35♡

5.1K 514 16
                                    

--------------------------

"Andwaeeee!!!! Aera!!!"aunty hira berjerit sambil meraung raung. Dia tak dapat terima hakikat aera tiada dalam hidup dia lagi. Terus dia tak sedarkan diri.

Segera jin menangkapnya. Taehyung terus menolak jimin dan jungkook dan berlari ke arah aera yang tak bernyawa. "Sayang jangan buat saya macam ni!!!! Jangan tinggalkan saya"

Dipeluknya tubuh aera dengan erat dan menangis teresak-esak. Hati dia tak sanggup. Arin memukul dadanya. Sakit teramat.

"Aera sayang..."taehyung merayu dengan nada sebak. Diusapnya pipi aera. Air matanya mengalir tak henti henti demi aera. Sungguh dia cintakan aera.

----------------ttttttttttttttttttttttttt

"Doktor!!"jerit taehyung. Dia gembira aera dapat teruskan hidup. Doktor han mengambil stethoscope dan check jantung aera. Dia memejam matanya. Lega aera selamat.

Arin terus pergi ke arah aera. Dipegangnya tangan aera. "Gumawo aera sebab tak tinggalkan unnie.. Hiks hiks"diciumnya dahi aera perlahan.

Dia bersyukur sangat pada tuhan aera dapat peluang untuk terus hidup. Dia bersyukur sangat-sangat.

"Sekarang keadaan aera dah semakin okay. Dalam 2 hari atau 3 hari dia akan sedar balik"tuan kim memeluk doktor han dan mengucap ribuan terima kasih kepada doktor han.

Sepanjang malam mereka semua berkumpul dan bekerjasama menjaga aera. Aunty hira pun makin baik sekarang. Semua tak henti-henti melawat aera setiap hari.

🌸🌸🌸

"Dahlah sehun. Kau kena terima aera bukan untuk kau!"sehun menangis. Dia menyesal dengan perbuatan dia pada aera. Sangat menyesal kalau boleh dia nak baiki persahabatan dia dengan aera semula.

Tapi nak ke aera maafkan dia. Dia terlalu ikutkan emosi. Ye yeoja tu?! Yang hasut dia macam ni. Dia benci yeoja tu. Pintu wad dibuka. Sulli lega akhirnya sehun dah sedarkan diri.

Dia tahu semua hal itu dari chanyeol. Katil chanyeol dengan sehun tak jauh. Sebelah antara satu sama lain. Nasib sama bilik. "Lega saya awak dah sedar sehun. Saya ada bawakan makanan. Awak berdua makanlah"

Sulli keluarkan bekal makanan yang dia bawa dari rumah. "Sedapnya"chanyeol tak sabar nak makan. Dia menunggu dengan sabar. Sehun dia merenung ke arah Sulli.

"Sulli awak dah---"

"saya tahu sehun dan saya harap awak jangan buat aera macam tu lagi. Aera hampir mati disebabkan awak semalam. Tengok mata saya bengkak menangis semalaman. Kalau awak nak minta maaf pada aera. Baik awak bersabar tunggu masa sesuai"

Dingin nada sulli didengari oleh sehun. Tak pernah Sulli sedingin ini dengan dia. "Maafkan kan saya".

"saya pasti aera akan maafkan awak nanti. Jangan risau saya kenal aera tu macam mana".

"Aera okay ke?"chanyeol tanya sambil makan dengan gelojoh. "Okay tapi dia belum sedar lagi. Sehun makan lah. Penat saya buat ni untuk awak. Saya nak keluar dulu nak lawat aera"mereka berdua mengangguk.

"Sehun cuba kau bukakan hati kau untuk sulli. Dia yang jaga kau masa kau tak sedarkan diri. Kalau aku macam kau lah. Aku takkan sia siakan yeoja macam sulli. Kau patutnya bertuah"

Chanyeol masih sakit hati dengan perangai sehun. "Nah makan"sehun mengambilnya dan menurut arahan chanyeol. Chanyeol hanya tersenyum lebar.

🌸🌸🌸

3 hari kemudian....

Clara geram. Setiap kali dia nak pergi pejabat taehyung. Mesti taehyung sibuk dan tiada dalam pejabatnya. Bila tanya setiausaha dia. "Tuan taehyung ada hal cik"asyik alasan yang sama je dia buat.

[C] Saranghae + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now