Suga mengeluh lalu turun ke bawah dan duduk bersama dengan jimin dan jungkook yang tengah menonton tv. Lagi sekali suga mengeluh. Jungkook menyiku pinggang jimin dan mulutnya dimuncungkan ke arah suga.
Jimin hanya mengangkat bahu tanda tak tahu. "hyung tanya lah masalah suga hyung"bisik jungkook. "kaulah yang tanya asal aku pula?!"balas jimin. "jom main batu gunting kertas. Siapa kalah dia tanya!"cadang jungkook.
"batu! gunting! kertas!"sebut mereka berdua serentak. Jungkook menang sebab memilih kertas dan jimin ialah batu. Jimin mencebik. Dia beranikan diri untuk bertanya. "suga hyung ada masalah ke?".
"yeji merajuk dengan aku.."luah suga. "hyung buat apa sampai yeji nuna merajuk?"tanya jungkook. "kan yeji mengandung. Dia ada mengidam nak makan buah tembikai. Tapi hyung lupa beli malam tu sebab hyung penat sangat pulang dari kerja. Tadi hyung beli lah ais krim untuk dia. Yeji tak nak pula".
Mereka berdua mengangguk. Mereka berdua faham. "puas hyung pujuk sampai ke pagi hyung fikirkan tapi hyung ni bukan mahir sangat bagi ayat-ayat romantik ni. Kan hyung swag orangnya".
"apa kata biar kook dan chim hyung tolong hyung sebab kitorang ni pro sikit pasal bab yeoja ni"jungkook menepuk dadanya dengan bangga. "yeke?"suga tak percaya dengan kata-kata jungkook.
"cuba hyung fikir dulu nama gelaran jungkook paling hot sekali bila kook masih bujang dulu"suga mula berfikir dengan mendalam. "senang je"ujar jimin. "cepatlah bagitahu kalau chim hyung tahu sangat"cabar jungkook.
"Biskut hangus!"dengan lantang jimin bersuara. Jungkook mengetap bibirnya. "bukan tu lah hyung?!! ish hyung fail!"jungkook menjeling jimin dengan tajam. "international playboy?"teka suga lalu jungkook menepuk tangannya.
"thats right hyung!!"puji jungkook. "suga hyung duduk dulu biar kook dan chim hyung mengarang ayat romantik jap"suga mengangguk.
Jimin menyerahkan kertas dan pen kepada jungkook. "nak tulis ape dulu eh?"tanya jungkook. "tulis je wahai min yeji ku tercinta aka kumamon terhot sejak era ini"jungkook pun menulisnya. "Mata mu yang bulat itu mencabar iman ku tapi mata ku yang sepet tidak dapat menandingi mata mu serupa burung hantu itu hihihihi".
Jimin menekup mulutnya menahan ketawa. "wey kau tak rasa ayat ni kelakar ke pfft"dengan cepat jungkook menekup mulutnya. Bahu mereka berdua terhinjut hinjut ketawa dengan ayat romantik dicipta oleh mereka berdua sendiri.
"kita tambah yang senyuman yeji bak gula gula kapas tak pernah cair dan lagi manis senyuman aku dengan mu bagai gula-gula mentos yang berangin. Sama-sama kita meluangkan masa bagai madu dihisap lebah auch!"jungkook mula jiwang.
"lepastu kita pasang lagu dilwale nak? atau lagi kuch kuch hota hai lagi romantik doh?! kita mekapkan suga macam hero shah rukh khan tu"cadang jimin. "kau biar betul?! kau ingat suga hyung tu sesuai ke jadi hero hindustan. cuba kau tengok kulit dia macam mayat hidup tahu tak".
"habis tu nak balut dia macam pocong tu ke? lagi lawak doh?!"jimin mula gelak. Jungkook memegang perutnya yang sakit sebab penat gelak diikuti dengan jimin. Suga yang berada di belakang mereka mula berasap segera dia pergi ke tandas mengambil mop. Dia nak pulas hidup-hidup dua ekor tenuk ni.
"aku suruh korang dua tolong aku pujuk yeji tapi korang nak kenakan aku ye?!"perlahan lahan jimin dan jungkook berpusing ke belakang melihat suga lalu mereka berdua menelan air liur masing-masing.
"korang nak pencuci yang mana supaya aku pulas betul-betul kepala korang tu. Ada sabun daya, soflan pewangi pun ada, dynamo, lagi bagus klorox. Biar hyung je lah yang pilih eh. Hyung ambil klorox lagi bagus"dia mula merendam mop tersebut di dalam baldi dengan perasaan geram.
Jimin dan jungkook mula cuak. Suga dah macam pembunuh bersiri nampaknya. Suga senyum ke arah mereka. Tapi senyuman suga amat menyeramkan. Suga mengangkat mop tersebut. "mari sini tenuk-tenuk sekalian. Klorox ni bagus mencuci luar dalaman anda sekali gus mencuci otak kotor korang"sempat lagi dia promote.
YOU ARE READING
[C] Saranghae + Kim Taehyung
Fanfiction"I believe in you completely. You are my dearest one. My reason for life" SARANGHAE + KIM TAEHYUNG ********* Choi Aera seorang gadis berumur 20 tahun yang hanya hidup dalam kemiskinan sejak ibubapa nya meninggal dalam kemalangan. Sejak dia membantu...