24. bolum

9.4K 347 32
                                    

Gun isinlarinin gozumu agritmasina daha fazla dayanamadan yeni bir gune bismillah demistim. Yanimda uyuyan essiz varliga bakip derin bir nefes saliverdim istemeden. Sesimden huysuzlandigini oynayan kirpiklerinden anlayip nefesimi bir oncekinden kat be kat daha yavas saliverdim. Bir insan ancak bu kadar mukemmel uyurdu sanirim. Yada ben cok asiktim. 2. Secenek daha mantikli geldi nedense. Ben yanimdaki essiz varliga fazla dalmis olacaktim ki baranin uyandigini beni altina cekmesiyle anca kavramistim.

"Baran soyle ani hareketler yapmaktan ne zaman vazgececeksin öldurecekmisin sen beni bee adam" bu adam yuzunden bir gun kalpten gitmem pekte sasilasi bir olay olmazdi dogrusu.

"Senin bu saskin hallerine bayiliyorum guzelim. Oyuzden elime gecen her firsatta bunu yapacagimi bil." Dumura donmuscesine baka kaldim kahveliklerine. Bugun bu adamda bu kadar seyi begenmem normalmiydi acaba. Aseriyormuyum ben barani acaba. Ahhh millet elma armut cilek aserir ben kocami aseriyordum. Lanet girsin.

"Beni aseriyorsan buyur herseyinle seninim yavrum ye beni" yo yo yo ben demin sesli dusunmus olamam dimi yapmadim dimi bu aptalligi.

"Ben disimdan konusmadim dimi" cok aptalim birde soruyormuyum.

"Disindan konustun yavrum beni aserdigini soyledin." Allah beni suan itibaren kahretmisti. Canimida almasi icin dua etmeye baslamistim bile. Utancla yuzumu egmekten baska birsey yapamamistim. Ne rezil bir durumdu bu boyle.

"Kocandan utanmiyorsun dimi beni istemen gayet normal yavrum bende olsam bende beni isterim dogrusu bulmussun yakisikli agayi ustune atla durma hadi gel bebegim."  Su adamin diline dusecegime ölmeyi tercih ederdim.

"Baran aga bugun igrencliginiz ustunuzde bakalim." Sen bi kahkaha atip dudaklarima kapaklanmasi bir olmustu.

"Baran yine birine yakalanacaz yeterince rezil olduk dur artik." Melege yakalandigimiz an hala aklimdan cikmiyordu.

"Ozledim yavrum seni bende aseriyorum seni bir yerlerim sismeden bu isi halledelim artik." Bu adamin arsizligi ne olacakti. Hizla ustumden kalkapip kapiyi kitleyip birbirimize tekrar tekrar sahip olduk.

Baranin elinden zarzor kurtulup kendimi mutfaga attim. Kahvalti hazirliklari yapiliyordu. Hemen ellerimi sivayip bende hazirliklara yardim ettim.

"Yengecim biran odadan cikmayacaksin saniyorduk. " tahmin edin bunu diyen kimdi. Berivan dan baskasi degildi tabiki de.

"Kendine ugrasacak baskasini bul berivan" abisinin kardesi oldugunu bu kadar belli etmese olmayacakti.

"Yengee sen ablama bakma istiyorsan simdide odaya gidebilirsin ben idare ederim seni" al iste al birini vur otekine ne istiyor bunlar benden yahu.

"Kizlar yapmayin soyle seyler sizide evlenince gorecez. " berivan 18, asmin de 16 yasindaydi. Simdiden ikisinin de talibi coktu. Berivanin evlenmesi an meselesi bile olabilirdi. Cunku babasi artik gelen goruculerden omuz silkmisti.

"Valla yengecim ben senin gibi utanmam kocami cikarmayi dusunmuyorum odadan anlarsin iste." Sok olmus sekilde berivana baka kaldim. Bu kizin atesi basina mi vurmustu.

"Berivaaaaan" son ses bagirmamla berivan coktan merdivenleri cikmaya baslamisti bile.

"Klasik ablam yenge biliyorsun arsiz senin tabirinle." Bak sen su cadiya kendi farksizdi sanki.

"Peki sen asmin hanim. Sana ne demeli seninde ondan bir farkin yok bence ama."ikisi bir olup beni cildirtmaktan baska bir sey yapmiyordu.

"Hayirdir kimin kimden haberi yok."  Sirayla gelin nolur ya.

"Hic recep konusuyorduk biz oyle gorumcemle. Sen nasilsin iyisindir ins." Recep gercekten abisi kadar yakisikliydi esmer ve yesil gozluydu. Koyun kizlari ah cekmeden edemiyordu.

"Vay yengecim sen bizi sorarmiydin" hakliydi ust uste o kadar olay oldu ki herkesten uzaklasmistim resmen.

"Ne desen haklisin bi sey diyemem ama benide anlayin nolur." Basini olumlu bir anda sallayip destek verircesine koluma dokundu.

