bab41

2K 73 3
                                    

"So, macam mana ni...? "
"Takpa.. Nanti syaurah bagun kita bincang"
"Baik.. Pape Roger! "
"Bye"
Talian ditutup

Alif meraup mukanya kasar apa Yang dijelaskan oleh naim.... Tak guna....

"Tok! Tok! Tok! "
"Masuk! "
"Princess dah bagun belum? "Soal alif
"Belum"pandang aiman sayu... Sekarabg dia makin tak terurus.... Makan tak lalu ,Mandi tak basah, tidur tak Lena... Ni semua kerana syaurah... Apa Salah dia pon tak tau... Muka aiman habis cengkong..

"Kau nak makan? "
"Taknak"
"Kau dah Dun Hari tak makan... Muka pon dah pucat"
"Aku tak De selera.. "
"Aku ada seruh danish beli makanan... Nanti dia naik atas.. Aku nak kaumakan jugak. "
"Emm"pandagannya takpernah putus... Doanya selalu diminta tapi hasilnya...

"Tok! Tok! "
"Masuk! "
Aiman dan alif menoleh Ke belakang dan terkejut dia melihat gerangan Yang hadir di depan matanya.

"Aiman.. Are you okey? "
"Hafizah! You buat apa datang sini? "
"I nak jeguk syaurah... I dapat tahu Yang dia masuk wad... I kesian tengok dia... So I buat keputusan untuk jengok dia... You tak kisah kan? "
"Pehhh... Lakonan dia memang mantap.... Takde lansung gaya orang bersalah.. Tapi kau bodoh.... Bodah tahap dewa"bisik hati alif...

"Weh! Aiman kau dalam diam pasang baru kan.... Aku ingat Kai setia... Kalau syaurah nampak... Jati mampos! "Lakonan bermula... Aiman Yang mendengar berkerut.. Apa bila alif buat insyarat supaya lakonan diteruskan

"Ehh... Mana ada.. Ni kawan aku... Satu sekolah.. Tak sangka dia datang lawat bini aku...."
"Jagan LA kata macam tu niat dia baik... "
"Yes. I sokong you... Hati you baik.. I nak balik dah... Dia pon tak bangun lagi so I tak boleh nak minta maaf sebab terkasar dekat dia masa dulu"hafizah membuat Nada sedih... Bukan nagis pon...
"Bodoh... Kau nampak bijak tapi bodoh..!kau pulak perempuan..lebih bagus kau tidur buat selamanya daripada tidur bangun semula..."Bisik hati hafizah lalu keluar dari wad tersebut.

_______________

"Kenapa kau buat macam tu? "Soal aiman tak paham
"Kau tak nampak lagi Ke? "
"Nampak... Nampak dia datang minta maaf"alif Yang mendengar terus menepuk dahinya....
"Bendul jugak kau ni?... Nama je nak jadi ayah.. Tapi peragai serupa budak2..bendul tahap dewa"
"Lek ahh. Nap umpat aku pon.. Aku terasa... Aku bukan tak DA perasaan"😢
"Sorry LA.... Tu pon nak deep"
"Nantilah aku cerita.. Tunggu syaurah bagun"sambung alif lagi
"Apa bising2 ni tau LA Yang syaurah tak sedar.. Tak perlu LA bising sampai macam ni"sampuk danish
Yang lain muka memenuhi ruang...
"Dah kenapa naik angin tiba2?"
"Dah LA.. Bini aku sakit tu! "Marah aiman

"Tok! Tok! Tok"
"Masuk"
"Hai.. Macam mana dengan peasakit masih belum bangun lagi? "
"Aik! Harriz bila masakau jadi doktor"
"Tengok orang LA"bangga harriz
"Siapa sebelah kau tu? "Tanya ray
"Oh.. Dia misya... Dia tau semua ni.. So don't worry"misya hanya tersengum malu...
Ray hanya melihat tingkah laku misya dari takdi.. Tertarik.... Aura dia..... Buat ray angau....

"B.. I.. Y.. "
"Sapa panggil aku? "Yang lain hanya angkat bahu
"B.. I.. Y"
"Anje? "Aiman terus menilik syaurah sama ada betul atau tidak
"Ye.. Anje haus"aiman Yang terkejut kaku... Permintaan Yang diminta diabaikan...
"Danish betol Ke apa Yang aku dengar? "
"Betol LA.. "Jawab danish malas
"Kau tipukan.. Aku mimpi.. Yes aku mimpi"
"Kau tak mimpi.. Syaurah dah sedar"
"Kau tampar aku boleh tak"
"Betul ni.. Tak menyesal"
"Ta.. "Takdan aiman hendak menghabiskan ayatnya
"Pak!! "Tangan sudah melekat di pipinya sama seperti harriz.... Dua2 tak percaya apa Yang dilihatnya cuma harriz Yang menamparnya ialah Ray..
"Daduh.. Sakit LA file... Jap... Jadinya ni bukan mimpi? "
"Ye biy... "Jawab syaurah sambil meneguk air dengan rakus
"Anje... "Aiman terus memeluk syaurah dengan erat... Air Mata Yang melimpah diabaikan
"Biy.. Nagis? "
"No... I strong... Tak main nagis2 ni.. Be like baby"lalu aiman mengusap perut syaurah
"What are you doing? "Soal syaurah kepada aiman
"Baby"satu perkataan sahaja membuatkan aku terharu...
"Aku mengandung? "Aku memandang semua orang dalam wad tu.. Semua mengangguk dan tersenyum
"Thank biy... I love you"lalu aku mencium pipinya... Air Mata tak dapat lagi ditahan terus mengalir kerana terharu...
"I love you too sayang"

"Dah 2 LA tu sweet2....ada kerja lagi Yang kita tak settle "sampuk alif Yang bosan melihat angenda tersebut

"😜"
"Apa dia? "

_______________

"Dengar sini baik2...aku dapat maklumat dari naim... Dia cakap Yang malam ni geng white fox akan serang hospital ni....diorang nak kau dan aiman mati! "
"Kita tengok sapa mati!! "Senyuman Ku terukir

"Kau nak misya suruh orang kosongkan tempat ni.. Aku taknak ada agenda pesakit lain mati kena bunuh..
Aku dengan aiman akan buat2 tidur.. Aiman anje nak aiman mengeliat biar diorang cuak sikit... Korang pulak aku nak korang sorok... Setengah dalam wad dan setengah dekat luar... Naim akan ikut kita jugak.....dia akan bagi tau kita line clear atau tak.. Paham!! "
"Ya.. "Jawab mereka serentak

"Hello dear"sampuk seseorang dari pintu wad.. Yang lain mampu memandangnya dengan perasaan... 'Habis kantoi'
"Hello... You look sexsy.. "Kata syaurah dengan senyuman terukir.. Yang lain hanya mampu memandang dengan penuh keharainan
"Ofcourse... You now how I am"
"Ye I now... Lily... Perempuan Yang mampu memikat lelaki dangan pandangan Mata sahaja"
"Wow.. You masih ingat... So, long time no see you... "
"Me too"
"So ,you guys bincang apa ni.. Penting je? "
"About your step brother "
"Why? "
"Dia rancang nak bunuh aku and my husband "
"Wow... Him can't do this"
"Because? "
"I here.. With you guys"
"Poyo"

"Amboi sembang dah lupa orang belakang"sakat harriz
"Sorry... Memperkenalkan my friend... Dia duduk itali.. Entah sesat dia datang sini tetiba"
"Hey! You!.. I bukan sesat just nak to long korang key"
"Sorry... My name Lily.. Lily Dahlia... I am step brother to yeon.... "
Mata Yang lain membutang... Musuh dia ada di sini..
"So why you come here? "Soal danish
"I want to help you guys to kill my step brother"
"Are tou serious? "
"Yes... And syaurah is my best friend..."
"I help her untuk cari pembunuh her mommy... And I now.. My step brother kill her mom because IBU syaurah ialah kekasih abang tiri saya ...so dia balas dendam kerana tidak dapat cintanya... "Yang lain hanya melopong mendengar cerita sebenar daripada adik pembunuh Yang mereka cari...
"Please.. To long jagan bagi tau daddy... Princess tak nak dia sakit... "Yang lain hanya mengangguk...

"Tak perlu nak sorokkan.... Daddy dah dengar semuanya... "Suara belakang membuatkan aku terpaku... Terkejut... Daddy dengar semuanya....
"Sorry sebab princess rasiakan semua ni"aku menunduk
"No.. Tak perlu.... Memang Salah daddy sebab semua ni... Daddy Yang rampas mommy daripada yeon... "
"Stop!! "Segah lily
"Dah tak payah nak buat drama air Mata.... Bosan "jawab Lily.. Matanya tak lekang dari melihat wajah tanpan harriz sebijik mamat Korea...
"So... You look handsome.... Can I call you handsome"pinta Lily tanpa segan silu..
"Me.. Ofcost you can call me handsome... And can I call you cutety.."
"What you want"
"I want mr. handsome "

"Elok LA tu... Dua2 mulut manis... Sejoli sagat"sakat Ku...
"Quit your mouth"marah harriz.. Potong line katakan...
"I can't"
"Daddy.. You see baby... "Mengadu harriz
"Daddy dah Lama tengok princess... Naik bosan dah"
"Daddy!! "Renget harriz

Bersambung

"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."Where stories live. Discover now