34♡

4.9K 494 15
                                    

"Sayang makanlah.. Dari petang tadi awak tak makan. Sampai bila awak nak macam ni. Takkan lah sayang nak lemah macam ni. Sayang kena kuat demi aera dan aunty hira. Kalau sayang lemah siapa nak jaga mereka nanti? Hurm?"

Arin perlahan-lahan memakan bubur yang disuap oleh jin. Jin tersenyum kecil. Lega dia bila arin dengar nasihatnya. Mereka berdua tunggu aunty hira sedar dari pengsan.

Aera masih belum dijumpai oleh pihak polis. Dah setengah hari aera hilang. Arin harap sangat aera dalam keadaan yang selamat.

🌸🌸🌸

Sehun mula merangkak ke katil aera dan menyeringai nakal pada aera. Aera takut. "Sehun janganlah macam ni!! Please. Kita kawan kan?"sehun tergelak kecil. Kawan? Aku tak nak aku nak cinta kau.

"Sayang janganlah macam ni. Mari sini dekat dengan saya"aera mengelengkan kepalanya berkali kali. Lutut dia menggeletar takut di apa apa kan oleh sehun.

"Mari sini!!"tengking sehun. Masih juga aera tak bergerak. Sehun geram terus menindih badan aera. Aera menangis sambil merayu. "Sehun janganlah buat saya macam ni hiks hiks"

Perlahan-lahan mata sehun perhatikan satu-satu wajah aera. Dah lama dia nak rasa bibir mungil aera. Baru dia nak cium aera. Dia ada dengar sesuatu dari bawah. Aera lega dia baru terlepas.

"Duduk diam-diam aku akan datang balik"segera sehun pergi dari bilik aera melihat apa yang jadi dekat bawah.

Aera berpusing ke belakang. Dia melihat chanyeol lalu pergi membuka tingkap besar tu. Chanyeol akhirnya masuk. "Chanyeol tolong lah saya!! Please" aera meraih tangan chanyeol meminta simpati.

"Saya akan tolong awak aera jangan risau. Jom cepat kita turun dari sini!"membulat mata aera bila mendapati kain yang panjang diikat untuk turun ke bawah.

"Cepat! Ke awak nak tinggal dekat sini?"aera mengelengkan kepalanya lalu mengikuti chanyeol dan perlahan-lahan turun walaupun tinggi.

Sehun yang masuk ke dalam bilik aera didapati aera tiada. Kosong?! "Aera?!"dia melihat tingkap terbuka. Terkejut dia park chanyeol bawa aera lari?! Tak guna!! Segera dia turun ke bawah dan bawa pistol miliknya dari laci meja.

"Park chanyeol!! Choi aera!!!"dengar bunyi jeritan sehun bergema dari jauh. "Cepat lari!!"

bbang!!

Aera terjatuh. Peha kanannya ditembak oleh sehun dari jauh. Kelam kabut chanyeol mengangkatnya bangun.

Mereka teruskan larian. Bunyi tembakan dapat didengar. Rasa takut dan gelisah menyelubungi diri masing-masing.

Bbang!!

Bahu kanan chanyeol terkena. "Ahh lari aera!!"chanyeol menahan sehun. Nasib pistol sehun kehabisan peluru. Saling menumbuk antara satu sama lain. Aera gagahkan diri untuk lari. Walaupun peha kanannya terasa perit teramat.

Setelah puas berlari. Aera berjalan perlahan dengan kaki terhinjut. Kakinya habis tercedera. Luka kerana dia tidak memakai kasut pun. Hanya berkaki ayam.

Keadaan dia sangat-sangat lemah. Dia hanya berjalan di tepi jalan sambil berharap ada sebarang kenderaan yang akan lalu untuk dia meminta tolong.

Taehyung dengan lajunya memandu ke alamat tempat chanyeol bagi. Dia risau kalau apa-apa yang jadi dekat aera. Dia sampai di selokoh jalan. Dia melihat seorang wanita terhinjut hinjut jalan.

Aera gembira bila melihat sebuah kereta datang ke arahnya. Terus dia melambai ke arah kereta tersebut. "Hey!!!"jerit aera dengan kuat. Dia masih teruskan walaupun keadaan dia agak lemah.

Membulat mata taehyung melihat keadaan aera begitu. "Aera?!"terus dia berhentikan keretanya dan keluar dari kereta. Aera tersenyum bila dapat tahu orang tersebut taehyung.

"Taehyung.."terus aera pengsan dan tidak sedarkan diri. Taehyung menepuk pipi aera perlahan. Segera taehyung angkat aera masuk ke dalam kereta dan menuju ke hospital.

"Sabar sayang kita akan sampai"taehyung sungguh takut kehilangan aera. Jadi dia macam orang gila memandu dengan laju di jalan raya. Dia tak kisah bayar denda atau kena saman. Yang penting aera selamat.

"Doktor2!! Nurse!!"jerit taehyung. Segera aera masuk ke dalam bilik pembedahan. Taehyung maklumkan hal tersebut pada yang lain.

Aunty hira membuka jarum yang tercucuk di tangannya. Dia risau akan aera. Sama juga macam arin. Mereka tunggu di luar dengan sabar.

Para doktor bertungkus lumus mengeluarkan peluru dari peha kanan aera. Akhirnya berjaya menjahit luka aera.

Tttttttttttttttttttt------------------------..

Tiba-tiba jantung aera berhenti. "Cepat ambil alat defibrillator tu?!"arah doktor han. Segera jururawat yang bertugas keluar lari dari bilik pembedahan.

Yang lain di luar pelik melihat kenapa keadaan kelam kabut sangat. Doktor han tahu aera banyak kehilangan darah. Tapi dia berusaha menyelamatkan aera.

"Panggil keluarga dia masuk sekarang!!"doktor han berbuat begitu supaya mereka dapat melihat aera buat kali terakhir kalau aera masih hidup lagi.

Terduduk arin dengan aunty hira ke bawah. Jin memeluk kedua duanya dengan erat turut mengeluarkan airmatanya bila dengar raungan arin dengan aunty hira.

"Aera jangan tinggalkan mak cik aera!!!! Aunty sayang kamu hiks hiks hiks".."andwae aera yah!!!! Jangan buat unnie macam ni hiks hiks ahhhh"

Bts yang tak dapat menahan sebak turut menangis pilu. Lagi-lagi yura, yumi dan yeji juga meraung raung. "Aera yaaa.. Hiks hiks.. Andwae aera.."taehyung terduduk dan menangis sebak.

Tuan kim memegang tangan aera. "Aera.. Appa perlukan kamu!! Yang lain perlukan kamu aera!!"doktor han menarik tuan kim ke tepi.

"Dah sedia! One two check!"jantung aera masih juga tak berjalan. Doktor han mengosok alat itu dan buat kali yang kedua.

"One two check!!"masih juga jantung aera masih lagi berhenti.

---------------------------------.

"Aera jangan buat saya macam ni. Saya cintakan awak!!! Aera yah!!"jungkook dengan jimin menahan diri taehyung dari memeluk aera. Sedih hati mereka melihat taehyung macam ni.

Jin melihat keadaan semua orang. Sangat-sangat sedih dia tak tahu nak buat apa. "Aera!!! Jangan tinggalkan unnie!! ".

Tuan kim masih berharap lagi. "Ini kali terakhir yang saya akan buat..."yang lain berharap aera akan terjaga dan mereka berdoa betul-betul dalam hati. "Last one two check!"

----------------------------------

🌸🌸🌸

Jangan lupa vote tau!

Fighting💛

TBC

[C] Saranghae + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now