Part 3

409 22 1
                                    

Pov Zayn

Oke, morgen ga ik dus met dolfijnen zwemmen, tenminste ik denk het. Als het maar goed gaat want ze weet niet dat ik niet kan zwemmen. O god, waarom heb ik nou niet een andere date bedacht, waarom moest ik nou zo snel ja zeggen. Zenuwachtig loop ik heen en weer door de kamer. Als ze het merkt lacht ze me vast uit en vind ze me vast een watje! Dat moet niet, ik wil juist dat ze me leuk vindt. “Wow, wat is er met jou aan de hand?” ik draai me om en Liam kijkt me vragend aan. “ik ben zo stom geweest” zucht ik “ wat heb je gedaan dan?”. “Ik heb een date met een heel leuk meisje” Liam begint te lachen “dat is toch niet erg man!” zegt hij. “Nee nee dat is het niet, ik ben heel blij met de date maar niet met wat we gaan doen”. “Vertel” zegt Liam en hij gaat op de bank zitten. “Ik heb haar vandaag in het dolfinarium ontmoet, ze is daar dolfijnentrainster. We gingen samen lunchen en toen heb ik gezegd dat het mijn droom is om een keer een show met de dolfijnen te doen. We zaten net wat te sms’en en ik vroeg  of ze morgen met me uit wilden. Ze zei ja en toen zei ze dat ik morgen om zes uur naar het dolfinarium moest komen. O ja en ik moest mijn zwemspullen meenemen”. “Je bedoelt dus dat jullie met de dolfijnen gaan zwemmen?” zegt Liam “ik denk het wel, anders vraagt ze me niet om mijn zwemspullen mee te nemen” ik zucht. “Ze zal me vast uitlachen als ze ziet dat ik niet kan zwemmen”. “Misschien wel ja, maar je kan dan aan haar vragen of ze je wil helpen, wie weet zegt ze ja” zeg Liam en hij geeft me een schouderklopje. “Daar heeft ze echt geen tijd voor, ze heeft het veel te druk met de dolfijnen” zeg ik en ik speel wat met mijn vingers. “Heeft ze dat gezegd dan?” “Nee, maar” “Nou dan! Doe toch niet gelijk zo negatief, het word vast leuk!” onderbreekt hij me. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht “thanks Liam, je hebt gelijk, ik moet niet zo negatief doen en me gewoon op de date verheugen. Ik wil al jaren trainen met dolfijnen, nu krijg ik die kans en ik ga niet terugkrabbelen!”. “Zo mag ik het horen, hoe heet ze eigenlijk?”vraagt Liam “Luna” zeg ik en ik krijg vlinders in mijn buik “Luna gaat stapelverliefd op je worden!”. Ik kijk dromerig voor me uit “ik hoop het”.

De volgende dag:

Over een uur heb ik met Luna afgesproken en ik heb mijn spullen al klaar. Zenuwachtig ga ik op de bank zitten. Liam komt de kamer binnenwandelen “het komt goed Zayn!, het word een geweldige avond, let op mijn woorden” zegt hij . We kijken nog een half uur tv en dan sta ik op om naar Luna te gaan “succes, je krijgt echt een leuke avond!” roept Liam me nog na en dan loop ik de deur uit. Een kwartier later kom ik aan bij het dolfinarium en parkeer de auto. Als ik naar de ingang loop word ik tegen gehouden “sorry, we gaan sluiten!”. Een vrouw met een uniform kijkt me streng aan. “Ik heb hier afgesproken met Luna, ze is hier dolfijnentrainster”. Ze kijkt me bedenkelijk aan “ik zal kijken of hier een Luna werkt” zegt ze en ze loopt weg. Ik kijk op mijn iphone en zie dat het bijna zes uur is. Hopelijk komt die vrouw snel terug en kan ik naar Luna toe. Even later komt de vrouw terug “ik heb die Luna gebeld en je kan doorlopen” zegt de vrouw “bedankt mevrouw!” roep ik en ik ren het park op. In al mijn haast ren ik de verkeerde kant op en ben ik verdwaald. Ik loop naar een plattegrond en zie dat ik wel in de buurt van de dolfijnen ben. Zo snel ik kan ren ik naar het verblijf en daar staat Luna al te wachten. “Heheh daar ben je, ik maakte me al ongerust!” zegt ze terwijl ik haar een knuffel geef. “Sorry, ik werd eerst niet meteen binnen gelaten en ik was toen bang dat ik te laat zou komen. In al mijn haast raakte ik verdwaald” Luna grinnikt “is niet erg hoor, kom je mee?. Ik knik en we lopen naar de dolfijnen. We kleden ons om en lopen naar het water. Luna gaat op haar buik bij het water liggen en op haar teken komen er drie dolfijnen naar ons toe. “Dit zijn Spetter, Pareltje en Bubbel” zegt ze en ik krijg van elke dolfijn een kusje op mijn wang. Na een tijdje spring Luna het water in en de dolfijnen zwemmen naar haar toe. “Nou, kom je nog?” zegt ze. “Euhm ja ik kom al” stamel ik en ik ga op het randje van het bad staan. Het bad is zo’n vier en een halve meter diep en ik staar naar het water. Oke Zayn  rustig blijven, je kan het wel! Ze gaat je echt niet uitlachen. Ik leun steeds meer naar voren, maar net voordat ik val zet ik een stapje terug. “Ik kan het niet!” zeg ik.

More? Vote en comment

You can do it! Ft Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu