"Apa yang dah jadi ni!? Jungkook!? Yura?!"
"Oppa!!"
Yura berlari ke arah Jimin lalu membenamkan mukanya pada dada Jimin sambil menangis. Jmin memeluk Yura dan cuba menenangkan adiknya itu.
"Kenapa ni Yura hurm? Cuba beritahu oppa? Apa yang Jungkook buat dekat Yura sampai Yura menangis macam ni?" Lembut Jimin memujuk adiknya itu.
Jin bersama Namjoon pula menghampiri Jungkook.
"Kook? Apa yang dah jadi ni. Kenapa Yura menangis sampai macam tu sekali?" Tanya Jin lalu memegang bahu Jungkook.
Jungkook melihat ke arah Jin lalu menundukkan kepalanya ke bawah. Dia tidak sanggup bertentangan mata dengan Jin. Jin tahu Jungkook mesti ada sesuatu dengan Yura. Bukan setahun dia kenal Jungkook tetapi daripada kecil lagi dia dah kenal Jungkook dan dia tahu sangat perangai Jungkook bagaimana.
Jungkook mula menarik nafasnya lalu memberitahu hal yang sebenar kepada Jin.
"Kook cuba minta maaf dengan Yura tadi. Tapi Yura benci dengan Kook. Hyung tahu kan Kook cintakan Yura. Lepastu Kook cium Yura tadi".
Jin terkejut mendengarnya lalu mengeluh kecil.
"Oppa!! Yura tak nak jumpa lelaki tu!! Yura benci dia!! Benci!! Benci!! Dia buat kawan Yura mati!! Yura tak nak jumpa dia lagi!!" Dia menundung ke arah Jungkook dengan penuh amarah.
"Yura saya minta maaf! Janganlah macam ni please! awak tahu kan saya cintakan awak ikhlas"
"MWO?!"
Jimin terkejut mendengar luahan hati Jungkook. Jadi selama ini Jungkook menyukai Yura iaitu adiknya sendiri. Sekarang Jimin mula faham kenapa Jungkook seringkali bertanya mengenai adiknya.
Jungkook mula menghampiri Yura tetapi Yura mula bersembunyi di belakang Jimin.
"Oppa suruh dia pergi! Yura tak nak dia dekat Yura lah!!".
Jimin mula menghalang Jungkook daripada mendekati adiknya. "Jungkook aku nak kau balik sekarang. Bagi Yura masa okay?" Pujuk Jimin lembut.
Jungkook mengelengkan kepalanya. Dia tetap degil.
"Hyung!! Please bagi Jungkook bercakap dengan Yura. Sekejap sahaja!" Rayu Jungkook. Jimin rasa kasihan tetapi adik kandungnya Yura perlu diutamakan terlebih dahulu.
"Jungkook jom kita balik dulu!"
Taehyung menarik lengan Jungkook tetapi Jungkook menepisnya dengan kasar. Masih lagi berdegil. Jimin menolak dada Jungkook supaya menjauhi Yura.
"Jungkook baliklah. Yura takkan layan kau buat masa ni". Jungkook mengelengkan kepalanya. Dia masih lagi berdegil dan yang lain penat melihatnya.
Yura melihat kesempatan itu terus berlari pergi masuk ke dalam rumah. Jungkook turut mengejarnya daripada belakang.
"JUNGKOOK?!"
Jerit Jimin cuba mengejar Jungkook dari belakang lalu diikuti dengan kawannya yang lain.
Sebelum sempat Yura menutup pintu biliknya. Dengan cepat Jungkook menahan pintu tersebut.
"Jungkook!! Jangan lah macam ni!!"
Yura cuba menolak pintu tersebut tetapi hampa apabila Jungkook akhirnya berjaya meloloskan diri masuk ke dalam bilik Yura.
Yura menelan air liurnya. Dia mula cuak apabila melihat Jungkook mengunci pintu biliknya. Dia mula rasa tak sedap hati dengan Jungkook. Pandangan Jungkook sukar ditafsirkan olehnya.
Yura cuba pergi ke arah pintu tetapi ditolak lembut oleh Jungkook. Dia langsung tak dapat menghampiri pintu itu apabila Jungkook makin lama mendekati dirinya.
YOU ARE READING
[C] Saranghae + Kim Taehyung
Fanfic"I believe in you completely. You are my dearest one. My reason for life" SARANGHAE + KIM TAEHYUNG ********* Choi Aera seorang gadis berumur 20 tahun yang hanya hidup dalam kemiskinan sejak ibubapa nya meninggal dalam kemalangan. Sejak dia membantu...