Sebulan kemudian...
"You may kiss your bride"jin menarik pinggang arin lalu mencium lembut bibir arin. Semua orang bertepuk tangan. Bts dan yang lain hanya tersenyum bahagia di tepi.
Jin ialah ahli pertama dalam kalangan bts yang berkahwin hari ini. Pada tarikh 12 Oktober sempena hari bersejarah buat mereka berdua. Aera mengusap belakang aunty hira yang menangis melihat arin.
Maksudnya tanggungjawab aunty hira yang menjaga arin sebelum ni bertukar tangan pada jin. Jin berjanji akan menjaga arin sehingga mati. Selesai acara itu. Arin ingin membaling bunga yang berada di tangannya.
Bts sibuk ke depan nak tangkap bunga tu. Taehyung hanya berdiri jauh. Menyemak dia masuk situ. Jin merampas bunga itu dari arin lalu memberi pada aera. Membulat mata aera.
"Woah.. Lepasni aera pula yang kahwin... Hehhhee"berkerut dahi aera. Dia menoleh ke arah taehyung. Taehyung tersenyum nakal. "Hish mana ada! Nah!"aera memberi bunga itu pada arin semula. Merah gila muka dia menanggung malu.
"Hahhaha"yang lain ketawakan aera. Aera mencebik. "Arin!!"semua orang menoleh ke arah perempuan itu.Terkebil kebil mata namjoon. Dia macam kenal perempuan tu.
Ok readers ni watak heroin untuk namjoon.
Park Jenny
-23tahun
Kawan baik kepada arin di uk. Bekas teman wanita namjoon semasa di bighit high school. Terpaksa berpisah dengan namjoon kerana mengikuti keluarga ke uk."Jenny!!"arin mengangkat kain nya yang meleret leret untuk pergi ke arah jenny. Jenny yang tak nak menyusahkan arin segera menghentikan arin. "Arin its okay. I can go there!"terus mereka berdua berpelukan.
Jhope menyiku namjoon. "Tu bukan jenny ke?"bisiknya. Namjoon hanya diamkan diri dan matanya masih tertumpu pada jenny. Arin menarik jenny dan ingin memperkenalkannya pada yang lain.
"Bts?"tak sangka dia jumpa lagi. Nak dekat 7 atau 8 tahun dia tak nampak mereka semua. "Park jenny..."arin tak faham situasi. "So? Awak semua dah kenal antara satu sama lain ke?"
"Sayang.. Dia kawan masa sekolah menengah dengan kitorang"arin mengangguk faham. Jenny perasan perubahan bts. "Makin hensem ye awak semua.. Lama tak jumpa"
Mereka semua berborak antara satu sama lain mengenai kenangan zaman sekolah dulu. Jenny meminta diri untuk pulang. Dia mengeluh dah lah malam sekarang ni. Teksi mungkin tiada lagi. Kereta dia masih di bengkel.
"Jenny"jenny menoleh ke arah suara yang memanggilnya. "Namjoon? Apa awak buat dekat sini?"jenny mengosok bahu nya yang terdedah. Waktu masa tu sejuk. Namjoon buka kot nya dan memberi pada jenny. "Pakailah saya tahu awak sejuk"
Jenny tersenyum lalu mengambilnya. "Biar saya hantar awak balik"namjoon mengenggam tangan jenny dan menariknya lembut. Jenny perasan yang perangai namjoon tak pernah berubah. Masih sama.
YOU ARE READING
[C] Saranghae + Kim Taehyung
Fanfic"I believe in you completely. You are my dearest one. My reason for life" SARANGHAE + KIM TAEHYUNG ********* Choi Aera seorang gadis berumur 20 tahun yang hanya hidup dalam kemiskinan sejak ibubapa nya meninggal dalam kemalangan. Sejak dia membantu...