Part 9

391 18 1
                                    

Pov Luna

Als ik in de ochtend uit mijn auto stap en richting de ingang loop schik ik me rot. Het staat vol met paparazzi en ze komen gelijk op me afrennen. Ze stellen me een heleboel vragen en praten allemaal door elkaar heen. Ik weet niet waar ik moet kijken tot ik ineens een ruk aan mijn arm voel. Als ik me omdraai zie ik dat Selena me mee naar binnen neemt. Als we bij het dolfijnenverblijf zijn gaan we zitten en haal ik opgelucht adem. “Bedankt dat je me daar hebt weggehaald” zeg ik “daar zijn vriendinnen toch voor, ik zag dat je helemaal gek werd dus ik dacht laat ik je maar redden”. Ik geef haar een knuffel en dan gaan we het eten klaar maken voor de dolfijnen.

Als we alles klaar hebben lopen we naar de dolfijnen en gaan op onze knieën bij het bad zitten. Meteen komen Bubbel en Pareltje naar ons toe zwemmen en ze krijgen allebei wat vis. “zie jij Spetter ergens?” vraagt Selena en ik doorzoek het bad. “Daar is hij!” roep ik en ik wijs naar het midden van het bad. Ik ren naar de kleedkamer en trek snel mij  wetsuit aan. Dan loop ik naar het bad en spring het water in. Mijn emmertje met wat vis neem ik mee. Als ik bij Spetter ben zie ik dat er wat met hem aan de hand is. Voorzichtig probeer ik hem een visje te voeren maar hij wil niet. “Hij wilt niet eten” zeg ik tegen Selena, die inmiddels ook het water in is gesprongen. “Hij kijkt ook een beetje raar uit zijn ogen en is een beetje lusteloos. “We moeten een dierenarts bellen” zegt Selena en ze stapt weer op de kant en loopt weg om te bellen. Ondertussen blijf ik bij Spetter. Bubbel en Pareltje zijn nieuwsgierig en zwemmen steeds om mij en Spetter heen. “Rustig maar, het komt goed” zeg ik tegen Spetter en ik aai hem geruststellend over zijn snuit. Een paar minuten later is Selena er weer en ik zie dat ze bezorgt is. “De dierenarts is er over ongeveer een uur, we moeten Spetter alvast alleen zetten in een ander bad”. Mijn blik gaat van Selena naar Spetter en dan weer terug. “Hopelijk gaat het snel weer beter” zeg ik en dan maken we alles klaar voor de verplaatsing van Spetter. Na een tijdje zijn we klaar en kunnen we Spetter naar een ander bad brengen. Het kost wat moeite maar  dan zit hij eindelijk in het andere bad. Pareltje en Bubbel worden erg onrustig doordat spetter ineens weg is en Selena stelt ze gerust.

Na een half uur is de dierenarts er eindelijk en ik ga met hem  naar Spetter. Ik vertel alles terwijl hij Spetter onderzoekt. “Spetter eet normaal heel veel daarom schokken we heel erg toen hij ineens niet kwam tijdens het ontbijt” zegt Selena en ik knik. “Is het ernstig?” vraag ik  bezorgt en dan zie ik de dierenarts wat opschrijven. “Waarschijnlijk heeft Spetter wat verkeerds binnen gekregen” zegt hij “het kan zo weer over gaan maar ze kunnen er ook door sterven”. Meteen krijg ik tranen in mijn ogen en Selena geeft me een knuffel “Spetter mag gewoon niet dood gaan, hij is nog zo jong en hij is alles voor mij. Ik kan gewoon niet zonder hem!”  roep ik en ik word gelijk gerust gesteld door de dierenarts. “Bij Spetter valt het mee en er is een grote kans dat hij weer beter wordt, rustig maar”. Opgelucht haal ik adem en Selena ook. Spetter krijgt wel medicijnen en speciaal voer” zegt hij en hij geeft ons een briefje met het medicijn. We bedanken hem en dan gaat hij weer weg.

“Zal ik de medicijnen maar gaan halen?” steld Selena voor en ik knik “ik blijf wel bij Spetter” zeg ik en dan vertrekt Selena. Daar zit ik dan, alleen met die arme Spetter. “Je moet maar gouw beter worden” zeg ik en ik ga op het randje van het bad zitten. Na een tijdje gaat mijn mobiel en ik zie dat het Zayn is,

Luna: Hey Zayn

Zayn : Hey, wat klink je droevig! Ben je niet blij om mijn stem te horen?

Luna: Jawel, alleen is Spetter ziek en ik maak me echt zorgen om hem

Zayn: Ow, is het ernstig?

Luna: Het kan ernstig zijn maar bij Spetter valt het mee, de dierenarts denkt dat hij wat verkeerds heeft gegeten.

Zayn: Ik hoop dat het snel weer beter gaat

Luna: Ik ook, ik kan gewoon niet zonder hem, ik ben gek op die dolfijn!

Zayn: Moet ik naar je toe komen?

Luna: Nee dat hoeft niet hoor, ik red me wel maar het is toch lief dat je het vraagt

Zayn: Oké bel me wel meteen als er wat is

Luna: Is goed, maar ik ga nu maar ophangen want Selena is er met de medicijnen voor Spetter

Zayn: Dan zie ik je morgen

Luna: Ja is goed bye

Zayn: Bye

“Was dat Zayn?” vraagt Selena nieuwsgierig en ik begin te blozen. “Je vind hem leuk hé?”zegt Selena en ik knik. “Laten we nu niet daar aan denken want Spetter is belangrijker!” zeg ik snel om er onderuit te komen. Selena schud lachend haar hoofd en maakt de medicijnen voor Spetter klaar. Als het klaar is stappen we samen het bad in en ik houd Spetter zijn bek open zodat we de medicijnen  kunnen geven. Gelukkig gaat het goed en is het snel klaar. We klimmen op de kant en kijken nog even naar Spetter. Dan kleden we ons om en gaan de andere dolfijnen weer voeren. We hebben besloten om de komende dagen geen show te doen omdat Spetter ziek is. Iedereen komt voor hem want hij is beroemd. Als we klaar zijn ga ik weer bij het bad van Spetter zitten. Het begint al laat te worden en ik ben best wel moe. “Luna!” van schik open ik mijn ogen en dan zie ik Selena naast me staan “je bent moe, ga maar naar huis” zegt ze en ik schud mijn hoofd. “Doe het nou maar, je moet ook goed voor jezelf zorgen en je moet nu rusten! Ik zorg voor Spetter en sluit alles goed af . Jij gaat nu naar huis!”. Met een zucht sta ik op “oke” en met tegenzin pak ik mijn spullen en zeg Spetter gedag. “Tot morgen” zeg ik tegen Selena en dan loop ik weg.

Ik sta bij mijn auto en zoek mijn sleutels in mijn tas. Dan voel ik ineens een hand op mijn schouder “Ik ben er weer heb je me gemist?” . Ik verstijf, die stem, dat kan gewoon niet! Angst gaat door mijn lichaam “Hoe kan dit! Hoe heb jij mij gevonden?”

Foto van Spetter >>>>>>>>>

You can do it! Ft Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu