Aku masuk ke kelas tingkatan5...aku kelas pertama..aku kena ambil sain tulin.... Tak berminat...
What ever asalkan aku kne fokus untk mse dpn...aku terserempak degan guru bahasa melayu..dia membawa aku ke kelas5sain1...dia menyuruh aku berdiri di luar kelas..aku pon ikutla..."ok,klass kita ade murid baru yang baru berpindah dari Pulau Langkawi.."kata cikgu Aisyah..
"dia lelaki ke perempuan?".kata salah seorang daripada mereka..kelas tersebut menjadi riuh-rendah akibat kedatangan aku...selepas cikgu aisyah membenarkan aku masuk ke dalam kelas...pelajaar lelaki menjerit keriangan kerana pelajar baru tersebut adalah pelajar perempuan..."nama saya NurSyaudatul Al Syaurah Binti Zulkifly"kata syaurah..
Aku melihat sekeliling kelas dan aku tek sangka... Yang aku 1 kelas dengan tiang... Bijak jugak dia...Salah seorang daripada pelajar lelaki bertanya"awk duduk mna sekarang?
Awk ade boyfriend?kte couple nk x?"..
"dah2 x payah nk jaga tepi kain orang.. .syaurah awak boleh duduk sebelah Aiman..."kata cikgu aisyah..
"Cikgu ada tempat lain lagi tak...?"aku mengih simpati
"Sory..tu je tempat yang kosong"
Lalu aku pergi ke tempat tu....dia asyik tengok luar je...pelik.....dia agak sombong itu sudah pasti...Selepas kelas bahasa melayu tamat, bahasa inglish pula datang...aku paling benci bhsa inglish... X pernah lulus..tpi aku pelik aku dpt msk kelas A...apa yang ckgu jelas dihadapan lansung x dihiraukan..aku berfikir tentang tiang.."knpe dia panggil pengetua bonda?knpe pengetua ckp kt tiang tu mcm dia ada buat salah?siapakah dia yang sebenarnya..?aku dh ske kt tiang tu ke..?tpi knpe...?dia handsome ape..kaya pulak tu... Ehh syaurah ka ni knpe brgn tbe2 gile!!."marah ku dalam hati...aku tmpar pipi aku sendiri...aiman yang duduk di sebelah aku kehairanan.. Dia pon bertanya"kau dh knpe tnpar mke sendiri"
Aku hnye tunjuk✌shja..
Dia pon abaikan dn smbung study..Pov tengku aiman
Selepas aku keluar dari bilik bonda aku terus pergi ke kelas iaitu kelas 5sain1..kelas yang bising tbe2 snyp sbb....aku ni ketua pengawas.....klu spe cri pasal mmg memang kena humban dalam lumpur la jawabya... aku baik je sebenarnye..cuma sifat baran aku,yg mmbuat aku jdi mcm ni...dulu aku x mcm ni..sbb kisah silam aku yg mengubah aku...aku mmpnyai kawn yg setia..ade 2org.. Mereka sama kelas dengan aku ... nama dia adib dan shamil aku kenal dirg mse kecil lgi...mereka berdua org je yg tau tntg kisah silam tu...tpi yg aku x puas hati..bonda ckp yg dia nk kawin kan aku dengan calon pilihannya......dia ckp yg aku ni akn bahagia brsama dia...dia ckp yg ni pilihan yg terbaik... Dn yg paling aku x bleh blahnye..dia nk msk meminang luse iaitu hari sabtu dan kawin kan kami pada minggu hadapan...x ke gile..mcm mne aku nk buat ni...nk x nk kne terima sbb dia mak aku...
Selepas aku Beragan-agan adib memaggil aku berulang kali..."Aiman,oh aiman...sayang...npe berangan ni rindu dkt bini ke??"acah adib
"woi spe syg ka...spe bini aku??...pelik aiman...
"lek ahh ka ni brgn lme sgt npe...ka rindu kt spe tu..kongsi la...aku tgh bosan ni.."kata adib sambil mendesak...
"yela..mk aku ckp yg aku kne kwin minggu depan."kata aiman acuh tak acuh.
"WHAT...!!"menjerit adib..
Habis stu kelas dengar...
"kau ni senyap sekit la..."kata aiman slow..
"ok,sory aku terkejut...ka nk bgi tau kt shamil ke"
Oi bengap...shamil tu kan adik aku...misti dia dah tau..."kata aiman sambil meluku kepala adib....syaurah yang ada berhampiran pon pelik..Selepas beberapa jam kemudian...waktu rehat pon tiba..
Pov syaurah
Selepas subjek bi habis..aku didatangngi sekumpulan pelajar perempuan..dua org je..iaitu shamiza dan ummi..mereka ingin menjadikan sy sebagai kawan..so sy terima la...lagi pon aku dah kenal mereka.... Acah2 tak kenal...
Selepas kami berkenalan..kami pergi ke kantin untuk makan...sewaktu kami ingin maka,aku beli roti je..mereka berdua beli keropok dn kmi berjalan beiringan hendak pergi ke kelas...tetapi kami terserempak dengan tiang ,adib dan shamil..padan sombong semacam...2kali5 je..pelajar lain yang bejalan, semua memberi ruang kepada mereka... aku pelik...aku berjalan dan sampai di depan mereka aku berhenti...aku melihat di belakang,shamiza dan ummi menundukkn muka kerana takut...Aku pelik dan bertanya"awk...ble tumpag lalu"kata ku..
"tak,npe x puas!"tengking tiang a.k.a tengku aiman..
"sy ckp baik2,BALASLA BAIK 2 SEMAK AHH..."kata ku..marah...
"ka x tau spe aku,so baik ka blah sebelum..." kata aiman belum habis tetapi dipotong oleh syaurah..
"sebelum ape?awak nak bgi tau bonda awk..bagilah....tak takut pon....ke..."ayat syaurah berhenti kerana ingin mengenakan si tiang..hahaha...Tpi lain yg terjadi...tengku aiman menarik aku ke tmpat yang sunyi di belakang kelas dia...
"ka tau spe mk aku..?"kata aiman cemas..
"ye Tengku Aiman Syafiq bin Tengku Hallaj."kataku sinis...
"so kau tak takut..?"kata aiman dengan muka dengan muka menggoda...
"emmm"kata ku cuak..
"Aku ketua pengawas... Kau pelajar biasa.... So tolong jaga adab... "Katanya dengan senyuman sinis..."Cool semagat"
"Hendsome... Eh wake up..... Aku ni ketua gengsterla... Lagi hebat dari kau... 😝"kata ku lalu minggalkan tempat yang sunyi...BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."
RomanceMengisahkan seorang budak perempuan yang ayu,cantik,dan sopan...tetapi mempunyai ketegasan di dalam diri..Perempuan itu terpakasa berkahwin dengan seorang ketua pengawas yang digeruni ramai.. Aiman adalah lelaki yang digeruni ramai kerana dia seora...