Part 5

402 20 1
                                    

Pov Luna

Ik laat Zayn achter in het café en loop snel naar mijn auto. Mijn tas gooi ik op de stoel naast me en dan rijdt ik weg. Thuis plof ik op de bank en bel Selena, ik heb namelijk geen zin om alleen te zijn.

S: Heey, ben je nu al thuis, je had toch een date met Zayn?

L: Ja, ik ben alleen zo stom geweest! Kom alsjeblieft hier heen want ik heb echt geen zin om alleen te zijn.

S: Ben al onderweg, zie je zo!

L: Oké bye!

Ik leg mijn mobiel naast me neer en druk de tv aan. Een paar minuten later gaat de bel en ik doe open. Selena geeft me een knuffel en dan loopt ze naar binnen. Samen gaan we op de bank zitten en meteen kijkt Selena me vragend aan. “Wat?” vraag ik “zeg nou eens wat er is gebeurt” zegt ze en ik zucht. “Goed dan” zeg ik en ik ga rechtop zitten “Zayn kan niet zwemmen”. Ze kijkt me meteen ongelovig aan “ben je serieus?” “bloedserieus” zeg ik “hij durfde eerst zelfs het water niet in, pas toen ik ging aandringen sprong hij in het bad”. Selena’s mond staat open van verbazing “dit had ik dus echt niet van hem verwacht, maar hoezo ben jij dan zo stom geweest?”. Ik bijt op mijn lip en vertel weer verder “Nadat we even wat met de dolfijnen hadden gezwommen gingen we naar een café en toen hebben we gezellig zitten kletsen, we kwamen erachter dat we best veel gemeen hebben”. Selena wordt ongeduldig “draai er nou niet zo omheen vertel me waarom je zo stom bent geweest!”. “Oké oké, rustig” zeg ik en ik houd mijn handen in de lucht “dus we zaten gezellig te kletsen en toen viel er een stilte, ineens vroeg hij of ik hem wil leren zwemmen”. “En wat heb je gezegd dan?” “Niet veel, ik werd ineens heel zenuwachtig want dan zou ik hem bijna elke dag zien. Ik heb gezegd dat ik erover na moest denken en toen liep ik snel weg”. Snel verstop ik mijn hoofd in mijn handen “ik heb hem eigenlijk gewoon laten zitten! Oooow ik voel me nu zo stom en ik denk dat Zayn me nu echt raar vind!”. Een traan rolt over mijn wang “ Waarom kan ik nou geen één jongen vertrouwen!”. Selena legt een arm op mijn schouder “volgens mij vind je hem juist leuk, alleen ben je bang dat je hart weer gebroken wordt”. Ik veeg een traan weg en kijk haar aan “denk je?” “ja, ik denk zelfs dat er nog meer is gebeurt vanavond want anders reageer je niet gelijk zo heftig”. Meteen kijk ik naar de grond en begin met mijn vingers te spelen “ik heb gewoon gelijk!” roep Selena en ik bijt weer op mijn lip en zucht “Luna, vertel het gewoon! Wat is er gebeurt?”. “Zayn wilde me zoenen” zeg ik zacht en Selena begint te grijnzen “zie je wel dat er iets was, ik ken je langer dan vandaag”. “Hij kwam steeds dichterbij en eerst deed ik mee maar net voordat onze lippen elkaar raakte werd ik onzeker en sprong ik maar snel het water in. Ik zag aan Zayn dat hij zich toen ook een beetje ongemakkelijk voelde”. “Hij vind jou dus ook leuk, misschien moet je het juist doen” ik kijk haar vragend aan “moet ik hem echt zwemles gaan geven?” Selena knikt. “Kijk,je vind hem nu al leuk toch?”vraagt ze en ik knik “ik denk het”. “Nou, dan moet je hem gewoon nog beter leren kennen en als je hem zwemles geeft zie je hem bijna elke dag. Dan gaat het eigenlijk vanzelf en als je hem dan echt goed kent en vrienden bent, vertrouw je hem ook beter en kunnen jullie de volgende stap zetten”. Ik denk na “misschien heb je gelijk” “natuurlijk heb ik gelijk en ik vind dat je ook met hem moet gaan praten en dat je hem uitlegt wat er is gebeurt en hoe je je voelt”. “Oké ik zal hem morgen wel bellen” Selena schud haar hoofd “je gaat hem gewoon nu bellen” zegt ze en ze pakt mijn mobiel van tafel.  Eerst wil ik het niet maar Selena draait zijn nummer al en geeft me mijn mobiel. Nu kan ik niet meer terug en ik wacht tot hij opneemt.

Z: Met Zayn

L: Hey Zayn, dit is Luna

Z: O hey waarom bel je? wat is er?

L: Kan je morgen wat afspreken, ik moet  met je praten, het is belangrijk.

Z: Natuurlijk, hoe laat en waar?

L: Om twaalf uur lunch in het café?

Z: Is goed, ik zal er zijn

L: O en nog een ding, ik wil je graag zwemles geven!

Z: Super, ik heb er nu al zin in en we spreken dan morgen nog wel wat dingen af!

L:  Mooi, dan zie ik je morgen, bye!

Als ik mijn mobiel neer leg steekt Selena haar duim op “goed gedaan, hij zal het wel begrijpen”. Ze geeft me een knuffel en dan zucht ik “ik hoop het!”.

You can do it! Ft Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu