Onderweg naar het dolfijnenverblijf denk ik aan Zayn. Hij is anders, tenminste niet als alle andere jongens. Tot nu toe heb ik relaties gehad maar beiden duurden nog geen jaar. Ik denk omdat ik niet zo snel jongens vertrouw, daarom ben ik ook zo graag bij de dolfijnen. Als ik bij ze in het water lig voel ik me ook zo vrij. Bij Zayn is het anders, gelijk toen ik hem zag vertouwde ik hem. Hopelijk komt hij nog eens en dat stel ik de dolfijnen aan hem voor en neem ik hem mee het water in. Dat zal hij vast geweldig vinden.
Ondertussen ben ik al weer in de keuken om de lunch voor de dolfijnen voor te bereiden. Het is zo voedertijd en ik moet er een beetje een show van maken voor de bezoekers. “Wie was die leuke jongen met wie je stond? Je nieuwe vriendje misschien?” zegt Selena die op dat moment binnen komt lopen. Ik zucht en schud mijn hoofd. Ze komt naast me staan en helpt me met de vis. Als we klaar zijn lopen we samen naar de dolfijnen. Er staan nu behoorlijk wat mensen en kinderen om het verblijf heen. Selena pakt een microfoon en verteld over de dolfijnen terwijl ik ze voer. “Dit is Spetter” zegt Selena en hij springt uit het water en komt met een plons neer. Dan zwemt hij naar mij toe en geef ik hem een visje. “Spetter is een beetje ondeugend en is altijd vrolijk. Hij is vooral een hele lieve dolfijn die het geweldig vind om te spelen en hij komt ook gelijk op je af als hij te eten krijgt.”. Dan is Bubbel aan de beurt en ze komt op haar gemakje aanzwemmen. “Dit is Bubbel, de jongste van het stel. Bubbel is een vrij rustige dolfijn in tegenstelling tot Spetter. Je kan alles bij haar doen maar zodra Spetter weer eens haar eten probeert te pakken, komt ze voor zichzelf op. Bubbel kan ook heel goed salto’s maken, toch Bubbel?” zegt Selena. Ik maak een gebaar en meteen maakt Bubbel een mooie salto waarvoor hij vervolgens een luid applaus krijgt. Als beloning krijgt ze nog een visje en dan kijkt Spetter me heel zielig aan. “Oké, nog ééntje dan!” roep ik en ik geef hem nog een visje. Als laatste is Parel aan de beurt. “Pareltje is een flinke dolfijn en is niet zo goed in salto’s maar ze kan bommetjes maken als de beste! We hebben geprobeerd om haar een salto te leren maar dat was onbegonnen werk, daarom heeft ze nu haar eigen sprong”. Op mijn teken spring ze het water uit en land met een enorme plons in het water. Iedereen begint te lachten want het ziet er ook zo grappig uit. Ze krijgt haar vis en dan sluiten we de show af. “Goed gedaan!” zegt Selena als we weer backstage lopen. “Jij ook!” zeg ik en we geven elkaar een highfive.
Aan het eind van de dag loop ik nog een rondje door het verblijf om te kijken of alles goed is. Als ik dat heb gedaan pak ik mijn tas en loop naar mijn auto. Als ik thuis ben warm ik een pizza op in de oven want zin om uitgebreid te gaan koken heb ik niet. Ondertussen trek ik een joggingbroek en een trui aan en ga ik op de bank zitten. Op dat moment krijg ik een sms’je en ik open het.
Heey, goede show vanmiddag!
Xxx Zayn
Was Zayn vanmiddag bij de show? Ik heb hem niet gezien, nou ja ik heb er ook niet op gelet want ik was bezig met het voeren van de dolfijnen. Ik besluit hem een berichtje terug te sturen.
Heey bedankt, ik wist niet dat je stond te kijken
Xxx Luna
Ik vertuur het berichtje en pak dan mijn pizza uit de oven en ga ermee op de bank zitten. Dan krijg ik weer een sms.
Zayn:
Haha, maakt niet uit.
Heb je zin om morgenavond iets te doen?
Meteen krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Misschien wil hij morgenavond na mijn werk wel een duik nemen bij de dolfijnen. Op de een of andere manier wil ik hem beter leren kennen.
Luna:
Lijkt me leuk, spreken we morgen rond een uur of 6 af in het dolfinarium?
O en neem zwemkleding mee, ik wil je aan wat vrienden van me voorstellen hihi!
Zayn:
Klinkt goed!, it’s a date!
Wow, normaal duurt het weken voor een jongen mij mee op date krijgt en het lukt Zayn binnen één dag!. Hij heeft echt iets speciaals, alleen weet ik nog niet wat.
JE LEEST
You can do it! Ft Zayn Malik
FanfictionLuna is dolfijnentrainster en is gek op haar werk. Ze is twintig jaar en de dolfijnen zijn alles voor haar. Als ze op een dag bezig is met de dolfijnen, staat Zayn toe te kijken. Zayn komt steeds vaker kijken en ze worden goede vrienden. Hij verteld...