Pov aiman
Aku keluar dari bilik untuk pergi ke kelas ,aku terserempak dengan syaurah... Aku beraasa menyesal sebab semalam aku tertampar dia.... Aku nak minta maaf tapi aku ego.. Ya, ego menguasai aku ketika ini... Kata2nya membuatkan aku tak tenang duduk...
"Betul2 dia nak tinggalkan aku ke?... Tak mungkin.... "Nafiku.... Aku rasa ada benda yang tak kena... Aku abaikan....Aku lansung tak tengok muka dia dan makanan yang disediakan aku tak usik.. Rasa jijik tetiba... Aku pon tak tahu... Tapi yang aku pasti dia curang.. Tak sangka belakang aku dia boleh berpeluk sakan... Depan aku macam malaikat yang tiada kesahalahan...
Dengan banyak benda yang aku ingin fikirkan aku terus keluar dari rumah dan meluncur ke U
Banyak kali aku terserempak dengan syaurah tapi aku buat macam dia tak pernah wujud dalam hidup aku... Aku kadang2 ragu2 betul ke anak dalam perut tu anak aku....
Selepas sahaja kelas tamat aku pergi ke rumah bonda.. Aku tengok shamil bawa shamiza datang rumah.. Maklumlah dah kawin cuma bukan rezeki dia lagi... Tak mengandung...
Apa aku hairan..... Aku dengan serabainya masuk ke dalam bilik.."Abang, kenapa dengan aimana tu.. Sayang tengok macam orang hilang anak je"
"Entah la sayang... Bukan dia bahagia ke dengan syaurah... Sweet2 selalu.. Ni misti pasal kerja yang pengarah bagi ni.... Tu yang buat dia macam orang hilang anak"
"Maybe "___________________
"Waghhhh!! "Menguap aku.... Mata aku rasa berat je.. Aku pon tak tau..dengan kudrat yang ada aku usaha untuk masuk dalam bilik air dan bersihkan diri....
Selepas siap aku turun bawah..."Ahh.. Turun pon... Pukul berapa sekarang ni... Tak reti nak balik? "
"Pukul 8 malam.. Jap lagi la balik.. Halau nampak... By the way... Mana shamil? "Kataku lalu duduk di atas sofa single..
"Diorang ada dalam bilik...bonda nak tanya ni.. Kamu ada masalah dengan isteri kamu ke? "
"Takde lah... Malas nak balik je... Dia pon cakap dia nak tidur asrama... ""
"Ooo.... Dah la.. Bonda nak naik atas kalau nak balik jagan lupa kjnci pintu tu semula"
"Okey bonda.. "___________________
"Eh mana bini aku ni.. Selalunya dia yang jemput aku depan pintu"lalu aku mentilik jam...
"Padan la dah pukul 10:00malam... "
Aku pergi naik dalam bilik.. Mula2 aku fikir dia tidur dalam bilik tetamu jadi aku biarkan dan tidur dalam bilik ..Keesosakan harinya
Aku tengok meja makanan semalam tidak dibersihkan lagi.. Jadi aku ragu2 sama ada dia balik atau tak semalam... Tanpa aku sedar hati aku jadi gundah gulana apabila melihat syaurah tiada dalam bilik tetamu.. Kemana dia pergi.... Sewaktu aku mentilik bilik tersebut ada surat terletak cantik di atas meja solek... Aku membuka surat tersebut dan membaca surat tersebut.. Tanpa pengetahuan aku telah membuatkan dia pergi... Pergi buat selamanya.. Aku gak sangka dia maksudkan apa yang dia cakapkan... Aku menagis teresak didalam bilik tetamu
Assalamualaikum kekasih hatiku,
Biy, anje minta maaf atas kesilapan yang berlaku... Halalkan makan minum anje.. Maafkan segala kekasaran dan kejahatan yang pernah anje buat... Maafkan anje zahin dan batin..
