3 minggu kemudian....
"Anje minggu depan camping kan.... "
"Ye.... Kenapa big?? "
"Anje pergi Ke tak....?? "
"Entah LA... "Jawab syaurah acuh tak acuh
"Entahla je..? "
"OK... Anje malas nak pergi sebab anje busyminggu depan... So kalau biy nak GI pergi LA... "
"Emmm"
"Dah LA.. Jagan buat muka sagat.. Jom GI sekolah nanti lambat, pintu pagar tutup pulak... Kan susah... "Lalu tinggal lah aiman Yang terkebil2 di situ..
"Tunggu LA... "
"Kenapa lah bini aku dah lain sekarang... Tak sporting macam selalu... Tegas je.... Ke sebab... Baby? "Soal hati aiman Yang Lara akibat perubahan drastik terhadap syaurah_________________________
Sekolah..
"Woi budak.... Kau meh sini.... "
"Ye akak syaurah?, akak nak APA jumpa saya? "Jawab budak tu terketar2....
"Aku.... Nak... Kau....... Hahahahah"
"Wuuu... Sya kau pandai dah nak curang... "Perli umi
"Tak De masa nak curang.... Nih.. Aku nak kau ambil duit Ni... And beli buger3 Dan air3...sekarang.....aku bagi masa 10 minit je.... Kalau lambat walaupun sesaat... Kau takkan jumpa mak ayah kau... PAHAM!! "Ugut syaurah
"Paa... Haaammm"jawab budak tu terketar2
"Bagus.... Dah pergi Sana!! "Aku membuatkan muka bengis menyebabkan dia kecut perut.. Lalu berlari meninggalkan kawasan tersebut....."Weh, sya.... Kenapa kau jadi pembuli sekarang Ni.... Agak 2 LA nak tunggu taring tu... TakkN Kat sek pulah... Kau Gila Ke APA? "Soal shamiza...
"Saya Tak Gila lagi..... Sihat wafiat.. Salah Ke lalau aku tunjuk sikit taring tu... Hahaha" gelakku menjadi2...
"Sah kawan aku dah Gila... "Detis hati shamiza...
Lalu aku pandang Ke arah Mata shamiza... Tepat menyebabkan dia terkedu...
"Kau dah kenapa pandang aku macam tu? "
"Kau lutuk aku dalam hati kan..!! "Tegasku...Glup
"Macam mana boleh tahu Ni... "Detis shamiza...
"Eh.. Mana Ada nak kutuk kau... Perasan lebih"
"Emm... Yelatu... Dah LA malas saya layan korang baik tunggu buadak tu ....ada jugak faedahnya"
"Fuh nasib dia tak Tanya banyak... "Detis nya lagi...11 minit kemudian.. ..
"Akak nah....."katanya sambil tercungap2
"Sekarang pukul berapa.. ?"soalku kepada budak tu...
"Emm... 10:21 Minit.. "
"Aku suruh kau pergi beli makanan pukul berapa? "
"Aduh... Ni misti nak hukum aku LA tu... Kalau tak pasal akak tu Yang halang aku.... Dah Lama aku hidup.... Apalah nasib"detis budak tu..
"WOI AKU TANYA JAWAB... KAU NAK MATI KE....!!! "Aku menjerkahnya...
"Ahhh... Ahhhh... 10:10 akak"katanya tersangkut2 kerana kecut perut..
"Sekarang pukul berapa? "
"Pukul 10:21..."
"Aku bagi masa untuk kau berpa Lama? "
"10 minit... "
"Kau lambat berapa minit? "Tanyaku lagi...
"1 minit"
"Kau nak mati? "
"Tak... Ta... Na.. Nak"Jawab budak tu cuak..."Emm akak... Tak di Ada orang pesan suruh bagi kotak Ni Kat akak.... "Huluran kotak tu diberi kepada aku.... Makanan aku diletakkan di tepi... Yang lain... Dah habis sebab budak dua ekor Ni makan....
"Wuu... Ada orang bagi hadiah LA... Sapa ya? "Ka ta shamiza dengan makanan penuh di mulut.....
"Sakai gile kau Ni... Dah LA... Baik saya bukak kotak Ni... "Terus bertukar "aku kau" kepada "saya awak"..
"Peh... Lembut Gila akak Ni kalau dia baik... "Bisik hati kecil budak tu...Semasa aku bukak kotak tu aku terjatukan kotak tu sebab Ada bangkai ayam berserta darah...
"Weh cu korang tengok.. APA Ni? "Soal aku terasa tercabar....
Aku pandang tepat Ke arah matanya seperti burung helang....
"Sapa Yang bagi? "
"Em... Ka.. Kk... Ha.. Fi... Zah... "Jawabnya gagap kerana takut...
