er een pasje uit en pas als ik het oppak zie ik dat het haar identiteit kaart is. Natuurlijk ben ik nieuwsgierig en mijn oog valt meteen op haar geboorte datum. Ze is jarig op de dag van de eerste show, dat heeft ze me nooit verteld!. Snel stop ik haar identiteitskaart terug, pak mijn spullen en loop de kleedkamer uit. Dit wordt een geweldige verjaardag voor haar, ik weet nog niet hoe maar ik ga daar voor zorgen. Alleen heb ik maar twee weken de tijd maar het gaat me hoe dan ook lukken. Selena kan me misschien helpen want zij kent Luna al zo lang en zij weet hoe ik haar de beste verjaardag ooit kan geven.

De volgende dag

 

Ik druk op de bel en Selena doet meteen open “hey Zayn, hoe is het ermee?” vraagt ze vrolijk en ze laat me binnen. “Goed hoor, ik heb alleen je hulp nodig” zeg ik en we gaan samen op de bank zitten. “O waarmee?” vraagt ze nieuwsgierig en ik zucht. Gisteren ben ik erachter gekomen dat Luna over twee weken jarig is en ik wil haar de beste verjaardag ooit geven”. Selena zucht “dat wordt lastig, ze houdt niet zo van haar verassingen en ook niet van haar verjaardag” zegt ze en ik kijk haar vragend aan. “Waarom niet?” vraag ik “een paar jaar terug had ze de verschrikkelijkste verjaardag ooit!”. Selena kijkt voor zich uit en ik zie aan haar dat ze het meent “wat is er dan gebeurt, ik moet het weten” zeg ik. “Oké je bent haar vriendje dus je hebt het recht om het te weten. Luna wilde al jaren een hondje en ik besloot haar er een voor haar zestiende verjaardag te geven. Het was een hele lieve pup en we noemde hem Tyson. Alleen was haar vader er ook op haar verjaardag en hij haat honden. Toen ik met Tyson binnen kwam werd hij woest, hij zei: Die hond eruit of jij eruit!. Luna barste in tranen uit en wilde Tyson absoluut niet weg doen dus ze sprintte naar boven om haar spullen te pakken. Ze ging toen met mij mee en bleef een hele poos bij ons wonen. Haar vader meende echt wat hij gezegd had. Luna ging laat in de avond terug naar huis om te praten maar ze kwam het huis niet meer in. Sinds dien moest ze voor zichzelf zorgen maar gelukkig kon ze bij mij terecht”. Ik kijk Selena geschrokken aan “jeetje, en wat vind haar moeder hier nu van?” vraag ik “die kon niets doen, haar vader is nog al agressief, wel weet ik dat ze kort daarna zijn gescheiden en dat ze is verhuist naar Ierland om tot rust te komen”. “Spreken ze elkaar nog?” vraag ik en Selena schud haar hoofd “ niet veel, ze bellen heel soms maar geld om elkaar te kunnen zien is er niet”. “En waar is die hond nu?” “die is na twee jaar aangereden toen hij uit huis was ontsnapt. Luna was er kapot van en ze durft sinds dien geen hond meer te nemen”. Dan krijg ik ineen keer een idee om er voor te zorgen dat ze weer van haar verjaardag gaat houden. “Ik laat haar moeder overvliegen voor haar verjaardag!” zeg ik en Selena glimlacht “als je dat zou kunnen regelen zou dat perfect zijn! Ik geef je haar gegevens wel”. Blij geef ik Selena een knuffel “Luna gaat nu de beste verjaardag ooit krijgen!” roep ik blij. “Ja, dankzij jou Zayn!"

You can do it! Ft Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu