Pov aiman
Selepas 30 minit... Aku mula bergerak mencari ahli pasukanku.. Mula2 aku jumpa shamiza.. Lepastu umi ,shamil dan adib...selepas aku ingin pergi... Aku terlupa yang syaurah masih tiada di sini.. Aku membuat keputusan menyuruh mereka pergi dahulu... Aku rasa tak sedap hati bila dia takde... Hati aku jadi kacau sebab aku tak jumpa dia... Lepas aku cari sekeliling kawasan hutan. Aku tekat untuk keluar pergi ke kawasan larangan.... Jenuh aku cari yang aku dapat.. Gigitan nyamuk.. Aku ada juga keling jam pukul berapa.... Dah satu jam aku duduk dalam hutan....
Selepas aku masuk dalam hutan... Aku terdengar bunyi tembakan... Di tempat aku dan bunyi tembakan itu tidak berapa jauh.. Jadi aku meluru ke tempat kejadian... Dalam hati ni takir dah sebab takut mati kat situ.... Semasa aku sampai aku melihat sekujur tubuh berlari ke arah kawasan perkhemahan.. Aku syak yang penembak tu antara mereka...
Apabila aku datang dekat aku terkejut dan terus terduduk... Jatuh ke tanah...Tangan aku terketar2..mata aku berenang air mata limpah ke pipi... Aku mengangkat muka dia...
"Syaurah bangun... AHHHHHH!!! "jeritku... Lalu aku kuatkan semangat meletakkan dia baik baik.... Lalu aku mengangkat dia dan berlari...
"ANJE..BANGUN...JAGAN TINGGALKAN BIY... "kataku lalu membawa dia masuk ke tapak perkhemahan ....guru yang ada disitu.. Berkumpul manakala pelajar2 yang lain tidur kerana sudah letih...
Guru yang dikhaskan untuk merawat pelajar membantu syaurah....Selepas 1 jam belalu, guru tersebut keluar... Aku meluru je arahnya
"Cikgu macam mana dengan syaurah? "Tanyaku cemas...
"Dia takda apa2...nasib baik peluru yang kena dekat dia tu berada di bahagian perut... Kalau dada saya kurang pasti mampu menyelamatkannya atau tidak... Sekarang dia ada dalam bilik sakit.. "
"Boleh saya masuk... Please.. "
"Tak boleh... Kamu tu lelaki.. Dia tu perempuan.. Kalau apa 2 terjadi macam mana....? "
"Kalau saya bagi tahu cikgu.. Janji dengan saya.. Jagan bagi tahu orang lain.. "
"Cikgu janji... "
"Saya suami dia.. "
"Hah... Hahaha... Kalau awak nak tipu saya po. Agak2 la.. Awak tu budak lagi... Dah pandai bak kawin2 ni... Tak payah nak buat lawak la dengan saya semata2 awak nak masuk dalam tu.. Saya yang tua ni pon tak kawin lagi.. Awak yang masih belajar lagi ada hati nak cakap pasal kawin.. Dah gi tidur sana tu.. "
"Banggang punya cikgu... Aku betul2 laki dia la.. Kalau tak takde nya aku angkat dia... "Bisik hatiku..."Ok kalau cikgu tak percaya terpulanglah... Tapi saya nak tengok dia satu kali je... Kalau cikgu takut sagat... Ikut saya.. Teman saya... "
"His... Yelah2...cikgu teman kamu.. Tapi sekejap je... "
"Baiklah"lalu aku pergi ke tempat yang diletakkan syaurah... Sesampai sahaja di sana aku terus duduk..
Aku membiarkan air mata jatuh ke riba.... Cikgu yang memerhatikanku terkedu apabila aku mengeluarkan air mata...."Aaa.. Saya rasa awak boleh pergi"
"Ahh.. Peduli apa aku cikgu cakap aku ..apa.."bisikku dalam hati..
Berat mata memandang berat lagi hatini.. Sebelum aku pergi aku bagi kucupan di bibirnya..
