17. bölum

11.2K 440 75
                                    

Baran ağanin ağzindan

Bu lanet nişan ne zaman bitecek. Dilanimin göz yaşlari aklima geldikçe delirmemek elde degildi. Deniz bakislimin gozlerine o yaslar yakismiyordu. Derin bir soluk verip karsimda bana heyecanla bakan kiza baktim. Guzeldi hatta cok guzeldi. Bir çok erkegin hayallerini susleyecek kadar hemde. Ama onada soyledigim gibi benim gönlum bir tek dilanima aittir. Ilk gorusmemizde demistim. Benden birsey bekleme kalbim yanliz deniz gozlumun diye. Oda anlayisla basini sallamisti. Derdi bu hayattan kurtulmak bunun farkindayim ama kotulugune dusundugunu hic sanmiyorum.

"Evet efendim gelelim asıl mevzuya." Babam son cagrisini yaparak avjini bana istedi.

"Ozaman verdim gitti." Ve avjinin babasi hidir bey kizini verdi.

Herkes ayaklanip yuzukleri takmak icin avjini yanima cagirdilar. Yuzukler tam parmagima girecekken bolen şey telefonumun seai olmustu. Asminin aradigini gorunce mejgule verip devam etmelerini istedim. Tekrar ayni sey tekrarlaninca kotu birsey oldugunu dusunup gelen çagriyi cevapladim.

"Abi yetiş cabuk yetiş dilan dilan intihar etti." O an zaman durmustu. Artik asmini bile duymuyordum. Deniz gözlum bunu nasil yapardi. Beni birakip nasil giderdi. Kulagimda aniden gelen bagirisla kendime gelip asmine kulak verdim.

"Abi cevap ver yengemi mardin hastanesine kaldirdilar melekte onun o halini gördu. Agliyip duruyor susturamiyorum. " dilim lal olmustu sanki konusamiyordum. Benim yuzumden o haldeydi. Canina kiyabilecek kadar zayif değildi benim dilanim degildi.

Daha fazla vakit kaybetmeden kimseye cevap dahi vermeden hizli adimlarla arabama yol alip hastanenin yolunu tuttum. Bu kiza ne zaman birsey olsa yaninda ben degil bir baskasi oluyor. Ben neden hep en son ögreniyorum hemde bir telefondan lanet olsun...

"Sakin ölme dilan sakin" bilincsizce dokuldu dudaklarimdan kelimeler. Korkuyla ve sitemle gecen yolculugun ardindan hastaneye sonunda varmistim. Hizla danismaya varip sordugumda ameliyatta oldugunu ogrenince korkum iki katina çikmişti. Ameliyathanenin onune gelince berivani bir kosede ağlarken gormek dilana birseymi oldu dusuncesinin onune gecememistim.

"Berivan dilan dilan nasil noldu onaa" kardeşimin aglamaktan kizaran gözleri beni bulunca hizla boynuma sarilarak içli icli aglamaya devam etti.

"Aglamayi kes berivan noldu soyle hemen"  basini kaldirip yuzume baktiktan sonra konusmaya basladi.

"Siz gittikten sonra uzunca saat odadan cikmayinca bende merak edip yanina bakmaya gittim. Odasinda goremiyince banyodadir diye bekledim. Sonra bir anda pat diye bir ses gelince bagirdim cagirdim ses gelmedi bende firat abeyi cagirdim. Kapiyi kirdi. Yerde boylu boyunca yatiyordu abi bilegini kesmis her yer kandi. Bizde apar topar hastaneye göturduk." O anlatirken kendime defalarca kufrettim. Kadinim benim yuzumden canina kiymisti. Sacinin teline dahi kiyamadigim sevdiğimi agalik uğruna canini yaktim.

"Melek nasil gordu onu asmin onunda kotu oldugunu soyledi." Kimbilir o ne haldeydi.

"Firat abi onu tasirken avluda gordu abi oda cok korktu." Aglayislari artik ic cekmelere donmustu.

"Doktor bisey dedimi peki nasilmis iyi dimi."  Basini onune eyip hayir anlaminda salladi.

"Kimse cikmadi henuz ameliyattan abi bende merak ediyorum." Nasil lan nasil. Hizla kapiya yumruklarimi geçirdim.

"Neden biriniz cikip birsey demiyor neden cikin lan cikin biri bisey desin." Ardi ardina siraladigim yumruklar sonunda kapi acilmisti. Hizla 2 hemşire çikmisti. Birini durdup durumunu sordum.

"Beyfendi beni oyalamayin acil B+ kana ihtiyacimiz var yoksa 3unude kaybetcez. Simdi çekilin önumden." Ücumu 3 kim lan kac ameliyati birden yapiyo bunlar.

Mardin AğasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin