Slepas pertarungan itu berlaku aku terus meninggalkan tempat tersebut dan masuk ke dalam ke...
Aku main redah je walaupun ada cikgu tengah mengajar...
"Syaurah sapa suruh kamu duduk! "Kata cikgu singa a.k.a cikgu halim
Aku memandangnya dengan pandangan yang tajam.. Malas layan dia tu.. Terus aku duduk di tempat aku...Tak lama selepas itu... ...
"Tok3,"
"Ya, ada apa kamu jumpa saya...? "
"Cik.. Gu... Ada... Orang pengsan.. Dalam 5orang macam tu!! "
"Hah!! Biar betul kamu ni!! "
"Ye cikgu dekat tempat perjuangan samapah.... Sekarang ni cikgu kesihatan tak cukup.. Jadi saya panhgol la cikgu"Kelas menjadi riuh rendah akibat kabar yang didengar... Aku hanya menutupkan mata...
"Aku yang buat dia.. Padan muka... "Kataku dalam hati membuatkan aku tersenyum sendirian...
"Woi, apa kau senyum sorang2 ni? "Segah shamiza
"Nothing"kataku lali tersenyum teramatlah sinis..
"Kau tak pelik ke? "Soal umi pulak
"Apa yang di pelikkan.. Biar la diorang pengsan. Kenapalah tak mampus je.. Senang"
"Kenapa kau cakap macam tu.... Ke... "Kata2 shamiza terhenti apabila aku menyampuk percakapannya..
"Yep.. Aku!! "
"Kau ni gila ke!! "
"Tu masalah aku...!! "
Aiman yang mendengar hanya memasang telinga...
"Apa yang yep? "Bisik hati aiman___________________
"Malas la nak balik rumah... Aku nak tidur dekat markas la...!! "
Lalu aku terus mengambil telefon dan menelefon Danish...
Selepas aku menelefon Danish... Aku mewassp aiman
My sweet love
"Assalamualaikum, awak ,saya nak tidur rumah kawan saya... Dua hari... Selama saya tak de dekat rumah.. Awak boleh la layan si hafizah tu... Backuo dia puas2..""Syaurah.. Betul ke kau buat dekat diorang? "Soal shamiza inginkan kepastian
"Ye.. Aku ingat dia orang biasa je.. Tapi aku silap.. Dia ada bersubahat dengan white fox.. Aku ingat dia mampus terus.. Tapi hidup lagi... "
"Aku tau kau akan bunuh siapa saja yang ada sekutu dengan white fox... Tapi jagan la buat kat sekolah.. "
"Kau ingat aku nak ke!! Dia yang angkut aku. Dia nak pekosa aku.. Takkan aku relakan kot... Walaupun aku macam ni.. Tapi maruah aku.. Aku tak nak orang pijak macam tu je..!! "
"Ok.. Aku sorry..., walau apa pun yang berlaku.. Aku tetap sokong kau... Kau ingat... Dah la... Driver aku dah ambik.. C ya.. "
Tak lama selepas itu, Danish pon datang dengan kereta sportnya..Lalu aku masuk dan dia meluncur kereta kesayangannya jauh dari sekolah..
"Eahh, prince... Jom pergi pantai.. "
"Ehh, ok2..."__________________
Aku menghayati pantai dan aku merenung nasib malang aku...
"Huh... "Keluh ku..
"Berat ke masalah princess sampai keluh berat macam ni? "Soal Danish..
"Ehh.. Tak de lah... Abang mana? "
"Ada dekat rumah dengan daddy... "
"Owh... "
"Kalau princess ada masalah, prince boleh dengar.. "
"Tak pe... Princess boleh tempuh segala dugaan ini.... Princess yakin.. "
Kataku dengn penuh semangat..
"Prince kagum dengan princess... "
"Dah la, tak payah nak drama dekat sini.. Jom.. Pricess tak sabar nak jumpa daddy.. "Lalu aku menarik tangan Danish masuk ke dalam kereta...__________________
"Daddy, i am back!! "Jeritku..
"Assalamualaikum... "Perli daddy
"Wasalam"kataku...
Aku mencium muka daddy puas2...setelah puas aku turun ke bilik bawah tanah...Bang, bang, bang
Bergema bilik bawah tanah ....taddy bear hancur... Pistol yang aku pegang, aku lempar ke bawah...
"AHHHHH"jeritku sekuat hati... Aku mula menitis air mata...
"Princess kenapa ni...? "Tanya daddy
"Daddy!! "Panggilku memeluk erat badannya
"Kenapa ni?, aiman ada buat apa dekat kamu...? "
"Dia... Dia lebih sayang orang lain... Princess sedih.. Dia backup orang yang gugurkan kandungan princess... Dia jahat.... Princess benci aiman... "Nagisku teresak2...
"Dah la sayang.... Misti dia ada sebab buat macam tu... Dan jagan nangis... Tegok ni.. Dah tak comel princess daddy"
Aku mengesat air mata.... Aku tersenyum hambar lalu memeluk daddy dengan lebih erat... Lama kelamaan aku layu dan terus tidur di dekapan daddy.."Prince, bawak princess naik atas... "Arah daddy..
'Baik!! "Lalu Danish mengangkat aku dan bawak aku naik ke bilik tidur.. Dia meletakkan aku di atas katil. Dan menyelimut aku...
"Sayang, walau susah sekalipun dugaan yang menimpa.. Prince tetap lindungi princess.. Love you"bisik Danish dan mencium pipi aku.. Dan meninggalkan bilik syaurah..___________________
Pov aiman
Aku mendapat masej daripada syaurah.. Aku meraup rambutku kasar.. Aku menjadi serba salah..
"Kenapa!! Apa salah aku!! Teruk sagat ke aku!! Salah ke aku tegakkan kebenaran.. Atau amu tegak kebenaran kepada orang yang salah!! Ahhh.. Boleh gila... Aku ni..!! "Celaru aku dibuatku..
"Hello? Siapa di sana? "
"Ni aku la bongook!! "
"Hahaha... Kau nak apa ni? "
"Jom keluar... Aku bosan la duduk rumah!! "
"Mana bini kau? "
"Ni la aku nak story ni.. Jumpa dekat lol"
"Ok.. Cunn"katanya lalu memutuskan talian..______________________
Aku berjumpa dengan diora g di starbucks... Aku memberitahu kepada diorang masalah aku...
"So, apa rancagan kau sekarang ni? "
"Ni la aku tak tau... Kau tolong aku... Kau je penyelamat aku... "Rayu ku...
"Aduh... Bab ni la aku lemah"detik hati adib
"Emm... Yelah aku tolong kau... "
"Yeay.... Sayang kau!! "
"Dah la.... Jom gi jalan.. Tak la bosan sagat! "
"Ok.. Tapi kau belanja... "
"Dasar bakhir.. 😜"
"Biar la... Duit aku.. Suka hati aku la.."
"Dah la... Kalau layan kau.. Bertambah gila lagi aku"
"Jom!! "Bersambung
YOU ARE READING
"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."
RomanceMengisahkan seorang budak perempuan yang ayu,cantik,dan sopan...tetapi mempunyai ketegasan di dalam diri..Perempuan itu terpakasa berkahwin dengan seorang ketua pengawas yang digeruni ramai.. Aiman adalah lelaki yang digeruni ramai kerana dia seora...