Surat ni adalah surut yang terakhir dan pertemuan ini ialah pertemuan yang terakhir untu kita... Maaf sebab rumah tangga kita tak bahagia ..anje akan pergi jauh dari sini.. Mungkin untuk selamanya dan anak dalam kandungan ini ialah hadiah peninggalan anje untuk biy...
Anje harap biy tak sia siakan lagi anugerah yang terakhir ini.. Hati anje boleh rawat tapi parutnya belum tentu akan hilang..jangan lukakan hati anak kita yang tak berdosa ye.Anje harap biy tidak menyesal menghalau anje dan please jagan cari anje lagi buat selamanya... Kalau panjang jodoh kita.. Kita akan jumpa pada suatu hari nanti...
Anak perempuan kita:tengku syaidatul al iman binti tengku aiman syafiq
Atau
Anak lelaki kita:tengku syaiman bin tengku aiman Syafiq
Dengan bismillah anje akhiri dengan salam cinta kita
By your love wife
💋💋💋__________
"Kenapa?... Kenapa?.... Kenapa? "
Aku menjerig sekuat hati....
Aku ambil kunci kereta dan tempat yang pertama ingin aku tuju ialah markas.... Terdetik hati ini rasa menyesal dan bersalah... Aku tak patut halau dia.... Ya.. Aku perlu cari dia... Dengan bantuan mereka...."Anje.. Biy janji akan cari anje... tunggu tau"cakap aiman persis orang gila... Mana taknya.. Bini cabut lari... Dah la sarat mengandung..
"Bitt, bitt"aku mengangkat telefon
"Hello siapa ni... "
"Hello... Kenapa ...risau ...hahahah...kau tak perlu risau.. Bini kau selamat dekat sini...aku jamin... Aku bagi kau masa 2hari datang sini dan ambil bini kau... Kalau tak bang!! Peluru dekat pistol aku masuk dalam jantung Bini kau.. Hahaha... Aku akan bagi clu dekat engaku... Kilang yang terbiar dan Y... Aku rasa cukup sampai disini. Biy"
"Oi... Sial la!! "Beberapa kali stereng kereta diketuknasib tak patah..___________________
"Daddy...!! "Jerit aiman
"Ye ada apa jerit2 ni? "Soal sweth
"Syaurah... Syaurah... "Air mata yang mengalir di pipi aiman membuatkan orang yang berada di situ berdebar...
"Kenapa dengan princess? "Soal sweth
"Dia hilang"ungkapan tersebut membuatkan mereka yang mendegar bagaikan terkaku... Melopong dan lemah lutut...
"Macam mana boleh hilang? "Soal danish
"Dia lari dari rumah dan aku dapat satu panggilan dari orang asing yang syaurah kena culik.... Dia kata 2hari kalau kita tak jumpa tempat tu... Nyawa syaurah akan melayang.. Dia ada bagi clu.. Kilang yang terbiar dan. Huruf Y"
"Kilang yang terbiar.. huruf Y.. Apakah? "Alif cuba menjawab teka teki tersebut...
"Y.? Siapa yang nak sagat syaurah dan aiman mati? "Tanya Alif..
"Yeon"serentak harriz ,Alif dan Danish menjawab..
"Call naim sekarang Danish"
"Aku dan harriz panggil yang lainsuruh berkumpul... "
"Daddy tenangkan aiman"_____________
Pov syaurah
"Nampaknya diorang dah bertindak"ujar naim kepada syaurah..
"Tolong uruskan segalanya "
"Baik boss""Tak lama lagi yeon... Tak lama lagi"kataku
Bersambung
YOU ARE READING
"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."
RomanceMengisahkan seorang budak perempuan yang ayu,cantik,dan sopan...tetapi mempunyai ketegasan di dalam diri..Perempuan itu terpakasa berkahwin dengan seorang ketua pengawas yang digeruni ramai.. Aiman adalah lelaki yang digeruni ramai kerana dia seora...