"Good night my little"kataku terus meninggalkan syaurah...
Terbeliak mata cikgu takdi... Melihat aku buat benda tu.. Lalu cikgu tu menarik aku..
"Kenapa awak buat benda tak senonoh tu!! "Marah cikgu tu..
"Apa yang tak senonohnye? "Malas aku nak layan cikgu tu lalu meninggalkan nya..
"Kejap.. Awak kata apa yang tak senonoh.. Awak cium budak perempuan tu...!! "
"Saya kata dia isteri saya cikgu tak caya.... So tu la buktinya... Ke cikgu nak taste jugak... "Pandangan yang ku beri sinis baginya...
"Awak jagan melampau.... Saya report dekat pengetua!! "
"Kalau berani report ni dekat pengetua... Aku tak jamin kau akan kawin.... Dan aku tak jamin yang kau mampu bertahan hidup dekat dunia ni... Jagan sampai nak bunuh diri... "Aku tersenyum sinis meninggalkannya yang beku disitu..._______________________
Pov syaurah
"Aduh..!! Kenapa sakit ni? "
"Adik dah bangun..?? Meh sini cikgu cek luka kamu.. Takut jahitan terbuka... "Lalu cikgu itu membuka baju ku separuh dan melihat jahitannya...
"Sekarang pukul berapa.? Bukan saya dekat hutan ke? Siapa yang jumpa saya? Siapa angkat saya? "Pelbagai soalan yang ku berikan...
"Sekarang pukul 12:00 tengah hari.., ya awak memang ada dekat hutan.. Tapi ada seorang ni dia jumpa awak.. Dia membawa awak ke kami.. Dan saya merawat awak... "
"Siapa? Siapa dia"
"Aiman.. "Jawabnya sepatah.... Aku tersenyum apabila mendengar nama aiman.. Sejuk. Hati aku ,ingat siapa lah hero aku.. Rupanya laki aku.. Hero aku... Macam boleh buat novel je..."Hahh.. Masa dia hantar awak dia cakap awak ni isteri dia.. Saya tak percaya... Mana mungkin awak boleh kawin dengan lelaki sekacak dia dan sekaya dia, sedangkan awak tak da apa2 pon yang special.... Lain la saya.. "Katanya membuatkan senyumanku mati...
"Hipokrit nak mampus... Tak payah nak perasan la... Aku ni memang bini dia... "Kataku dalam hati...
"Masa saya bagi dia masuk... Dia nagis.... Lepas tu dia kiss bibir awak.. And blah macam tu je"kata guru tersebut dengan nada tak puas hati..
"Dia kiss aku... Yaallah.. Kukuhkan lah perkahwinan ini sehingga jannah.. "Doaku dalam hati sambil tersenyum...
" Tapi dia nagis.. Why? ""Cikgu ,saya dah im.. Boleh saya keluar...? "Kataku...
"Boleh tapi kamu tak boleh banyak bergerak... So jagan buat aktiviti yang lasak just duduk je tengok mereka "
"Baiklah... "_______________________
Pov aiman
"Weh, syaurah keluar la... Kenapa tengok dia macam murung je? "Soal adib
"Misti la murung.. Kan baru lepas kena tembak"shamil bekcup aiman
"Ye tak ye jugak""Ok disebabkan masalah keknikel.. Kita terpaksa berhenti disini sahaja... Kamu boleh kemas barang dan dalam pukul dua nanti kita akan gerak balik.. "Kata cikgu Ain...
Pelajar2 yang lain hanya berbisik antara satu sama lain.... Selepas itu... Bersurailah mereka...
Bersambung
YOU ARE READING
"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."
RomanceMengisahkan seorang budak perempuan yang ayu,cantik,dan sopan...tetapi mempunyai ketegasan di dalam diri..Perempuan itu terpakasa berkahwin dengan seorang ketua pengawas yang digeruni ramai.. Aiman adalah lelaki yang digeruni ramai kerana dia seora...