Bts tengah duduk bersantai sambil meminum jus atau wain.
aera melihat taehyung merenung ke arahnya. Dia tidak ambil peduli. Cukup-cukup lah dengan apa yang berlaku dalam bilik tadi.
Matanya tertumpu dengan dua orang gadis berborak dengan mesra. "Yumi? Yura?"lalu aera menghampiri mereka. Mereka berdua menoleh ke arah aera. Mereka berasa excited lalu memeluk aera.
"Aera kau bercuti dekat sini ke? Bestlah kalau macam ni. Boleh lepak sama-sama"yura memeluk aera sambil melompat-lompat.
"Korang dua datang sini dengan siapa?"yura menunjuk ke arah jimin. "Dengan oppa dan kawan-kawan dia"aera tak tahu pula yura ni adik si jimin. "Kau pula?"tanya aera pada yumi.
"Duduk sebelah baju biru tu sepupu aku suga"lagi lah terkejut aera. Bila dapat tahu yumi ni sepupu suga. "Kau?"tanya mereka berdua serentak.
"Sebenarnya macam ni. Aku anak angkat tuan kim. So? Aku kenal Bts. Dan baru aku dapat tahu korang dua pun sebahagian daripada mereka"yura dan yumi mengangguk faham. Lagilah mereka suka.
Mereka bertiga memaut lengan masing2 dan duduk berhampiran dengan bts. Tuan kim tersenyum bila aera dapat kawan di resort ni. Takde lah aera sunyi nanti.
"Cepat aera dapat kawan"tegur tuan kim. "Ni kawan karib aera lah appa.. Kami semua belajar dekat universiti bighit"tuan kim mengangguk faham dan bts pun sama.
🌸🌸🌸
Tuan Jung dan puan jung mengemas barang mereka. Nancy yang melihat ke arah mereka lalu bertanya. "Appa omma pergi mana?"
"Pergi resort untuk sambut kejayaan taehyung dekat sana"terus bercahaya mata nancy bila mendengar nama taehyung.
"Appa nancy nak ikut!!"tuan jung mengelengkan kepalanya. Dia tak nak nancy buat perangai. Malukan dia aje nanti. Mana nak letak muka?.
Nancy memegang lengan ayahnya dengan lembut. "Appa plslah nancy janji tak kan kacau apa-apa nancy janji appa!! Lagipun nancy dah mengalah dah"biar betul nancy ni dah menyerah.
Akhirnya tuan jung mengangguk setuju. Dengan cepat nancy naik ke atas lalu mengemas barangnya. Dia tersenyum sinis. Dia mengambil pisau yang khas untuk aera.
"Jangan ingat aku pergi dengan tangan kosong. Aku akan bunuh aera demi kau taehyung!!! Kalau aera dah mati nanti mesti taehyung suka aku balik HAHAHHAHHAHA"diusapnya lembut pisau tajam itu.
Mina yang melihat secara diam lalu mengelengkan kepalanya. Dia kena halang rancangan nancy. Jadi dia kena ikut. Dia tahu nancy akan buat masalah besar.
Tak boleh main-main dengan manusia yang dah hilang kewarasan sebab mereka tak tahu bezakan yang baik dan buruk sampai mereka sanggup membunuh orang lain.
🌸🌸🌸
"aera dekat mana sekarang ni?"chanyeol menyerahkan gambar2 aera yang ditangkapnya secara sembunyi. Chanyeol ditugaskan oleh sehun supaya mengintip aera.
YOU ARE READING
[C] Saranghae + Kim Taehyung
Fanfiction"I believe in you completely. You are my dearest one. My reason for life" SARANGHAE + KIM TAEHYUNG ********* Choi Aera seorang gadis berumur 20 tahun yang hanya hidup dalam kemiskinan sejak ibubapa nya meninggal dalam kemalangan. Sejak dia membantu...