69♡

4K 498 32
                                    

Terkedu aera mendengar soalan taehyung. Adakah dia gila? Aera melihat ke arah nancy. Dia tahu nancy menyuruhnya untuk memilih taehyung tetapi takkan lah aera sanggup tinggalkan nancy dengan daesung di situ?.

Perlahan lahan aera menarik tangan taehyung supaya lepaskan tangan nya. Aera tersenyum kelat lalu memandang ke arah taehyung. "dekat sini korang semua rupanya. Punya lah aku penat cari korang"daniel yang baru sampai menghampiri daesung.

"appa!!"terus daniel mengangkatnya. "apa yang dah jadi ni?"tanya daniel sambil melihat ke arah aera dan taehyung. Taehyung melihat ke arah daniel dan dia tahu daniel ialah suami kepada nancy disebabkan perbuatan daniel.

Aera yang ingin pergi ke arah nancy tiba-tiba terjerit kecil. "Taehyung awak buat ape ni?!! turun kan saya?!"taehyung mencempung badan aera lalu pergi ke arah keretanya di parking.

Daniel yang terkejut melihat aera dicempung oleh seseorang. Baru dia hendak menolong lengannya di tarik nancy. "jangan risau dia selamat dengan taehyung"ujar nancy dan matanya masih memerhati pergerakan taehyung dan aera.

"Jadi dia ialah taehyung?"nancy mengangguk. "dah jom kita balik"daniel mengambil barang lalu mengikuti nancy pulang ke rumah.

Bila mereka bertiga menuju ke kawasan parking kereta. Daesung terjatuh dan terlanggar seseorang. "maafkan makcik ye"dia menolong daesung untuk bangun.

Nancy melihat perkara tersebut segera menghampiri daesung. "tak mengapa makcik ni semua salah anak saya da------"nancy tergamam rupanya ibunya berada di hadapannya.

"nancy sayang..Ni kamu ke?"puan jung menyentuh muka nancy mula sebak. "omma.."nancy terus memeluk puan jung dengan erat. Lepas mereka melepaskan rindu. Puan jung melihat ke arah daesung. "cucu omma?"nancy mengangguk.

"nenek ni nenek daesung ke?"puan jung mengangguk lalu mencium pipi daesung dan memeluk erat cucunya itu. "sayang! daesung saya dah simpan barang dekat dalam kereta.. Oh selamat sejahtera"ucap daniel sopan.

"menantu omma?"nancy tersenyum lalu memaut tangan daniel. Daniel gembira bila nancy akhirnya berjumpa dengan omma nya. Sekarang mereka semua membawa puan jung menuju ke rumah mereka.

🌸🌸🌸

"Taehyung!! awak dah gila?! turunkan saya!! orang ramai nampak kita lah?!!"aera memukul belakang taehyung. Taehyung membuka pintu kereta dan meletakkan aera lembut di situ lalu menguncinya dan dia pun masuk ke dalam kereta.

Aera cuba membuka pintu tetapi pintu tersebut automatik terkunci. Aera tak dapat agak wajah taehyung sekarang. Dingin pun ada, macam marah pun ada. "taehyung saya nak keluar!"taehyung hanya diamkan diri.

Taehyung mula memandu kereta dengan agak laju. Aera mula cuak. "kim taehyung awak dah gila ke? kalau kita kemalangan macam mana?!"jerit aera dan dia takut.

"Taehyung saya nak minta maaf pasal tadi. Nancy betul-betul dah berubah dan saya ada bukti dia dah sihat sepenuhnya"ujar aera lembut sambil melirik ke arah taehyung dengan muka dingin dia tu.

"Tae awak dengar tak ni? saya tahu awak marah tapi kita boleh berbincang kan?"tanya aera lembut. Taehyung tetap fokus memandang ke arah jalan raya.

"Tae jangan lah macam ni, saya tak bermaksud nak menyebelahi nancy daripada awak.."aera terus bercakap dengan taehyung secara lembut walaupun taehyung hanya diamkan diri. Dia tahu taehyung dengar.

Aera perasan yang laluan jalan ni bukan laluan ke rumah tuan kim. Taehyung menuju ke tempat lain. "Tae awak salah jalan ni. Kita patut ambil jalan sebelah kanan bukannya kiri"taehyung hanya diam.

"Tae kita nak pergi mana ni? jangan buat saya takut boleh?"perjalanan mereka mengambil yang agak lama. Kemudian terdapat kawasan bukit dan gunung di situ. Nampak kehijauan di situ. Tapi masalahnya taehyung nak bawa dia pergi mana?.

