"Amboi! Sweetnya korang dua ye. Mentang mentang semua orang tiada semalam. Boleh pula beromantik dekat sini"arin menyilangkan tangannya dan merenung tajam ke arah aera dan taehyung yang masih tidur.
Aera yang mendengar suara arin terus terbangun. "Unnie!!"tersengih aera dan dia masih mamai lagi. "Kenapa ni sayang?"terus aera menolak taehyung dari katil.
"Aawh!"taehyung memegang belakangnya yang sakit. Aduh kenapa aera tolak dia. "Omo!? Awak okay tak?"kelam kabut aera turun dan menolong taehyung bangun.
Arin dan sulli turut menolong aera. Hari ni taehyung boleh keluar dari hospital.
🌸🌸🌸
"Namjoon tolong letak garam dekat sup ayam tu!?"jin sibuk membuat cupcake dan kek kegemaran taehyung.
Maklumlah hari ni taehyung dah boleh balik. Bts, yumi, yura dan yeji datang membantu membuat persiapan menyambut kedatangan taehyung semula ke rumah tuan kim.
Yumi dengan yura tolong jin menghias cupcake dan segala yang disuruh oleh jin. Yeji terkial kial mengikat belon yang ditiupnya tadi.
Suga tersenyum. Alahai comel betul yeji aku ni. Eh belum couple lagi baru nak berkenalan dulu. "Biar saya buat untuk awak"yeji hanya biarkan dan menyambung meniup belon.
"Awak tak penat ke?"yeji menggelengkan kepalanya dan hanya fokus meniup belon. Suga mencebik. Ala baru nak berbual dengan yeji ni.
Tak jauh dari lokasi suga. Jimin dengan jungkook ketawakan suga. Aduhai dua tenuk ni lagi . "Hyung tengok tu suga hyung nak try yeji tapi tak dapat.. Hahhhaha"
"Suga hyung mana reti nak tackle yeoja macam yeji tu Kan hahhahha"jhope mengetuk kepala mereka berdua menggunakan kad manila.
"Hyung!!"jhope merenung mereka dengan tajam. "Jangan bergosip dekat sini boleh tak? Lagi beberapa jam si alien tu nak balik?! Tolong namjoon tu sekarang!"
Terus mereka lari ke arah namjoon yang tercari-cari dekat mana garam. "Hyung cari ape?"jungkook melihat ke arah kari ayam yang dimasak oleh jin. Terus dia pergi ke arah sana.
"Garam!"jimin melihat balang kaca yang dalamnya menyerupai seperti garam. Terus dia mengambilnya. Jimin jarang masuk dapur ni. "Nah hyung dah jumpa!"
Namjoon terus mengambilnya tanpa check dulu ape dalam dia. Terus dia letak ape yang disangka garam tapi bukan ke dalam sup ayam itu.
"Tak de rasa pun. Kena letak gula ni!!"jungkook tersenyum kecil lalu mengambil bekas garam yang dia ingat gula lalu letak banyak-banyak ke dalam kari ayam itu.
🌸🌸🌸
"Tu mereka dah sampai dah!?! Cepat-cepat!"jin memegang kek coklat kegemaran taehyung. Namjoon menghidupkan api di lilin yang telah diletakkan ke atas kek itu.
Taehyung pun masuk. "Selamat kembali Kim taehyung?!"jerit mereka semua lalu tersenyum lebar. Taehyung pula terasa terharu sungguh.
"Gumawo!!"taehyung meniupnya. Mereka semua tepuk tangan. "Dah jom makan aku dah lapar ni!?"jhope terus pergi ke ruang makan.
Baru jhope nak suap kari ke dalam mulutnya tiba-tiba jin marah kepadanya. "Sabarlah hobie!! Yang lain belum mula makan lagi. Taehyung pun tak sampai lagi!"jhope mencebik dan dia terpaksa tunggu.
Mereka semua dah di tempat masing. Aera apelagi mestilah sebelah taehyung. Ingat taehyung nak suruh aera duduk tempat lain ke?. Kena sebelah dia juga. Jin tersenyum lebar bila arin duduk berhadapan dengannya.
