bab11

2.8K 107 1
                                    

Aku bangun dari tidur... Aku melihat sekeliling aku... Pelik.... Kenapa nampak lain...

"Kau dah bangun"
"Saya dekat mana ni.. "Soalku sambil memegang kepala yang sakit...
"Owh kita kat rumah... Takdi masa kau lari kau pensan.... Baru beberapa round dah pensan... Nampak sagat body tak kuat..."
"Owh.. Sorylah... Dahla saya penat nak tidur... Jap awak ke yang angkat saya??"
"Yep...takyah nak malu sagat... (Aiman mencuit hidung aku) Sebelum kau tidur.... Makan bubur dengan ubat ni dulu... "
"Okey"tanpa membantah aku makan bubur tersebut... Tetapi tak dan dua suap.....

"WEI SANA SYA NAK MUN.....?"
tak Dan aku hendak masuk ke tandas... Aku termuntah di baju aiman... Dan terus belalu masuk ke dalam tandas kerna mahu muntah lagi...
"APA ni!!! Geli lah... Nasib aku laki kau kalau tak dah lama aku humban kau dalam longkang"
"😫
"WEKKK!!! "Aku membung segala benda yang ada dalam perut ni... Senak sagat...
"Kenapa kau ni teruk sagat aku tengok muntah ni...? "
Seusai aku muntah aku terus baring Dan tak lama lepas tu Aiman pulak yang muntah... Macam aku takdi...

"Dah kenapa laki aku pulak muntah... Salah makan ke? "
"WEKKK!! "Selepas Aiman muntah dia terus baring di atas katil dan terus tidur bersama aku...

Malam menjelma...

"Aik... Kenapa anak aku pon tidur jugak... Tak kan pensan kot... Penyakit berjangkit ke?? "Kata bonda Aiman lalu menutup pintu bilik Aiman.....

__________________

"Syaurah bangun.... Mandi lepas tu siap turun makan... "Kata Aiman sayu..
"Sekejap la bie... Anje nak tido.. Tak larat... Pening kepala... "Jawab syaurah mamai...
"An... Je.... Bie..... Apakah... Kenapa syaurah ckp mcm tu....??"SOAL AIMAN DALAM HATI...
"Cepat la bangun... Mandi baru la segar sikit..... "
"Emm.... Yela... Tapi bie kena dukung anje.... Anje penat sagat ni....."kata syaurah dalam mamai yang penuh menggoda...
"Dah kenpa dengan bini aku ni... Tetiba nak sweet2 plk..aku ada tersalah bagi ubat ke..?? "Kata aiman dlm hati..
"Emm, yelah... "Lalu aiman mengankat syaurah masuk dalam bilik air Yang ditemani aiman.... (Mandi sekali... Sweet tak)

_________________________

"Bonda.... "Panggil aiman....
"Ye kenapa.... Mana syaurah tak bangun lagi ke.... "
"Bangun dah tapi tidur semula.... Dia tak sihat.. Dia tak di muntah tak berhenti..... Aiman pun 2×5 je dgn dia.... Aiman laparla...jom makan"
"Aik.. Macam pelik je...?.takpe LA... Abaikan.."kata IBU aiman dalam hati..
"Jom... Duduk LA lat situ.. "
"OK. "Lalu aiman mengambil nasi..
Aiman ingin menyuap nasi..tetapi apabila dia ingin menyuap nasi yang seterusnya.........dia terasa loya Dan terus pergi Ke dapur.... Dan terus muntah Ke dlam singki....

Selepas aiman siap muntah..

"Dah latu... GI baring dekat bilik tu... Nanti bonda bawakan bubur untuk kamu berdua... "
"Yela bonda... "Cakap aiman lalu naik Ke tingkat atas rumahnya....

Tok, tok, tok.. Lalu aiman masuk selepas dibenarkan masuk

"Kenapa cepat sagat da.... Bluek!!! "SOAL Syauurah sebelum muntah dalam bilik air..
"Aku tak larat tetiba... Muntah pulak... So aku tade selera... "Kata aiman lalu rebah Ke atas katilmiliknya..

Tok, tok, tok

"Masuk"kata aiman
Lalu bonda masuk dengan membawa talam Yang berisi bubur... Dua pingan..
"Kenapa kamu berdua muntah2 Ni....?? '
"Tak De pape LA.. Maybe salah makan kot..... "
"OK LA kalau macam tu bonda keluar dulu... Makan jagan tak makan"kata bonda lalu keluar dari bilik aiman...












Bersambung...

"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."Where stories live. Discover now