bab17

2.4K 82 11
                                    

Aku mengemas beg aiman dan aku kerana esok kami akan pergi camping... Rasa malas Gila nak pergi.... Tapi cikgu aisyah paksa nak buat macam mana.... Aku reda je LA...
Selepas siap aku berpaling Ke belakang melihat aiman sedang tidur... Aku meletakkan beg di tepi almari dan naik Ke atas takir... Aku membelai muka aiman.... Sayu je aku tengok muka dia..... Entah tiba2 aku jadi emo..... Dalam beberapa minit aku membelai muka dia aku terus tidur.....

_________________________

"Anje dah siap... Jom LA pergi... Nanti lambat kena tinggal.... "Panggil aiman sambil membetulkan rambutnya...
"Dah... Jom LA... "Lalu kami pergi Ke arah kereta dan dan masuk kedalam perut kereta tersebut dan meluncur Ke arah sekolah..... Setelah sampai... Aku terus pergi Ke arah shamiza dan aiman..... Satu sekolah tau Yang aku ni selalu naik kereta aiman... Jadi mereka ingat aku caple.... Lagi satu aiman pernah umumkan Yang aku ni makwe dia... Tapi hakikatnya bekan sekadar makwa but wife... So mereka dah lali... Kalau sapa mempertikaikan... Tengok LA aku buat APA... Hahahah... Jahat tak....
Oh tak lupa... Sebelum aku meninggalkan aiman... Aku still salam dia. Tapi dalam kereta LA....

"Hai... Sory lambat... "Kata Ku sambil menggosok leher.... Tetiba awkward
"It okey... Dah jom LA... "Balas shamiza
"Nak pergi mana? "Soalku... Maklumlah orang dah lambat..

Pakkk... Shamiza memukul dahinya...

"Aduh kau ni.... Pergi dewan LA.... Takkan pergi shopping kot... "
"Hihi... Sory lah... Kalau macam tu jom LA.. "

Sesampai sahaja aku di dewan... Aku melihat sekujur tubuh Yang paling aku benci ikut sekali.... Sapa lagi kalau bukan faizal.... Faizal dari takdi dok pandang aku lain macam.... Aku terasa agak takut... Takut dengan seni mempertankan diri aku ni.. Aku kalah dengan dia... Macam minggu lepas...

"Ok murid murid kamu... Kamu akan naik bas dan kamu semua akan dibahagikan kepada dia kumpulan... Ok cikgu akan sebutkan nama - nama ni pergi Ke bus dengan kadar Yang segera... "Kata Guru kaunseling a. K. A cikgu atikah..

Syaurah
Shamiza
Umi
Aiman
Shamil
Adib
Hafizah
Farah
Mariah
Faizal
Aqmar

"Weh jom la naik... Kita satu bas kan... "
"Ye... Jom la naik.... "Setelah siap kami meletakkan beg.... Kami naik bas... Akan tetapi tempat kosong dah penuh yang tinggal tempat kosong.... Shamil ,adib, budak yang selalu kene buli dengan syaurah.... Aiman... Dia duduk sebelah sotong.... So aku malas nak ganggu dia.... Aku jelous jugak tengok hafizah berkepit dengan laki aku... Tapi aku tahan... Dia ni jenis tak serik aku bagi amaran....

"Weh macam mana ni tak de tempat kosong? "
"MAcam tu la.... "Kataku sambil ketawa....

"Emmm.... Shamiza.... Kau duduk sebelah aku.... "Panggil shamil
"Ehh, takpe ke...? "Kata shamiza... Dia serba salah lalu memandang kami..
"Pergi la kau... Kitaorang tak kisah"
"Ok lah kalau macam tu... "

"Umi kau duduk sebelah aku.!! 'Terkejut semua orang dalam bas tu... Tak pernah sekali pon orang puan duduk dengan lelaki tersebut.... Ada yang gembira ber uuuuu dan ada yang cemburu... Aku.... Aku terpaksalah duduk dekat sebelah budak yang aku buli.... Malas sebenarnya.... Hahhhh... Aku ada idea... Lalu......

"Hai, boleh saya duduk dekat sini.. "Kataku menundukkan badan dan dekatkan muka aku dengan muka budak tu....
"Bo. Boo.. Leh... "Katanya kecut.... Aku memandangnya dengan mata seperti burung helang... Sapa tak takut.....
"Ok thank"kataku lalu membuat mini love padanya....aku pun duduk lah di sebelah dia... Aiman yang melihat perbuat aku terus menolak hafizah menyebabkan jatuh... Yang lain hanya gelak sahaja...

"Syaurah.... Kau duduk sebelah aku sekarang!! "Nada tegas aiman menyebabkan pelajar yang ketawa terus berhenti ketawa....
"ehh... Tak pa la... Saya nak duduk sini... Duduk sini aman sikit daripada duduk sana... Dan duduk sini sejuk... Duduk situ panas... "Kata ku... Deep kot LA...
"Aku cakap... Kau jagan menjawab boleh tak.... Aku suruh duduk ,duduklah... Tak payah nak bantah... Paham"suara aiman agak tinggi menyebabkan aku nak nagis.... Jadi aku pun ambil beg Yang aku letakkan di atas bonet (kot LA... Sis tak berapa ingat...) Lalu pergi Ke arah aiman....

Setelah aku duduk ,aku tak pandang lansung muka dia.... Nak merajuk... Ingat gangster tak boleh merajuk dengan laki sendiri Ke?... 30 minit masa telah berlalu dan bas berhenti di tempat persinggahan.. pelajar pelajarr turun dari bas dengan berebut 2....

"Anje, bangun.... "
Diam
"Bangun.. Biy nak keluar ni.. "
"Hemmm.. Kalau nak keluar pergi LA... Saya tak kisah.. Saya tak nak turun... Dah"
"Anje marah lagi Ke dengan biy"
"Ehh... Tak LA... Saya bahagia sagat awak kuatkan suara.... Saya kan pekak... So kena LA tinggi suara tu... Kalau boleh saya nak awak tinggikan lagi siara tu nagi kereta Yang lalu pun dengar.... "Deep habis...
"Sort LA... Biy tak suka anje duduk dengan lelaki lain... Dah LA depan biy pulak tu. "
"Hah..... Hahahahah..... What you said... Tak suka saya duduk dengan lelaki... Habis tu... Ingat saya suka Ke... Ingat saya happy... Ingat saya berminat tenggok dia duduk sebelah awak... Bukan main gatal lagi.... Tapi saya duduk sebelah budak tu... Ada saya gatal macam mana sotong tu gatal dengan awak... Ada.. Ada... Ada... Takda kan... So.."
"So?? "
"Get out to my life. "
Sentap habis aiman bila aku cakap macam tu...
"Ok LA kalau macam tu... Biy turun dulu... "Lalu aiman turun dark bas menuju Ke tandas....

Tak sampai beberapa Minit faizal naik Ke atas... ..

Bersambung..

"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."Where stories live. Discover now