"Melampau... Dah kau pergi Sana... Nanti kalau ada benda aku nak Tanya... Aku Tanya kau dulu,, paham!! "
"Baik"lalu pergilah budak tu meni ggalkan tempat tersebut..."Weh... Sya cu ka tengok Ni... Ada Surat LA dekat ayam Ni.... "Lol anggil shamiza
"Ye lah... "
"Kau baca APA Yang dia tak ouas hati lagi... "
"OK.... "
Lalu shamiza membaca Surat tersebut...Kalau kau nak budak kau hidup... (Yang hantar kotak Ni)...
Kau datang malam Ni dekat lorong 10 Shah megat....
Pukul 10 malam....
Ni pon kalau kau nak budak tu selamatla.... Bye baby see ya...
"Setan.... Kenapa budak tu jadi mangsa..... Serabut betol LA kepala aku.... "Geram aku dibuatnya.... Berani dia uggut killer rose.. Kau tak tau lagi sapa aku sebenarnya..."Kau syaz panggil budak2..malam ni dekat tempat Yang dia suruh datang"
"Ok..... "
"Dah jom masuk kelas.... "
"Jom"__________________________
Rumah
"Biy..... Oh.. Biy.... "Panggil aku...
Lalu aku naik tingkat atas melihat aiman tengah tidur...
"I am sorry.. Sebab rasiakan benda ni... Anje janji... Anje akan jelaskan bila biy dah tau nanti... But buat masa sekarang biy tak perlu tau sapa anje... Cukup sekadar latar belakang Yang ni sahaja"cakap Ku perlahan di sisi aiman Yang tidur...._________________________
5:00pm...
"Biy ,dah bangun....? "
"Eh... Tak lah... Tengah mengigau ni.. "
"Emm... Orang cakap elok2...dia main2 pulak...."cakap mu merajuk...
"Eh, eh,... Nak merajuk pulak... Tak rindu Ke? "Katanya..
"Tak.. Buat APA nak rindu dengan orang Yang tak rindukan kita.... "Kataku ingin pergi masuk Ke dalam rumah.....
Lalu aiman pergi Ke arahku... Dan peluk pinggang ranping Ku dari belakang sementara ITU aiman meletakkan dagunya di bahu aku...rasa kekok tu datang tapi aku buang jauh2....."Please jagan tinggalkan biy walau APA pun halangan Yang menimpa kita.... Sentiasa lah bersama biy sehingga hujung hayat biy... Biarlah orang Yang kita Yang tinggalkan kita... Kerana ia adalah hikmah disebalit dugaan Yang kita tempuh..... "Lalu aiman memgang perut syaurah Yang tiada lagi orang Yang bernyawa di dlamnya.....
"Please... Jagan buat anje macam ni... Anje ok....kalau apapun terjadi... Anje akan setia di sisi biy.... ""Ehmm... Ehm.... Ehm.... "
"Eh shamiza... Kenapa kau datang Sini...? "
"Aku nak pinjam bini kau 1 Hari boleh.... Aku nak buat study group dekat rumah aku... Boleh tak? "
"Hahhh... Study group... Bila masa anje suka study ni... Setahun biy... Anje bikan main list lagi nak bukak buku... Apatah lagi waktu cuti... "
"Eh.... Anje rajin tetiba... Boleh LA... Lagipon SPM kan dah nak dekat..... 1 Hari je... Please "kata Ku merayu....
"Emmm... "
"Bagi je lah.... Satu Hari je... Bukan 1 bulan..... Takut sagat bini curang... "JawBnya sinis..
"His... Pergilah... Janji harini je.... Esok balik ok... "
"Ok sayang biy "aku ingin mencium pipi aiman.. Tapi aiman terpandang ke arahku... Menyebabkan aku....chupp
Tercium bibir aiman..... Lama jugak LA... Lebih kerurang 2 minit jugak LA... Dua 2 layan persaan .....nak buat macam mana.. .
"Weh... Lekx ah.. Nak buat pon... Aku ni bawah umur.... Aku tak sama macam korang..... Dah LA sya cepat... Nanti aku tinggL... "
"Ok LA biy..... Bye.. "Kata Ku blushing....
"Jaga diri, jaga hati.... Bye"kata aiman dengan senyuman Yang jarang ditemui....
"Sebok je shamiza ni..... Bukan selalu dapat jadi macam ni... Manis Gila Bibir Bini aku.... Dia letak APA ye? "Soal hati aiman.... Lalu masuk ke dlam rumah....Bersambung...
YOU ARE READING
"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."
RomanceMengisahkan seorang budak perempuan yang ayu,cantik,dan sopan...tetapi mempunyai ketegasan di dalam diri..Perempuan itu terpakasa berkahwin dengan seorang ketua pengawas yang digeruni ramai.. Aiman adalah lelaki yang digeruni ramai kerana dia seora...