Arin tersenyum kecil. Tuan kim akhirnya duduk. Dia melihat semua orang menoleh ke arahnya. "Uncle nak ucap terima kasih sangat pada bts, yumi, yura, aera, arin dan keluarga terbaru kita semua yeji"
Yeji tersenyum bahagia. Takdelah dia keseorangan lepas satu satunya oppa kesayangan dia pergi buat selama-lamanya. Suga suka tengok yeji tersenyum.
"Boleh mula makan sekarang!"suga mendengar tuan kim cakap boleh makan. Terus dia menyuap sup kari ayam ke dalam mulutnya. Aik asal rasa semacam je. Masin sungguh?!?!
"Ah puih!! Puih!! Puih!! Puih!! Puih!! Werk!??! Masin!! Puih!! Puih!! Masin!! Eeeuueu werk!!"semua orang melihat ke arah suga yang tak habis meludah ludah ke dalam mangkuk karinya itu.
"jin hyung masak ape hah? Ni kari ayam ke? Kari masin?!"suga minum air beberapa kali hilangkan masin yang masih lagi menyengat di lidahnya.
Masin?! Aik bukan aku letak gula ke tadi? Jungkook cuba merasa kuah kari itu. "Pffft!!! Masin!! Puih!!"jungkook tersembur dan kari itu terkena pada muka handsome jimin.
Jimin memejam matanya. "Bahabi!! Setan!! Tak guna!! Lancau!! Cibey!! Mampus!! Biskut hangus!!"hah kau terus terkeluar carutan jimin yang tak pernah kita dengar selama ni.
Jungkook tersengih lalu ketawa. "Ehehe sorry jeman hyung!!"tak guna mak ayah aku cantik-cantik dah bagi nama jimin. Kau letak nama jeman asal?!
"Jin hyung. Kook minta maaf tadi kook tersilap letak garam pula ingatkan gula"jin mengurut kepalanya. Aduhai pening betul dengan perangai budak-budak ni.
Namjoon terus rasa sup ayam itu. Bapak!?!? Manis gile?! Boleh terkencing manis aku dekat sini?!."pffttt!!!"muka jhope yang tak bersalah di semburnya.
Jhope mengambil tisu lalu mengelap mukanya yang handsome itu. "What's going on, my daughter?!".
"Kau ingat ni house of army ke? Omma!!"namjoon merenung tajam ke arah jimin. "Jeman!! Kau bagi aku gula ke tadi? Kau tak tahu ape beza gula dengan garam ke hah?".
"Mana aku tahu hyung. Aku kan jadi cuty si anjing dalam house of army. So? What?"jimin menjeling tajam ke arah namjoon.
"House of army?"aera menoleh ke arah taehyung. "Tulah saya suruh awak jadi army kepada bts tak nak. Tu lah awak tak tahu?"
"Takpelah aera minat Bigbang!! Kan unnie!!"arin menjeling tajam ke arah aera. "Sorry sikit unnie exoL. Unnie setia dengan kai oppa?!"mulalah dia berfangirl pasal kai exo.
"Hek eleh. Vip dengan exoL ada juga dekat sini. Menyibuk aje. Aku carat angau dengan vernon oppa!!"yura jadi mangsa tamparan kepada yumi.
"Ehem!! Ahgase is here!! Kau tengok mark aku hensem gitu"tunjuk gambar mark got7 dekat semua orang.
"Yeji kau ape?"yeji bangun lalu menari rookie red velvet. Sah-sah dia reveluv. "Gee gee gee baby gee gee baby"tuan kim nyanyi lagu snsd?!
"Ape? Appa presiden club sone tahu tak?!!"kening tuan kim diangkat angkat. Bangga dia dah lama dia minat snsd.
Malam itu terpaksa juga mereka semua makan apa yang telah dirosakkan oleh jeman dengan biskut hangus. Tapi tak pe mereka berdua dah habis kena bantai dengan bts tadi. Terpaksa bersyukur dengan makanan tu!! Rezeki.
🌸🌸🌸
Jangan lupa vote tau!
Fighting
TBC
YOU ARE READING
[C] Saranghae + Kim Taehyung
Fanfictie"I believe in you completely. You are my dearest one. My reason for life" SARANGHAE + KIM TAEHYUNG ********* Choi Aera seorang gadis berumur 20 tahun yang hanya hidup dalam kemiskinan sejak ibubapa nya meninggal dalam kemalangan. Sejak dia membantu...