Akhirnya...sampai juga hari pertunagan aku dengan aiman....
Selepas aku bagun tidur aku ingin tidur balik..tetapi adik aku mengetuk pintu suruh aku bangun.... Degan malasnya aku bangun lalu membuka pintu bilik..."akak bangun,mama suruh bangun... Dia suruh siap2 nanti jurumakeup datang.."kata puan ita selaku pebantu rumah
"yela,nanti kakak siap"
Selepas siap mandi aku pun kana makeup selama30 minit...."sayang,bonda datang ni..."kata mama lalu mengajak puan aminah masuk ke dalam bilik aku..
"ni cincin tunang,kamu kena jaga cincin ni, sebab ni cincin yang ayahda bagi kat bonda masa tunang dulu....bonda harap kamu akan bahagia suatu hari nanti.."kata bonda sayu...
"saya akan cuba menyayangi dia macam mana saya sayang diri saya sendiri...saya janji akan membahagiakannya sampai jannah...antie jagan risu.."kata ku memberi semagat untuk bonda dan...
"Apa antie2 ni.. Panggil bonda je... "Kata puan Aminah lalu meninggalkan bilik aku...
"aku dah sayang ke dengan aiman ..."soal hatiku tiba2...-------------------------------
Keesokan harinya...
"assalamualaikum... Korang..buat apa tu..."tegur aku kepada kawan2 aku..
"walaikummussalam.. Tak buat apa pun...syaurah,kau ada sorok apa2 dari kami ke..."soal shamiza..
"ehh,mana ada..."jawabku cuak...
"Yeke?" soal shamiza balik...
"ye.."kata ku..
"dahtu kenapa ka pakai cincin....tapi aku tegok tu macam cincin tunang je..?"soal shamiza pelik..
"oh my god...macam mana boleh lupa ni"marah hatiku...
"emm,sebenarnya......."kataku gagap
"sebenarnyaa..."shamiza memanjangkan nyaa
"saya dah tunang...dan....saya akan kawin pada minggu depan..."cakap ku slow sebab nak cover..
"WHAT, bestla ka...."jawab shamiza dan ummi serentak...
"apa yang best nye...sengsara adalah.." kataku...
"ka nak kawin dengan budak hot... ..so ka tak perlu takut la... Sebab dia boleh cover kau nak buat masalah kat sekolah ni...aku tau la kau macam mana....aku dah lama kenal kau....."sampuk ummi pulak...
"ye tak juga....yeke?kenapa masa kita jumpa first time tu kau buat macam tak kenal je..."senyumku terukir
"Saja... "Katanya kembali..
aku pun pergi ke meja aku dan melihat aiman memandangku ..
Lalu dia memandang buku kembali.."diminta semua pelajar tingkatan 4 dan5 pergi ke dewan dengan segera.."kata jurusuara..
"jom la..nanti lambat...and aku nak kau duduk sebelah dengan aiman nanti"perintah shamiza lalu keluar dari kelas....aku pon berjalan beriringan degannya...
"shamiza, kalau diorang kecam macam mana..?"soal ku takut...
"tak pe,xde sapa berani nak kecam kau...kalau diorang kecam ko jugak...aku sendiri akan sembeleh diorang..."kata aiman yang tiba2 datang entah dari mana...
"Ok.."kataku...Selepas semua masuk ke dalam dewan..guru kaunseling meminta semua pelajar berpecah mengikut keumpulan...
Kumpulan blue ice
Aiman
Syaurah
Shamil
Shamiza
Adib
UmmiKumpulan black fox
Farah
Hafifi
Hafizah
Alif
Mariah
MegatKumpulan lain2....
"ok kamu sudah dibahagikan kepada beberapa group...dan kamu diminta untuk duduk dikerusi yang disediakan mengikut group masing2..."kata guru kaunseling..
"ciss kenapa budak baru tu duduk sebelah aiman..sepatutnya aku yang duduk kat tempat tu...geramnya aku...tegakla nanti ka tak tau lagi sapa aku..hahhaha"kata hafizah lalu mariah dan farah turut menyokong hafizah...
Semasa aku ingin keluar dari tandas
FLASS!!
terdapat baldi air yang berada di luar tandas aku terjatuh dan terkena baju aku...
"aduh..macam mana ni...baju basa sapa pulak yang letak baldi ni kat atas..tadi masa aku masuk takde pulak..."soal syaurah a.k.a aku...
"kikiki,padan muka dia...sapa suruh dia rampas pakwa aku...tu la main lagi dengan api...nasib tak bakar dia hidup2 je..."kata beberapa orang pelajar...aku tak persan siapa..