"Sen merak etme yenge ya bundan sonra iyi olacak ins. Hele bir yigenim dogsun. Daha da guzel olacak." Al iste buda erkek cocuk delisi.

Ahh mardin sen kizlardan ne istersin.

Erkekleri ugurladiktan sonra evin kadinlari konagi dip bucak temizlemeye giristi. Her ne kadar bende yardim etmek istesem de izin vermemislerdi. Ben de yapabilecegim en guzel seyi yapip melegimle vakit gecirmis gecen gun ki kirginligi unutturmaya calistim. Bana anne dedigini henuz kimseye dememistim. Onu soylerken duymalarini istemistim. Ama ne hikmetse melekte daha anne dememisti bana. O anki duygularla ciktigini dusunuyordum. Oysa nedensizce hosuma gitmisti. Kesinlikle onu avladimdan ayirmayacaktim. Kac cocugun var dediklerin de hic dusunmeden 2 diye bogazim yirtilircasina bagirabilirdim. Ona bir daha beni sevmiyolar duygusunu  yasatmayacaktim. Melek artik benim kizimdi.

Öğlen gunesinin verdigi sicaklikla sedire uzanip bu gunesten faydalanmadan edememistim. Ne kadar suredir burda oldugumu bilmiyordum. Ama biraz daha kalirsam nar gibi kizarmam kacinilmaz bir hal alirdi. Yerimden kalmaya calisirken karnima giren sanciyla buyuk bir ciglik atmistim. Dayanilamayacak gibiydi. Bebegime birsey oldu dusuncesiyle tekrar bagirdim. Olamaz olmasin allahim nolur. Korkuyla allaha dua etmeden alamiyordum kendimi. Umudumu kaybedemezdim.

Cigliklarimi evin bayanlari sonunda duymustu. Zerda hanim koluma girip arabanin oraya dogru guc bela  yurutmustu. Berivanin baranla konustugunu duyuyordum. Sesler sanki 2 kati daha yuksek cikiyormuscasina geliyordu. Goz yaslarim durmak bilmeden akip giderken yola koyulup en yakin hastaneye varmistik. Acim azalmak nedir bilmezken daha beter agrimaya baslamisti. Korku tum bedenimi sarmisti. Onu kaybetme duygusu suan olmeme yeterde artardi. Beni sedire yatirip doktorumun yanina dogru gittik. Doktor hanim hemen beni muayene etmek icin gerekli aletleri hazirlamaya basladi.

"Korkulacak birsey yok dilan hanim kucuk bey kendine yer acmaya calisiyor sizi fazla zorlamis sadece." Bu sozler o kadar mutlu etmistiki sevincten goz yaslarimi tutamamistim. Agzimdan cikan tek kelime isee...

"Tesekkurler..." di.

Baran aga hastaneyi ayaga kaldirmis. Iyi oldugumuzu gormeden de bu iskenceye devam etmisti. Ilkbas oglunun iyi oldugunu ogrenince sevinmis sonra bana aci cektirdigi icinde kizmisti.

"Dogunca bu adamdan cekecegin var oglum haberin olsun." Disimdan kullandigim bu cumle yuzumde aptal bir gulumsemeye neden olmustu.

Nihayet konaga varmistik. Beni hemen odama yollayip dinlenmemi istemislerdi. Bende bu emre dunden razi birsekilde uyup hemen odama cikip uzanmistim. Bu tempo yorulmama yetmisti. Artik erken yoruluyordum. Bunyem kaldirmiyordu artik.

O kadar cok uyumustum ki. Saat nerdeyse oglen saatine geliyordu. Baranlar sirkete gitmisti  bile. Bana gorunmeden gittigine kizsamda dinlenmem icin ses etmeden gittigini bildigimden fazla ustunde durmadim. Kahvaltimi tek basima edip tekrar odama yollanmistim. Dunku korku tum konaga yetmisti. Bana da yetmisti o yuzden itiraz etmeden dinlemis ve odama cekilmistim.

Kulagima dolan bagrisma sesleriyle yerimde ziplamistim. Korkuyla etrafima baktigimda kimseyi gorememistim. Sesler avludan geliyordu buyuk ihtimalla diyerek yerimden firlayip odadan ciktim. Recep tum aile fertlerini karsisina almis dimdik duruyordu. Anlasamadiklari bir konu vardi  Belli ki.

"O kizla evlemezsin kafayimi yedin lan sen" baran cildirmiscasina kurmustu bu cumleyi.  Baranin sevmedigi birinimi istiyordu recep acaba. Kim olabilir ki diye dusunmeden edememistim..

"Seviyorum abi cok seviyorum. Neden anlamiyorsunuz." Bak sen su kaynima hele asik mi olmus. Iyi de kim ki bu tum ailenin istemedigi kiz.

"Rojda bu eve gelemez anladin mi onu bu eve sokmam"

Ne rojdami kabusum mu geliyordu?....

Instagram;   nesibeakkoyun

Mardin AğasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin