"Asal muka jimin dengan jungkook lebam-lebam ni? macam kena belasah je?"taehyung mengangkat keningnya. Jungkook dengan jimin merenung tajam ke arah suga.
"Ape? Nak kena lagi"suga menunjukkan payung yeji kepada mereka berdua. Terus mereka berdua tak berani merenung suga lagi.
Yumi dan yura mengubati muka namjachingu masing-masing. "Perlahan-lahan lah yura. Saya sakit ni. Auch!"yura geram nak perlahan macam mana lagi. Ni pun dah slow dah. Dia tekan lebam itu dengan kuat.
Meraung kesakitan jungkook dibuatnya. Yura hanya tergelak. "Ni semua pasal sepupu awak tu!!"bisik jimin pada yumi. "Baik awak berhenti merungut sebelum saya report pada suga oppa! "
Jimin mencebik. Yeji melihat semua hanya tersenyum kekok disebelah suga. "Suga siapa yeoja disebelah kamu tu?"tanya tuan kim.
"Eh dia bukan yeoja kumamon tu ke yang buat suga menangis semalam"taehyung dengan aera dah mula ketawa. Suga menangis?! Tak percayalah.
Suga akui dia memang malu. Nak je dia padam sejarah hitam dia yang memalukan semalam. "Awak kenalkan lah diri awak. Saya pun tak tahu nama awak lagi".
"Selamat sejahtera nama saya song yeji. Boleh panggil saya yeji. Peminat no 1 patung kumamon"tersenyum yeji. Yang lain menyambut yeji dengan mesra.
Aera pelik bila tengok arin tak sampai2 lagi. Mana unnie dia ni?. Sekrang dia perasan jin pun tak de dekat sini. Takkan lah mereka berdua dah berjumpa?!. Segera aera berlari keluar dari wad taehyung.
Taehyung pun tak perasan. Sibuk berbual dengan bts.
Aera nampak arin berjalan bersama-sama dengan jin. Tapi muka arin baru je lepas habis menangis. Muka dia dingin dan tak de mood.
"Unnie!"
Jin terkejut aera ni adik arin ke?. "Unnie pergi mana tadi. Aera risau tahu tak?"arin tersenyum. Dia mengelus rambut aera dengan perlahan.
"Aera.. Unnie balik dulu ye"aera mengangguk faham. "Jin!"jin menoleh ke arah aera. Dia faham yang arin perlukan masa untuk tenangkan diri.
"Jin.. Apa yang awak buat dekat unnie saya tadi? Dan lagi satu saya nak tahu lebih lanjut apa hubungan awak dengan unnie sampai awak berdua putus dulu?"
Jin mula ceritakan A sampai Z kepada aera. Baru aera faham sekarang tapi dia tahu jin adalah seorang lelaki yang baik. "Aera saya betul betul cintakan arin. Ada ke awak tengok saya dengan yeoja lain"
"Saya akan cuba pujuk unnie nanti. Jangan risau"jin berharap sangat aera menolongnya. Patutlah muka aera hampir sama dengan arin. Dulu taehyung kenalkan aera pada dia dengan bts.
Dia hampir-hampir jatuh cinta dengan aera disebabkan arin. Tapi dia fikir pasal taehyung.
🌸🌸🌸
Nancy memakai semua pakaian hitam pada dirinya. Termasuk mask dipakainya. Melalui pertolongkan kai. Senang dia menyelinap masuk ke dalam wad taehyung melalui tingkap.
Dia tengok taehyung tengah tertidur lena di atas katil. Dia menghampiri taehyung. Tenang hati dia bila melihat taehyung semakin sihat.
Semakin hari perasaan dia pada taehyung makin mekar. Dia hanya nak taehyung menjadi miliknya seorang. Dia tak nak benda lain.
Tapi dia tahu taehyung dah benci terhadap dirinya. Itulah sebab dia nekad ubah identiti dia. Supaya taehyung akan mencintainya kelak.
Dia mengusap rambut taehyung dengan lembut. Dahinya diciumnya sekilas.
Tiba-tiba pintu wad taehyung dibuka. Aera terkejut melihat nancy berada di situ. Dengan cepat nancy menghunus pisau itu pada leher taehyung.
"Kunci pintu tu! Kalau tak aku bunuh dia!"aera mengangguk dengan cepat lalu mengunci pintu wad itu. Dia taknak taehyung cedera.
