15♡

6.7K 625 11
                                    

Sebelum taehyung bergerak ke resort. Dia ada perjumpaan dengan Encik Oh dan Oh sehun. Taehyung dan bogum masuk ke dalam restoran mewah.

Di situ dia nampak Encik Oh dan Sehun menunggunya. Senyuman sinis terbit di bibirnya. Akhirnya dia jumpa juga oh sehun. Dia tahu sehun merupakan orang penting bagi aera.

"Maafkan saya Tuan Oh sebab lambat"taehyung menunduk hormat pada tuan oh. Mestilah kena hormat orang tua kan?. "Tak mengapa taehyung. Saya dengan sehun baru je sampai".

Taehyung mengangguk faham. Tanpa membuang masa. Mereka bertiga berbincang mengenai urusan syarikat. Dalam 30 minit perbincangan mereka selesai.

Tuan oh meminta diri pergi ke tandas. Hanya taehyung dan sehun berada di situ. Taehyung melihat sehun lalu tersenyum sinis. Sama juga seperti sehun. Dua-dua kenal musuh masing-masing.

Bukan disebabkan syarikat tapi disebabkan seorang gadis yang bernama choi aera."Oh sehun?"

"Yes. Nice to meet you Kim Taehyung"jawab sehun beraksi tenang.

"So? Kau lah kawan baik aera. Jadilah kawan baik aera untuk selamanya. Lagi satu aku nak bagitahu kau tak lama lagi aera akan jadi milik aku"sehun tergelak kecil. Tak sangka taehyung ni percaya diri?!

"Nonsense. Aku takkan sesekali benarkan aera jadi milik kau sebab aku lagi layak daripada kau"taehyung mengangguk faham. Wow tak sangka juga sehun ni cintakan aera? Macam lah aera tu cintakan dia?.

"Betul ke? Hmmm kita akan tengok nanti"cabar taehyung lalu memakai semula cermin matanya. Tiada perkataan kalah dalam kamus hidup taehyung. Tengoklah aera tetap akan jadi milik dia nanti.

Tak sabar dia nak tengok sehun kalah nanti. Taehyung meminta diri untuk pulang selesai sahaja perbincangan mereka selesai.

🌸🌸🌸

"Akhirnya kita sampai juga!!"jerit jhope lalu berlari masuk ke dalam resort. Namjoon dengan suga dah geleng dah kepala. Dah masak sangat dengan perangai jhope yang tiba-tiba terencat tu.

Yura dengan yumi hanya tergelak kecil. Mereka semua masuk. 10 orang ditugaskan menyambut mereka. Mereka kan VVIP dalam resort ni.

"Cik beg cik ni saya hantar ke atas ye"tanya pekerja lelaki itu pada yura dan yumi. Eh? Ni bukan beg yura dan yumi ni. Lagipun beg ni warna pink.

"Ehem!! Tu beg saya. Semua barang warna pink dekat sini adalah kepunyaan saya. Ape? Ingat pompuan je ke Pakai warna pink? Lelaki pun adalah!"sindir jin lalu menjeling tajam ke arah mereka.

Para pekerja menunduk meminta maaf. Mana lah diorang tahu. Selalu beg warna pink perempuan je bawa. Ni tiba-tiba lelaki pula?! Kalau satu je bolehlah terima. Ni semua warna pink?! Alahaii..

Mereka semua masuk ke dalam lif. Tak tahu kenapa si jin ni pula. Salah tekan butang lif. Sekarang dalam lif sesak. Yura dengan yumi terpisah.

Yura yang ditolak ke belakang. Sampai kepalanya terkena dekat dada tegap seorang lelaki. Yura rasa bersalah pula. Tapi baju warna hitam macam kenal je.

"Minta maaf ye"cepat-cepat yura minta maaf pada seorang lelaki. Jungkook menghidu haruman syampu yang dipakai oleh yura. Wangi baginya. Ya lelaki itu Jeon jungkook. Tapi yura tak sedar lagi.

"Saya rindukan awak park yura~"terus membesar mata yura bila tahu yang lelaki itu jungkook. Dia mendongak ke atas. Jungkook tersenyum manis ke arahnya sampai keluar gigi arnabnya. Comel sangat-sangat.

Tapi yura merenung tajam ke arahnya. Yumi menarik tangan jimin beberapa kali supaya berhenti memeluk pinggangnya tapi jimin degil. Dia lagi suka rapat dengan yumi macam ni.

[C] Saranghae + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now