"Kenapa tempat ni kosong je aku tengok?"tanya namjoon. Jenny pun mengangkat bahunya tanda tak tahu. Mereka tiba di sebuah cafe yang berdekatan dengan pantai. Nampaknya cafe ini kurang menarik perhatian orang ramai.
"Kita semua masuk jelah!"ajak aera lalu menarik lengan taehyung supaya menemaninya. Aera mula membuka pintu cafe tersebut. Seorang makcik menyambut kedatangan mereka semua.
"Selamat sejahtera selamat datang ke cafe milky jung"ucapnya sopan. Yang lain pun mengangguk. "Minho! Minseok! Ambilkan menu sekarang!"segera mereka berdua ke arah meja tempat aera dan yang lain berada.
Selesai membuat pesanan. Aera melihat sekeliling cafe tersebut. Dia pelik kenapa ramai yang tak datang tempat ni. Tempat ni sangat cantik. "Yah! makan kek tu janganlah gelojoh sangat!"tegur jin pada jimin dan jungkook.
"Chim hyung! Kenapa ambil kek kook?! Hyung kan ade?!"rungut jungkook. "Hyung punya dah habis lah"dengan selamba dia menyuap kek coklat ke dalam mulutnya. Sedap yang tak terkata.
"Awak semua datang bercuti ke? Panggil saya makcik jung"senyumnya dengan ramah. "Ya kami sekeluarga besar macam ni datang bercuti. Makcik jung boleh saya tahu. Cafe ni milik makcik ke?"tanya aera.
"Ye betul tu cik. Cafe ni milik saya. Yang dua orang tu anak buah saya. Baru je berumur 17 tahun. Ibu bapa mereka berdua dah lama meninggal dunia. Jadi saya lah kena jaga mereka berdua"yang lain mengangguk faham.
"Tapi kan makcik. Kenapa ramai yang tak datang tempat ni? Sedangkan makanan makcik buat sedap!"ujar jhope bersungguh. Makcik jung mengeluh. "Nak buat macam mana. Saya ni jarang juga promosikan cafe saya dekat orang luar. Banyak persaingan cafe yang lain dekat luar sana"
Tiba-tiba aera berbisik pada jenny dan yeji. Mereka berdua terus mengangguk dan setuju pendapat aera. "Makcik jung. Lepasni kami semua bukannya buat ape pun. Apa kata kami semua tolong makcik dekat cafe serta promosikan cafe makcik boleh?"
"Apa?!"serentak bts menjerit. "Kenapa kita juga yang kena?"tanya jin lalu menyilangkan tangannya. "Ala sekali sekala kita tolong. Apa salahnya kan? Bolehlah sayang hurm?"rayu arin. "Kita tolong jelah"sampuk suga sebab tak tahan dengan aegyo yeji.
Yeji tersenyum manis ke arah semua orang. "Tak menyusahkan ke?"terus yang lain menggelengkan kepala. "Kalau macam tu cik aera ikut saya ke stor sekejap"aera pun mengikutnya.
"Wah makcik. Tempat ni bersih betul"mak jung tersenyum lalu mengeluarkan dua kotak keluar. "Kotak ape ni makcik?"makcik jung membukanya. "Kotak yang pertama ni untuk pakaian maid perempuan dan lelaki. Tapi makcik ada dua je pakaian maid untuk lelaki"
"Yang lagi satu banyak kostum dan pakaian dari luar negara dekat sini"aera melihatnya lalu berfikir dengan mendalam. Aera tersenyum nakal. Dia tahu apa yang patut dibuat dengan kedua-dua kotak pakaian ini.
"Tak mengapa makcik. Aera ada rancangan yang agak menarik"bts dan yang lain menunggu di luar sambil-sambil itu mereka berkenalan dua orang anak buah makcik jung yang dikenali sebagai minho dan minseok.
Mereka semua melihat aera dan makcik membawa keluar dua kotak. Terus letakkannya di atas meja. Mata mereka semua melihat ke arah aera. "Mari kita mulakan!"ujar aera tak sabar. Dia mengeluarkan baju-baju maid untuk perempuan. Dan dua pakaian maid untuk lelaki diserahkan pada minseok dan minho.
"Masih baru je aku tengok ni?"ujar yura sambil membelek pakaian maid itu. Sama juga yang lain. "Dah lama dah baju ni yura. Makcik selalu hantar pergi dobi"
"Dah aku nak yang lain pergi tukar baju. Bts tunggu sini sekejap"bts pun mengangguk.
Di dalam bilik persalinan.
"Aera asal aku tengok baju ni ketat semacam je?"hwi melihat dirinya daripada pantulan cermin. Aera pun membelek dirinya. Memang ketat nampak bodynya yang langsing itu. Sama juga yang lain.
YOU ARE READING
[C] Saranghae + Kim Taehyung
Fanfiction"I believe in you completely. You are my dearest one. My reason for life" SARANGHAE + KIM TAEHYUNG ********* Choi Aera seorang gadis berumur 20 tahun yang hanya hidup dalam kemiskinan sejak ibubapa nya meninggal dalam kemalangan. Sejak dia membantu...