70♡

4.8K 495 36
                                    

Puan Jung membawa nancy sekeluarga pergi ke rumah agam milik tuan jung. Nancy berasa gementar berjumpa dengan tuan jung. Lama dia tak jumpa ayahnya. Dia takut tuan jung masih membencinya.

Daniel melihat raut wajah isterinya hanya tersenyum. Dia tahu nancy berasa gementar dan takut. Daniel memegang tangan nancy dan cuba menenangkannya. "sayang.. Jangan risau.. Saya dengan daesung kan ada.. Awak tak keseorangan..".

Nancy tersenyum lega. Sekurang kurangnya dia tahu daniel dan daesung tetap ada bersamanya. "kita sudah sampai. Nancy ingat lagi tak rumah kita ni?"tanya puan jung. Nancy mengangguk dan lama dia tidak menjejaki rumahnya itu.

"Wah besarnya rumah omma!!"daesung berasa teruja. Puan jung membuka pintu. Tiba-tiba seorang budak lelaki lari ke arah puan jung. "nenek dah balik!!"puan jung mengusap rambut budak tersebut.

"Jongsuk! jangan lari sayang.. Nanti jatuh!"ujar naeun segera menghampiri jongsuk dan puan jung. Naeun berhenti seketika melihat nancy yang berada di hadapannya. Daesung melihat ommanya hanya mendiamkan diri.

"omma kenapa ni? dia siapa?"tunjuk daesung kepada naeun. Naeun melihat budak kecil disebelah nancy. Baru dia tahu budak tersebut anak nancy. Naeun menghampiri nancy dan memeluknya dengan erat.

Nancy terkejut dan dia tak sangka naeun masih lagi berbuat baik dengannya. "aku lega kau dah berubah nancy. Dah lama aku maafkan kau. Tuan jung dan kai tengah tunggu dekat ruang tamu"nancy mula sebak tapi dia cuba tahan.

"Ni anak kau dengan kai ke?"tanya nancy. Naeun mengangguk. "Nama dia kim jongsuk.. nama anak awak?"tanya naeun pula. "kang daesung.. Ni suami saya kang daniel"daniel dan naeun hanya menunduk sopan antara satu sama lain.

Nancy melihat tuan jung berdiri di hadapannya. Tuan jung memandang nancy dengan tajam. "buat apa balik sini nancy?"tanya tuan jung dingin. "Sayang tak baik awak layan anak kita macam ni. Dia dah berubah. Tengok sekarang dia dah ada keluarga"pujuk puan jung.

"Betul tu uncle. Beri peluang dekat nancy"tambah kai. Daniel melirik ke arah nancy dan mengenggam erat tangan nancy lalu memandang tuan jung. "maafkan saya tuan jung. Saya tahu tuan masih tak dapat terima kehadiran nancy dekat sini. Cuma saya nak beritahu tuan bukan senang nancy berubah sampai ke hari ni. Saya tahu tuan kenal choi aera. Aera dan saya selalu tolong nancy sampai dia betul-betul sembuh daripada penyakit mental dulu. Kalau tuan jung masih tak terima nancy sama juga saya dengan anak saya. Maaf dengan kata-kata saya tadi. Kami sekeluarga minta diri dulu untuk pulang".

Nancy mula menangis dan tak sangka daniel sanggup melindunginya dan mempertahankannya. "gumawo daniel" daniel hanya tersenyum kecil. Baru mereka semua hendak pergi. Tuan jung memangil mereka kembali. "nancy mari sini!"perlahan lahan nancy berjalan ke arah tuan jung.

Naeun, kai dan puan jung hanya takut kalau tuan jung apa-apa kan nancy. "appa.. Mianhae.."tuan jung mengelus rambut nancy dan memeluknya. "appa!!! nancy minta maaf!!" semua orang tersenyum. "appa dah lama tunggu kamu kembali nancy.. Appa rindu anak appa"lembut sekali tuan jung berkata.

🌸🌸🌸

Taehyung melihat cincin permata itu dengan mendalam. Sebenarnya sudah lama dia membeli cincin tersebut tetapi banyak perkara yang berlaku.

 Sebenarnya sudah lama dia membeli cincin tersebut tetapi banyak perkara yang berlaku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Saranghae + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now