"Good morning guy... "Sapaku..
"Waalaikummusalam... "Perli shamiza
"Assalamualaikum... Hihi✌"
"So, kau dah berbaik Ke dengan aiman... Nampak ye.. Sebab kitorang tengok.. Happy bukan main lagi dia..."
Lalu shamiza menolah umi.. Umi pun angguklah..
"Hehe, yep... Dia dah berbaik dengan saya... By the way.... Korang tengah buat apa tu..? "
"Own... Kitaorang tengah usha sorang mamat ni... Hendsome..... "
"Asal hendsome je.. Usha.. Dah tu adib dengan shamil korang nak tohok mana? "
"Dalam jamban.. Hahaha"serentak mereka derdua... Kalau dengar dekat telinga adib dengan shamil... Tak Ke naik pacang dia👿👿"Sana sikit saya nak tengok.. Sapa Yang hendsome tu.. "Aku pon seluduplah di tengah2 antara mereka
"Aik... Tu bukan Danny Ke...?.. Kenapa dia masuk sekolah ni?... Dan diorang ni tak kenal Danny Ke? "Soalku dalam hati
"Dah LA ...tengok dia tu macam budak nerd je... Bye... Gua nak pi tandas"lalu aku meninggalkan mereka.._________________
"Assalamualaikum... Murid2 harini kita ada pelajar baru... "Sapa cikgu aisyah..
"Hai.. Nama aku darish... Tu je Yang korang perlu tahu... "Danny memandang aku tersenyum sumbing.
Aku Yang lihat menjulingkan Mata tanda. Menyampah...
"Ok.. Darish awak boleh duduk sebelah shamiza... "
"Ok... "Danny berjalan dan berdiri di sebelah aku.. Mentang2 shamiza duduk sebelah aku... Budak sebelah shamiza baru pindah.. So kosong LA tempat tu..."Pissss, "bisik aku.. Taknak diorang dengar
"Apa!! "Balas danny
"Kenapa kau tetiba masuk sekolah ni..? "
"Nanti aku cita... So, fokus"
"Huh!! "Protis Ku..1Jam berikut..
Aku pergi Ke arah danny dan memberi isyarat supaya duduk dekat belakng... Aiman sekang dia tengah sembang dengan geng dia dan aku... Suma aku nak penjelasan dari dia je.
"Kenapa kau masuk sekolah ni.. Bukan umur kau dah lebih Ke? "Soalku geram..
"Hihi.. Sorry LA.. Aku terpaksa... Aku di Minta oleh daddy kau supaya jaga keselamatan kau... Selaintu aku boleh tinjau kawasan sekolah ni.. Kot2 LA boleh buat sanpatapan.. "
"Hek kau... Kau Gila Ke apa... Aku aku ok LA dekat sini.. Cakap dekat daddy tak perlu risau kan aku... "
"Aku tak Gila... Aku cuma nak lindungi kau.. Kau tu ketua gengster.. Killer rose.. So kau kena jaga keselamatan kau sebab ramai musuh Yang nakkan kau... Lagi2 kumpulan white fox.. Sekolah ni dah LA banyak geng white fox.. Kau cuma ada shamiza, umi.. Tu pon diorang tak kuat mana"
"Ikut kau LA... Aku killer rose.. Aku tau apa aku buat.. Kau jagan sebok.. Kau aku bagi tugas untuk lindungi diorang dan kau tak perlu risaukan aku... Aku tau apa Yang aku buat.. "
"Baik.. Tapi aku akan jaga kau juga sebab nanti kalau apa2 jadi dengan kau aku Yang Kena... "
"Aku tak nak kau kongkong aku!! "Suaraku kian meninggi
"Aku paham tapi....aku kurang percaya dengan kau.. Tu je.. "
"AKU CAKAP KAU JAGAN KONGKONG AKU.. JAGAN LA... KAU NAK MATI KE!! "JERKAHKU!!!
Pelajar Yang lain senyap... Suasana menjadi sunyi... Lalu aiman memeluk aku dari belakanh bagi meredakan kemarahan Ku...
"Kau kena berhadapan dengan daddy.. Kalau kau tak nak aku lindungi kau! "
"AKU NAK KAU KELUAR DARI SEKOLAH NI KALAU DADDY SURUH KAU TAK PERLU LINDUNGI AKU... KALAU TAK... AKU BUNUH KAU.. PAHAM!! "Lalu aku meninggalkan tempat tersebut... Aku melepaskan pelukan aiman lalu meninggalkan kelas tersebut dan aku pergi Ke tasik...
Aiman Yang mendengar setiap butiran Yang aku cakap kaku..."Huh... Kau memang keras mepala killer rose"cakap danny dengan perlahan tetapi boleh didengar oleh aiman..
"Apa semua ni... Aku tak cukup kenal isteri aku... Perwatakan apakah Yang dia tonjolkan... Siapa dia Yang sebenarnya... Killer rose!!..aku kena dapatkan jawapan.."Permikiran aiman bercelaru... Syaurah tak pernah sekasar tu... Aiman bagaikan ditipu oleh syaurah..
_____________________
Aku Yang bengang terus meluru Ke markas milik daddy... Aku menghempas pintu dengan kuat sehingga boleh tercabut pintu tu... Aku biarkan..yang lain terus kecut perut.. Killer aku dah datang... Aku meluru ke bilik kerja daddy.. Aku tengok daddy tengah baca surat khabar terganggu...
"Daddy apa semua ni!! "Suaraku dikawal2 agar tak tinggi... Tak nak dicop sebagai orang yang kurang ajar..
"Daddy buat ni untuk kamu... Daddy takut.. Anak kesayangan daddy terluka.. "
"Tapi tak perlu sampai nak kokong princess... Princess tak suka..! "
"Daddy nak kamu selamat.. Daddy sayang kamu... Bukan daddy nak kongkong.. Tapi demi kamu.. Keselamatan kamu.. Daddy takut.. Daddy tak dapat jumpa kamu lagi.. Please, "
"But.. Tak perlu hantar orang bagai... Princess tak suka.. Princess rasa di kongkong.. You know me.. So,kenapa daddy buat macam ni! "Aku rasa macam nak nagis je...
"I love you... Because i love you.. Princess sorang je anak daddy yang daddy ada... "Air mata daddy jatuh ke pipi kedutnya..
Aku yang tak dapat tahan terus memeluk orang tua angkatku..
"I am sorry.. Please don't cry... I don't like it.. "
"Ok.. But jagan marah danny... Daddy akan suruh dia jaga princess dari jauh.. "
"Thanks"
"Wc"
"Dah habis drama sedih"soal Alif yang bersandar di bingkai pintu..
"Biarlah.. "
"Dah la... Daddy princess nak balik.. Nanti kita jumpa lagi.. "
"Kirim salam suami kamu, jagan lupa bagi cucu dekat daddy nanti.. "
"Bagi 10 orang anak buat dekat aku.. "
Sampuk Alif.. Aku hanya menjelir lalu meluncur pergi balik kerumah.. Naik teksi..Bersambung
YOU ARE READING
"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."
RomanceMengisahkan seorang budak perempuan yang ayu,cantik,dan sopan...tetapi mempunyai ketegasan di dalam diri..Perempuan itu terpakasa berkahwin dengan seorang ketua pengawas yang digeruni ramai.. Aiman adalah lelaki yang digeruni ramai kerana dia seora...