"tegokla,sapa yang buat aku macam ni...dia akan kena balik..."dendam aku...SEMASA DI DEWAN
"oi..mana syaurah lambatnye gi tandas...aku tak sedap hati la..shamiza ummi cu ka gi tegok kat tandas tu...."kata aiman cemas..
"tau la dia tu bakal isteri kau...tpi leks ahh...bende kecik takkan kau kecut pulak...kata hebat..."jawab shamiza...sebelum ini mereka tidak pernah melawan cakp aiman..tetapi semenjak syaurah hendak menjadi isteri aiman..kami rapat sehinggakan kawan2aiman yang lain pon berbaik dan tak sombong...diorang buak hot+ bijak=pengawas sekolah...macam syaurah...tapi syaurah bukan pengawas.... Dia boleh tahan hot jugak sebab ramai lelaki nak kat dia..
"hiss,pergi jelah!"marah aiman...
"ok kitaorang gi...bye"kata mereka berdua..."hihihi padan muka dia sapa suruh dia rampas pakwa aku...tula main lagi dengan api..nasib tak bakar je lagi..."kata hafizah and the geng..
"weh ka degar tak ape diorang cakap?"kata shamiza kepada ummi..
"degar...dia cakap dekat sapa yek?"balas ummi
"jomla tegok..aku tak sedap hati ni.."jawab shamiza lalu mermpuh pintu tandas..."YA ALLAH...KENPA DENGAN KAU NI SYAURAH..MACAM MANA KALAU AIMAN NAMPAK NI...?soal shamiza cuak..
"x de papela....saya ok je...shamiza tolong ambil beg saya kat dalam kelas...kalau ka malas nak bawa beg, tolong ambik baju dan plstik dalam beg tu..cepat tau...ummi cakap kat aiman tak perlu risau....saya takde pape...!"jawab aku tegas..lalu mereka tinggalkan aku dan membuat kerja yang aku suruh...Di dewan..
"wehh,takyah risau la...tunang kau tak de pape..dia ok je...cume dia lambat sikit katanya....ada hal..."kata ummi mendata....demi menyorok apa yang telah berlaku..
"ok,huhh,nasib tak de pape..." jawab aiman lega...
"kenapa dengan aku ni...aku risau kat dia ke...cinta aku baru nak berputik ke?setelah sekian lama perasaan ini hilang dalam diri ku.."soal aiman dalam hati...di tandas
"wehh,cepat la sikit...."kata syaurah
"ye, jap la"kata shamiza..
"Nah...baju ni..."jawab shamiza..
"ok thank"syaurah
"weh..ka nak tau tak sapa yang rancang...?"soal shamiza..
"sapa?"soalku..
"hafiza and the geng...diorang jelous sebab ka rapat dengan aiman..."jawab shamiza bersungguh2...
"seriusly.....tegok la....lepas ni ka pergi kat dia cakp jumpa kt belakng dewan..masa balik krg...klu nak bwa geng dia sya tak kesah..dah lemak diorang ni...diorang tak kenal saya sapa!"marah syaurah sehingga mekanya yang putih bertukar merah..
"ok...jom masuk dewan...tpi,tak ke diorang pelik....tak di ka pakai bju kurung..now kau pakai baju pj...
"soal shamiza...
"kesah pulak...."jawab syaurahSemasa aku masuk ke dalam dewan...ramai yang pandang aku pelik...yang tak boleh bla...hafizah and the geng gelak bukan main beria...dan aku pandang dengan pandangan maut...lalu mereka senyap....setelah aku duduk...aku disoal oleh aiman..
"kenapa ka tukar baju..?"soal aiman kehairanan..
"owh,saya tergelincir masa nak keluar dari tandas...habis baju saya basah...tu yang lambat...sory sebab buat awak risau..."kata ku sambil buat muka bersalah....
"owh takpa.."jawab aiman...Sesudah habis motivasi di dewan...aiman pon balik..mula2 dia ajak aku naik sekali....aku nak..tapi aku ada urusan yang lebih mustahak..
BERSAMBUNG
Nak tau apa dia.....tunggu episod yang seterusnya...k..bye
YOU ARE READING
"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."
RomanceMengisahkan seorang budak perempuan yang ayu,cantik,dan sopan...tetapi mempunyai ketegasan di dalam diri..Perempuan itu terpakasa berkahwin dengan seorang ketua pengawas yang digeruni ramai.. Aiman adalah lelaki yang digeruni ramai kerana dia seora...