67♡

4.5K 531 24
                                    

Dengan sepantas kilat aera menyimpan semua album gambar termasuk diary taehyung sekali di dalam kotak hitam tersebut lalu meletakkannya semula di tempat asal.

Aera mula mendongak memandang taehyung tetapi dia menundukkan kepalanya semula sebab tak berani melihat taehyung. Dia tahu bila-bila masa taehyung boleh menengkingnya dan memarahinya. Kenapa lah dia gatal sangat nak tahu semua rahsia taehyung.

Kalau boleh dia nak putarkan semula masa. Taehyung mendekatinya perlahan. Aera dapat lihat kaki taehyung berjalan menghampiri. Dia hanya menundukkan kepalanya tak berani nak bertentangan mata dengan taehyung.

"Awak baca buku diary saya ke choi aera?"tanya taehyung dengan nada yang dingin. Aera menggelengkan kepalanya berkali kali. Taehyung tersenyum sinis. "Jangan tipu saya choi aera".

"mian taehyung.. Sa-sa-saya ada ba-baca ta-ta-di"susah betul aera nak beritahu hal ini dengan jujur. Dia tahu taehyung mungkin akan mengamuk. "awak baca semuanya?"

Aera hanya mengangguk kecil. Dia memejam matanya kerana takut. Jadi dia bersedia untuk dimarahi. "pandang saya"masih aera menunduk kepalanya. "pandang saya sayang..".

Perlahan lahan aera mengangkat kepalanya. Taehyung melihat mata aera berair lalu tergelak kecil. Dia menghampiri aera lalu mengelap air mata aera yang jatuh itu.

"kenapa nangis ni hurm?"tanya taehyung lembut. Lalu aera menangis dengan kuat. Punyalah dia ingat taehyung nak marah dekat dia rupanya tak. "saya ingat awak nak marah saya!! huargh! hiks hiks".

Tersedu sedu aera menangis. Dia mengelap air matanya beberapa kali. "bila masa saya nak marah awak ni? awak je yang perasan ni"aera merenung taehyung dengan tajam.

"tapi kenapa buat suara macam tu?! awak jahat awak jahat!! saya bagitahu appa nanti!!" tersedu sedu aera nangis. Taehyung memujuknya. "saya cuma terkejut je yang awak masuk bilik saya dan tak sangka pula awak baca diary saya tu"ujar taehyung.

Aera akhirnya berhenti nangis. Cuma mata dia bengkak dan kemerahan. "jadi tu awak ke dulu ya--"taehyung mengangguk. Terus aera menyentuh muka taehyung. Ditariknya pipi taehyung. "okay awak betul lain sekarang ni".

Aera tersengih. "Dan saya tak sangka choi aera cinta pertama saya masa childhood dulu ada depan saya sekarang ni"dicium sekilas bibir aera. "macam dalam drama je hahaha"aera menolak taehyung lembut supaya tidak dekat dengannya.

"Dah awak tu jodoh saya nak buat macam mana lagi?"ujar taehyung. Tiba-tiba aera teringat akan sesuatu. "jadi semua album gambar warna maroon tu semuanya gambar saya lah?"tanyanya.

"kalau ye kenapa?"tanya taehyung semula. "Sayang.. Awak tu penting dalam saya hidup awak tahu kan.. please jangan tanya kenapa? saya tiada jawapan yang bagus untuk awak cuma saya nak awak tahu yang saya cintakan awak seorang dan setiap masa saya rindukan awak sayang..".

Taehyung mengelus lembut rambut aera yang panjang itu. Aera dapat lihat taehyung ikhlas. "saya janji tak kan tanya lagi"balas aera lalu memeluk taehyung dengan erat.

🌸🌸🌸

"Good morning appa!"Tegur aera waktu pagi. Tuan kim hanya tersenyum. Seperti biasa aera mengambil tempat duduk di sebelah tuan kim. "jaejin hati-hati nanti awak jatuh!"arin risau bila melihat jaejin laju betul turun tangga.

"nak morning kiss sayang?"dimuncungkan mulutnya pada arin. Arin hanya tinggalkan jin di tangga. Mengada betul suami dia pagi-pagi ini. Jin mencebik lalu ikut arin ke dapur.

"Aunty aera!!"jaejin menegur aera dengan ceria pagi ni. "nak makan ape sayang?"tanya aera. Jaejin menunjuk ke arah roti krim. Aera mengambilnya lalu memberi kepada jaejin.

[C] Saranghae + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now