15.Bolum

12.3K 371 24
                                    

"Baran sen çıldırdın mi ne çocuğu?" Şaşkınlıkla bana açlıkla bakan adama baktım.

"Zamanı gelmedimi sence artik aşiret bizden çocuk bekliyor güzelim." Sırf onlar istiyor diyemi istiyor yani çocuk. Evladimizi baskalarinin istegi dogrultusunda mı yapacaz? Çok saçma!!

"Aşiret istiyor diye çocuk falan yapmayacağım ağam buna bizim karar vermemiz gerekmez mi?"  Sinirle karsimdaki kahveliklere baktim.

"Bunu bende istemesem bunun teklifini etmem sana benim bir ağa oldugumun farkindasin dimi güzelim? Soylentiler aldi basini gidiyor kuma ustune bile getirmem istendi." Ne diyor bu adam allah askina!!

"Ama biz evleneli daha 1 ay oldu agam ne kumasi " aşiret bunu hiç düsunmedimi acaba ?

"Biliyorum ama aşiret onu dusunmez." Aklimdakileri sanki okumuscasina verdi cevabini.

"Bu boyle olmamali agam cocugumu bu sekilde huzunle yapamam. Bana zaman verin nolur? " oda biliyordu bu sekilde olmayacagini anlayisla basini sallamakla yetindi. Beni göğsüne çekip unutturmaya calisircasina saclarimi okşadi.

Bu sabah diger sabahlar gibi degildi. Hüzunluydu buruktu aciliydi. Bir karar dogrultusunda olacakti. Yada kabul etmeyip kuma getirilecekti.

"Yenge yengee " kolumun durtuklenmesiyle kendime gelip yanimdaki kiza baktim.

"Efendim" sesimi kendim bile zor duymusken berivanin duymasina hayret ettim.

"2 saattir sana sesleniyorum. Daldın gittin iyimisin? " degilim iyi falan degilim.

"İyiyim..." klasikleşmis bir yalan.

"Ne oldu yaa iyi değilsin belli gece kötümu gecti yoksa?" Sinirle kolunu çimdikledim.

"Ahhh ne oldu yaa?" Birde ne oldu diyor hain görumcem.

"Sen sus bana geceden falan bahsetme yoksa seni elimden kimse alamaz bilesin berivan hanim." Icime kesin baran aga kacmisti.. oda bana sinirlenince dilan hanim der.

"Yaa yenge kızacağina anlatsana ne oldu ona gore savunayım kendimi." Ahh be berivan seninde pek sucun yokya bakma çatacak yer arıyorum resmen. Berivana fazla detaya girmeden üstü kapalı herşeyi anlattım.

"Ohaa sen ciddimisin yenge? "Başimi belli belirsiz salladim.

"Kötü olmus bu ama şoyle düsun yenge elinde sonunda cocuk sahibi olacaksiniz dimi? Bu ha simdi ha yarin olmus fark eder mi? Yoksa sen istemiyormusun çocuk?" Iste onun cevabi yok bende anne olabilirmiyim. Anne nasil olunur onu bile bilmiyorum ki ben?

"Bilmiyorum berivan bilmiyorum."  Gercekten bilmiyorum. Olabilirmiydi?

"Neyini bilmiyorsun ki eminim senden cok iyi bir anne olur. Melege bile kendini sevdirdiysen emin ol senden mükemmel bir anne olur." Bu ara onu cok boslamistim. Olaylar o kadar ust uste geldiki. Kayinlarim istanbula gitti yakinda donecekler gittiklerinden bir haberim baranin vurulmasi bizi ufak kacamagimiz derken iyice kopmustum konaktan artik bir cekiduzen versem kendime fena olmayacakti.

"Sahi o ne yapiyor nerde biraz onla ilgilensem iyi olacak." Basini olumlu anlamda sallayip melegin en son odasinda oldugunu diyip cikti. Bende hemen ayaga kalkip elimi yuzumu yikadiktan sonra melegin odasina indim. Kapiyi tiklatarak iceri adim attim.

"Duyduguma göre burda bir melek varmis." Basini oynadigi oyuncaktan kaldirip suratima bakti.

"Ben melek degilim" sinirle kullandigi kelime ona apayri bir tatlilik katmisti.

"Ama sen benim meleğimsin" bu kiz simdiden boyle inatciysa ilerde ne olacak buna bilmiyorum.

"Tamam sen de ama digelleri demesin tamam mi? "Bunu kabul ettiginede sukur ne diyelim.

"Ne yapiyorsun sen burda tek basina bakayim." Ona bir kardes isteyip istemedigini sorsammi acaba?

"Helkes biseylelle uglasiyo bende sıkıldim. Geldim bulaya napayim." Hadi bakalim soralim.

"Bir kardesin olsa onla oynarmisin?" Sevincle ellerini cirpip neseyle şakidi.

"Meleklel bana kaldesmi getiliyoo" ahh oda istiyor. Bir kararsiz ben miyim?

"Bellimi olur bakarsin getirir. Istermisin bunu?"

"Evet evet evett" su çocuğun sevinci yeterdi be.

"Ozaman dua et allahimiz bize bir bebek gondersin. Sen edersen kabul olur ins." Olur mu gercekten bundan sonrasi yanlizca taktiri ilahii.

"Edecem yasasin kaldesim olacak benim oley." Hayranlikla karsimdaki manzaraya baktim.

Aksam odamizda barani beklerken bir yanim heyecanli bir yanim buruktu. Istiyorum evet ama yapabilirmiyim bilmiyorum.  "Anne" o kutsal kelimeye layik olurmuydum.

Baranin iceri girmesiyle heycanim 2 ye katlanmisti. Karsimdaki kahvelikler benden cevap bekliyordu. Hisimla ayaga kalkip yanina vardim.

"Yapalim agam artik istiyorum."sozlerimi tamamlamamla kendimi yatakta bulmam pekte sasilasi bir olay degildi artik alismistim bu adama ve onun cocugunu tasimak istiyorum. Umarim anne kelimesine layik biri olabilirim. Gece boyu birbirimizi tuketmis. Umutlu hayaller kurmustuk...

Kimbilir belki erkek evladimiz olur adinida umut koyardik.

Umut benim umudum.....



Biliyorum cok kisa suana bana kim bilir ne kadar agir laflar kullaniyorsunuz ama bu haftalik affedin pazar gunu ins. Affettiririm kendimi. Misafirlerim var yazamiyorum. Bu hafta boyle oldu. Diger hafta guzel olur ins.

Umut hakkindaki dusuncelerinizi merak ediyorum. Lutfen goruslerinizi bildirin oy vermeyi unutmayin arkadaslar tesekkurler opuldunuzz....

Instagramdan beni takip etmek isteyenler kullanici adim:  nesibeakkoyun ekleyin.😗😗

Mardin AğasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin