Wiiiiiiwoooooowiiiiiwooooo
Bunyi silend kedengaran menunjukkan waktu subuh.. Maknanya bangun lagi.....Selepas siap semuanya... Kami berkumpul ....selepas beberapa minit menunggu kami terpaksa bersenam a. K. A. Poco2....semasa kami poco2...ada Yang gelak ada Yang malas nak buat dan macam2 lagi... Selepas siap barulah kami mulakan aktiviti Yang sebenarnya...
"Ok murid2,pagi ni kita akan bermain Yang pertama"kata cikgu ain..
(Sis malas nak tulis)
"Saya bagi kamu masa 30 minit.. Setiap kumpulan akan terima 1 buku majalah dan Al Quran.... "
"Dan setiap penghulu akan membuat rumusan untuk permainan pada pagi INI... "
Penghulu mengambil barang tersebut...
"Semua dah dapat.. So kita akan mulakan... "
Selepas 30 minit... Mereka mengkaji dan mengkaji.... Akhirnya masa untuk pebentangan...
"Ok, kita mulakan "
Untuk mencabut undian mereka perlu lat talit talk tampum.....
Kumpulan...
2.1.3.5..4
"Assalamualaikum... Ya, sekarang ni ramai artis2 terkini sudah tidak lagi memakai pakaian mengikut syariat Islam. oleh itu, kita sebagai hamba Allah jaganlah sewenag2nya berpakaian Yang tidak sopan serta mengaibkan kita....
Dalam surah surah an-nur ayat 31 Yang bermaksud:
Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putra-putra mereka, atau putra-putra suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara laki-laki mereka, atau putra-putra saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita.Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertobatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung. Saya berharap agar apa Yang saya sampaikan dapat di muafakatkan... "Kata 2 aiman membuatkan mereka Yang tidak mementingkan auratnya terasa deep....
"Ok kumpulan seterusnya "
2Jam kami menghabiskan masa dengan gosip ish.. Ish... Ada Yang buat kelakar.. Ada Yang deep... Ada Yang nak buat lawak... Tapi lawak hambar... Selepas siap kami diminta untuk berada di kumpulan ...sebelum aktiviti Yang lain diteruskan.... Gugu2 diminta untuk mengenali antara sekolah.. Sekolah kami jenis sombong sikit.. So diorang Yang akan jumpa kami... Bukan kami...
"Hai... Buat apa tu..? "Tanya pelajar lelaki tersebut..
"Memasak.... Ye ada apa... Nak makan Ke datang sini"kataku sambil menguih pasir dengan batang kayu..
"Owh.... Bty, apa nama awak? "Tanya budak tu lagi....
"Ow, nama saya puteri.. "Kataku malas nak layan.... Aku tengok aiman pon dah kecut perut.. Bukan main tajam lagi Mata dia... Cemburu latu...
"Wah sedap nama.. Nama saya pulak Isa... "Jawabnya tanpa aku tanya..
"Ada saya tanya Ke? Tak de kan so pergi Sana.... Saya rimas ni....!! "
"Sory mengganggu.... Kalau ada jodoh kita jumpa lagi... Bye... "Katanya trrus meninggalkan tempat itu...
"Eleh kalau ada jodoh... Jodoh aku dengan aiman LA.... "Kataki dalam Hati..."Best date... Dah LA date Kat sini... "Kata aiman baur cemburu..
"Please LA, tak payah nak perasan sagat... Awak tu dah cemburu, cemburu Yang paling bahaya... Cemburu buta.... Awak tengokkan saya layan dia tu macam mana... Kalau nak ikutkan muka dia dengan muka awak... 2x ganda lagi hendsome dark Dia.... Dan awak sorang je Yang saya sayang sebab awak dah curi hati saya.... "
"Chia3"kawan 2 Yang mndengar aku buat pick up line....
"Tau pun kita lagi handsome.... Biasala.. "Katanya bangga latu...
