bab27

2.1K 82 2
                                    

Aku malas nak masuk kelas sebab tak nak tengok muka dia.. Lagi satu sekarang kelas bi.. Cikgu Aisyah tu dah la kuat membebel... Kalau dalam bahasa Melayu takpa gok.. Ni bahasa inggeris... Ingat aku paham...

Jestinasi yang aku tuju sekarang ni ialah kantin.... Sebab kalau aku sterss.. Kantin lah yang dapat selamatkan aku... Lagi pon macik kantin tu sporting... Takda la... Boring....

Samasa aku hendak melayan buger makcik kantin ada sekumpulan pelajar lelaki mengelilingi aku... Aku buat tak tau lansung tak layan... Aku tengok Faizal ada di situ... So dia ponteng kelas jugak la...

"Hai, syaidatul.... Buat apa tu... Boleh abang teman? "
"Assalamualaikum.... Ops... Awak kafir kan so.. Hai too.... Hahh... Tak payah nak teman kan saya sagat la... Pergi berambus.... Saya nak alone... And one more thing... Sapa abang awak... Kenal pon tak"kataku sinis.. Padan muka... Kacau lagi mood aku...
"Saya cakap elok2...balas la elok2...awak sapa nak copkan saya ni kafir...? "Katanya dengan suaranya ditahan2...
"Saya hamba Allah yang sentiasa mencari keredaan-nya... Tak tau la orang depan saya ni cari apa ?jagan cari jalan mudah untuk ke neraka sudah..!! "Ambik kau..

Pakkk

Faizal mengetuk meja makan dengan kuat... Aku yang Agak terkejut mengangkat bahu sedikit... Tetiba nak ketuk meja...
"Aik? Bengangke... Baru cakap sikit...  Kalau saya senaraikan apa yang ada dekat awak... Niscaya 1bulan pon belum tentu habis... Tapi saya ni siapa nak tuduh awak... "
"GENG"aku yang pelik apabila dia sebut tu... Tak lama kemudia aku rasa terapung.... Aku nak bukak silat pon tak lepas... Huhu...
"Wei lepas la... Aku jerit baru tau"
"Kau senyap... Leman kau tutup mulut puaka tu... Makcik!! Kalau makcik bagi tau apa yang terjadi sekarang ni... Siap makcik"ugut Faizal menyebabkan makcik tu... Cepat2 menganggukkan kepala... Aku menyumpah2 sambil meronta2...

Aku dilepaskan di tempat perjuangan sampah... Ni tempat sunyi sikit... Aku rasa ni tempat lepak diorang kot.. Sebab ada sofa bagai lagi... Eee... Kotor gila... Macam mana aku pernah cople dengan Faizal dulu yek... Ke ni Faizal lain... Bercelaru otakku...

"So, you body look sexy... "Kata Faizal senyman tak lekang dari bibir...
Dah gaya psiko pon ada..
"Kau nak buat apa dengan aku...? "
"Nak buat kau sensara.... Kau buat aku sampai aku tak boleh duduk tau... 1 minggu aku merana.. Sebab kau.. So aku nak kau kena lagi teruk dari tu... "
"Humm... Macam kau berani.. "Cabar ku
"Owh.. Geng serang dia... Kalau boleh kau bunuh je dia... Biar mampus... Puas hati aku.... "

Lalu jadilah pergaduhan 1 lawan 6...
"Ciss... Tak adil... But i like it.. "Kataku lalu mererang mereka satu per satu...

Aku menumbuk mukanya pada bahagian hidung dan aku slake dia.. Dia jatuh ke tanah lalu akumemulas tanggannya sehingga berbunyi... Dia menjerit kesakitan... Selepas konto Faizal yang pertama tumbang aku melihat mereka mengeluarkan sebilah pisau... Dengan beraninya aku pergi ke arah salah seorang lagi konco Faizal lalu memberi flyer kick di bahagian tenguknya... Lalu aku merampas pisau konco Faizal lalu membaling kearah satu lagi konconya di bahagian kaki... Dia catuh ke tanah... Selepas itu ,aku pergi ke arah pihak lawan dan aku menumbuk perutnya berkali2 senyebabkan cebisan darah keluar dari mulutnya... Tak cukup denga itu, aku merampas pisau itu dan melibas pisau itu ke arah mukanya.. Dia jatuh terkulai sambil memegang mukanya... Aku pergi ke 2 lagi conco Faizal lalu konco faizan itu lari ketakutan meninggalkan te. Pat tersebut... Tau takut...

"So, giliran kau pulak... Aku nak tengok kau yang mati dekat sini... "
"Oh, ye.. Kau pasti.. Aku ble ice la.. "
"So kau sekutu dengan white fox... "
"Macam mana kai tahu.. Siapa kau"undur Faizal setapak
"Huh.. Lain kali jagan cari pasal sebelum selidik betul2..aku.....killer rose.. "
"Hahh!! Ki.. Killer rose!! "
"Kau dah terlambat.. "Sepantas kilat aku pergi ke arah Faizal dan menumbuk perutnya sekuat hati... Selain itu aku juga menyepak mukanya menyebabkan dia jatuh ke tanah... Dan gerakan aku terakhir ialah membaling pisau ke arah perutnya.. Sikit je nak kena dijantungnya.. Aku rasa la... Sebab dekat sagat aku Baling...

"Lain kali selidik dulu siapa aku sebelum kau nak cari pasal dengan aku"kataku lalu meniggalkannya dengan sekuntum bunga rose...

Bersambung

"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."Where stories live. Discover now