bab9

3.2K 114 0
                                    

"good morning bonda,ayahnda...."
"good morning...aik syaurah kenapa ceria sagat ni....?"
"takda ape2 la bonda,tak sabar nak gi sekolah....duduk dekan rumah bosan...nak masak bonda tak kasi..nak kemas kata syaurah ni pengantin baru..baik syaurah sekolah...dapat jumpa kawan"

"sayang!!tunggu abang....."panggil aiman...
"dah kenapa mamat tu panggil aku sayang..?"monolog syaurah..dalam hati...
""aik...dah bersayang2 bagai...sejak bila ni.....?"tanya tengku hallaj sambil melihat kerenah aiman..
"sejak bila ya sayang...abang dah lupa la...cu sayang bagi tau ayahnda...!"kata aiman sambil memandang mataku dengan padangan tajam...
"owh...game dah start la ni...ok kita tengok!"hati ku berkata dan tersenyum menanda paham...

"sejak bila ya abang...emm sejak first kita kawinkan abang..abang cakap yang abang cintakan sayang sejak pertama kali lagi kita jumpa..abang kata abang lega sebab bonda jodohkan kita..yek dok gitu.."kata syaurah sembil memeluk pinggang aiman dari tepi...

"menyesal aku suruh dia bagi tau..banyak cakadak dia tambah sesuka hati..tengok la..nanti kita pindah rumah ye sayang!!"kata hati aiman..
"yela sayang.. Abang memang beruntung dapat isteri macam sayang..jom la makan..jap lagi nak gi sekolah"kata aiman lalu duduk di kerusi yang telah syaurah tarik...

"ok meh sayang tolong"lalu syaurah ambil nasi goreng bagi ke aiman...

"bagus la tu...macam ni la nonda dengan ayahnda suka...x payah gaduh2.."kata bonda..

"bonda..nanti aiman nak pindah rumah.....aiman tak nak menyusahkan bonda....syaurah pon setuju.."kata aiman membuatkan syaurah terlepas sudu daripada tangan...
"kenapa sayang.. Sayang tak sihat ke?"soal aiman..lalu aku menggeleng bagi aku tak apa2..
"pergila..berdikari macam mana nak menjadi satu  keluarga bahagia tanpa bantuan kami...kami lagi setuju...ayahnda dah bagi satu rumah untuk kamu atas nama aiman...esok atau lusa boleh la kamu pindah..."kata ayah aiman...

"dahla jom kita gi sekolah nanti lambat..."kata aiman lalu meninggalkan aku yang tergopoh2..

Bersambung..

"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."Where stories live. Discover now