"Dah LA jagan nak perasan sagat boleh tak.... "Kataku..."Kalau korang nak sweet aku pon nak LA sweet jugak... "Kata shamil
"Sweet LA.... Jagan sampai bersemit sudah"kataaku ketawa...
"Tengok ni... Shaz... Oh.... Shaz... Jom... "
"Jom pergi mana? "
"Jom caple dengan saya"
"Hah.. Kenapa pulak... Saya bukan sesiapa pun.. "
"Yang awak bukan sesiapa pun tu LA Yang saya ajak caple... Sebab ....."
"Sebab.... "
"Awak dah berjaya masuk dalam hati saya"katanya...
Shamiza Yang mendengar tersipul malu....
"Will you"
"Yes I will"
"Woo.....kembar aku dah cople... Congrats "kata aiman Yang menepuk belakang shamil..."Aiman dah shamil dah... Sekarang giliran aku pulak.... "Kata adib..
"Ah... Umi sebenarnya... "
"Sebenarnya saya tak suka awak.. "
Ayat itu membuatkan adib kaku.. Terkejut...
"Hahahah... Saja je.... Tengok muka awak... Buruk Gila... "Kata umi sambil ketawa sehingga terkeluar air Mata... Tang mana lawak.. Sis tak tau....
"Cis, terkena... "Kata hati adib...
"Ok, sebenarnya aku nak melamar kau... "
"Hah!! Aku tak nak kawin dalam usia muda macam ni... Nanti study aku terbantut"
"Oi2,kitaorang ni kawin awal.. Tak terbantut pon.? "Kata aku..
"Kau lain.. Aku lain... Mana sama.. "
"Apa Yang lain? "
"Kau dah kawi. Dan aku belum kawin ,aku tak nak merasai first night.. Tak ready "bisik umi...
"Owh... Cakapla... Ok boleh terima"
"Owi, aku belum habis akap lagi kau dah potong.. Cu kau senyap sekejap... Aku nak bagi tau Yang... "
"Yang ape pulak... Buat malu aku jela... "
"Padan muka... Yang aku nak melamar kau jadi girlfriend aku... Sebab kau pernah mencuri mahkota aku.. "Kata adib sinis...
"Mahkota apapulak....? "
"Mahkota untuk raja sehari.... "Katanya...
"Weh ,ayat pic up lain tu. Peweettt"
Kata aiman tersenyum...
"So kau terima tak? "
"Nak terima Ke taknak...? Kalau terima aku pun nak sebenarnya tapi lalu... Kalau tolak nanti dia sedih.. "Pikir umi..
"Ok lah macam ni.. Apa Yang saya dapat kalau saya terima awak? "
"Awak dapat kasih sayang seorang jejaka tanpan lagi menawan... "Kata adib...
"Kalau macam tu saya terima... "
"Houuuu...... So kita dah ada panel la ni? "Kata aiman...
"Yep... Macam tu LA... ""Ok murid2,kita akan sambung permainan seterusnya iaitu harta tersembunyi... Ok cikgu dah letak harta teraebut di kawasan hutan Ini... Jadi kamu kena cari sampai jumpa.. Siapa jumpa paling banyak dia akan menang.. Satu jenis harta karun ada 3 tempat Yang berbeza... Contohnya... Katak.. 1jenis katak, ada 3 ekor katak Yang serupa... Yang nak kamu cari ialah.... Riben warna hijau, rama2 warna pink, pencil, katak dan pembaris.. "
"So kamu boleh bergerak Ke kawasan Yang kamu ingin tuju... Sekarang!! "Bersambung
YOU ARE READING
"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."
RomanceMengisahkan seorang budak perempuan yang ayu,cantik,dan sopan...tetapi mempunyai ketegasan di dalam diri..Perempuan itu terpakasa berkahwin dengan seorang ketua pengawas yang digeruni ramai.. Aiman adalah lelaki yang digeruni ramai kerana dia seora...