Nancy tersenyum sinis. Bodoh punya aera. Takkanlah aku sanggup nak bunuh taehyung. Aku sendiri cintakan taehyung.
"Duduk!"aera mengikut kata-kata nancy. Dia melihat pisau itu hampir kena di leher taehyung. Keselamatan taehyung perlu diutamakan.
"Nancy aku merayu dengan kau. Jangan buat macam ni. Please"air mata aera akhirnya mengalir dan merayu kepada nancy. Mereka berdua perlahankan suara takut taehyung terjaga.
"Aku nak kau tinggalkan taehyung! Kalau kau masih degil juga. Tak lama lagi kau akan kehilangan dia. Aku tak pernah main-main apa yang aku cakap"
Aera berfikir dengan sejenak. Lalu mengangguk setuju. "Nancy bagi aku satu hari je lagi luangkan masa dengan taehyung. Lusa aku akan pergi. Aku janji"
"Baiklah.. Ingat!! Kalau aku nampak juga muka kau masih lagi ada dekat sini. Siap kau. Taehyung akan mati dulu"aera mengangguk faham.
Nancy jauhkan pisau itu dari taehyung. Sebelum dia pergi. Dia berbisik pada aera. "Luangkan masa kau dengan taehyung sebaik mungkin. Faham? Dan lagi satu tak lama lagi taehyung akan jadi milik aku"
Sakit hati aera mendengarnya. Ya dia tahu nancy tak waras dan gila. Dalam sekelip mata nancy menghilangkan diri. Aera menarik nafasnya lega.
Dia mula melihat taehyung. Tak sangka esok je hari terakhir dia luangkan masa bersama dengan taehyung. Tiba-tiba taehyung membuka matanya.
Tersenyum dia melihat aera berada di sisinya. Dia tengok aera mengelamun. "Sayang!"taehyung mula bangun. Terus aera tersedar dari lamunanya.
dia melihat taehyung tersenyum kepadanya. Hahhaha comel betul. "Ye awak ada nak apa-apa tak?"taehyung menggelengkan kepalanya.
"Habis tu?"
"Saya nak awak"diciumnya bibir aera sekilas. Merona merah pipi aera dibuatnya. Aera menutup mukanya. Ya ampun malunya. Taehyung tergelak kecil.
"Jangan usik saya macam tu lah. Awak tidur lah. Dah lewat dah ni"aera bangun dan betulkan selimut taehyung. Tiba-tiba taehyung menarik aera ke katil. Aera berbaring.
Terus taehyung memeluknya dengan erat. Hidung mereka berdua bersentuhan. Sangat dekat dan aera dapat rasakan hembusan nafas dari taehyung.
"Taehyung!"taehyung mengambil selimut dan menyelimuti tubuh mereka. Takdelah orang syak. Dan mereka ingat taehyung menyembunyikan diri dalam selimut.
"Taehyung ape awak buat ni? Kenapa awak tarik selimut macam ni?"suasana dalam selimut agak gelap sedikit. Tapi taehyung suka macam ni. Romantik gitu.
"Yah!!"aera menjegilkan matanya pada taehyung."Kalau macam tu lepaskan saya!"
"Yah kim taehyung!!?"
🌸🌸🌸
"Hyung! Saya dah jumpa dah lokasi mina. Rupanya dia bekerja dengan keluarga tuan jung selama ni"bogum menyerahkan profile mina pada kang joon.
Terus kang joon membukanya. Dia tersenyum lebar. "Terima kasih sangat-sangat bogum. Mesti omma dan appa saya gembira sangat. Mina dah dijumpai"
Bogum menepuk bahu kang joon. "Ala hyung memang tugas bogum untuk tolong hyung sementara tunggu taehyung keluar dari hospital"
Kang joon tersenyum lebar. Walapun bogum merupakan anak yatim piatu dan pernah kehilangan orang2 yang dia sayang. Bogum tetap teruskan hidup demi orang yang dia sayang.
Tanpa bogum mesti dia dah berputus asa untuk mencari mina dulu.
🌸🌸🌸
Jangan lupa vote tau!
Fighting💛
TBC
YOU ARE READING
[C] Saranghae + Kim Taehyung
Fanfiction"I believe in you completely. You are my dearest one. My reason for life" SARANGHAE + KIM TAEHYUNG ********* Choi Aera seorang gadis berumur 20 tahun yang hanya hidup dalam kemiskinan sejak ibubapa nya meninggal dalam kemalangan. Sejak dia membantu...