Aera langsung tak tahu tempat ni dimana. Bila mereka menuju ke atas. Aera melihat sebuah villa yang besar di situ. Aera terpesona dengan kecantikan villa dan kawasan tersebut. Taehyung berhenti di depan villa tersebut.

"Jom keluar kita dah sampai"ujar taehyung dingin. Segera aera keluar dari kereta. Ada dua pembantu menghampiri mereka berdua. "selamat kembali tuan taehyung saya dah sediakan bilik dekat atas. Ni mesti cik aera. Selamat datang ke villa ni"aera hanya menunduk sopan.

Terus taehyung masuk ke dalam dan diikuti oleh aera. "mari cik aera saya tolong letakkan"aera hanya memberi baju sejuknya pada pembantu tersebut. Aera memerhati sekeliling kawasan dalam rumah. Sangat mewah dan antik.

"Cik boleh berehat dekat atas. Malam nanti cik dan tuan turun makan"aera hanya mengangguk. Sebenarnya dia baru nak terokai villa tersebut disebabkan pembantu rumah dah berkata begitu dia terpaksa ikut mesti taehyung yang suruh.

Aera mula naik ke atas tetapi banyak bilik di situ. Dia mula mengaru kepalanya yang tak gatal itu. "mana satu bilik aku ni?"gumam aera. Aera melihat kelibat taehyung menuju ke satu bilik lalu mengikutinya.

Dia nak tanya taehyung tapi dia takut. Takut taehyung masih tiada mood lagi tak pasal-pasal kena palau ataupun kena marah. Aera berdiri di situ. "saya tahu awak ada dekat sana. masuklah"aera terkejut lalu masuk.

Dia tersengih. Dia melihat taehyung berbaring di atas katil. "taehyung saya nak tanya bilik saya mana satu? awak boleh bagitahu nombor dia. Nanti saya cari sendiri"tanya aera.

Taehyung berpusing melihat aera. "mari sini"arahnya. Mata aera terkebil kebil dan dia tak faham. "hah?"taehyung tersenyum kecil. "mari sini"aera faham lalu menghampiri taehyung.

Aera berhenti di depan katil taehyung. "mari sini baring dengan saya"ditepuknya lembut tilam tersebut supaya aera berbaring di sebelahnya. "tapi..."aera teragak agak. Malu pun ada dia rasa.

Taehyung mengeluh lalu menarik tangan aera lalu aera baring dalam pelukannya. Dia mula mengelus lembut rambut aera. "awak masih marahkan saya?"tanya aera sambil memandang muka taehyung yang dekat dengannya.

"Tak lah saya tak marah pun"dielusnya lembut aera dan pinggang aera ditariknya rapat. "tipu awak tipu"aera mencebik. "tapi saya sumpah yang nancy betul-betul dah berubah"ujar aera sungguh sungguh.

Taehyung merenungnya dengan tajam. "boleh tak awak jangan sebut nama dia sayang.. Sekarang ni pasal kita berdua je yang saya nak dengar"aera terus membebel tadi kata tak marah tapi macam marah je.

"Mulut tu nanti saya cium kang baru tahu"terus aera berhenti membebel bila diugut oleh taehyung. "habis tu sampai bila awak nak kita dalam keadaan macam ni. Sempit awak tahu tak"rungut aera. Cuma taehyung memeluknya terlalu erat.

"Tapi saya suka!"taehyung mengesel hidungnya manja dengan hidung aera. Mula lah sifat kekanakan dia kembali. Memang lah sweet macam ni tapi yang jadi mangsa aera bukan dia pun.

"jom kita tidur sayang. Saya penat tadi drive"rungut nya sambil mulutnya dimuncungkan. Kening aera diangkat. "ingat comel buat mulut macam tu hah?"perlinya.

Aera mengusap rambut taehyung. "tidurlah.. Saya pun dah mengantuk ni"taehyung mula memejamkan matanya. "lepas makan malam nanti kita masuk bilik buat anak ye sayang"taehyung mencium bibir aera sekilas.

Terus aera membuka matanya bila mendengar taehyung berkata begitu. Dia memukul bahu taehyung dengan kuat. "gatal!! byuntae namja!!! gatal! gatal!"geram betul aera dengan taehyung.

"sakit lah sayang.. Jangan lah pukul lagi nanti merah"terus aera berhenti lalu memejamkan matanya. "belum kahwin ada hati nak buat anak.. Ceh"perli aera.Taehyung mendengarnya hanya tersenyum memeluk aera dengan erat lalu berbisik.

"Tak lama lagi kita akan kahwin sayang... Saya janji".

🌸🌸🌸

Jangan lupa vote tau!

Fighting

TBC

[C] Saranghae + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now