bab32

2K 75 1
                                    

Sesampai sahaja aku dirumah aku terus mencari aiman di merata2..aku pergi setiap sudut di rumah itu... Lama kelamaan aku jadi give up terus masuk ke dalam bilik rasia... Aku bukak pintu menggunakan kunci yang ada di leher... Aku terus masuk tanpa menguncinya balik..

Aku membuka almari dan membawa keluar semua jenis senjata yang berbahaya... Pistol, shootgun, sniper, pedang semua jenis senjata ada termasuk bom ...aku merasiakan hal ini daripada aiman... Nasib dia tak tanya kenapa bilik ni kunci...

Aku membaiki peralatan yang rosak.. Barang ni aku dapat daripada itali sebab barang ni barang paling berharga bagi aku.. Tu yang aku simpan dalam rumah ni.. Kalau letak dekat markas... Dah lama hancur dibuatnya...

Selesai aku, membaik pulih barang berharga aku membuka helayan kertas di atas meja dan aku menelefon Danish supaya mengarahkan konco2 ku datang ke rumah...

Tok! Tok! Tok!

Aku terus meluru turun kebawah dan membuka pintu...

"Ok.. Cun semua ada.. Jom masuk.. Aku nak korang tengok apa yang aku dapat daripada hasil kerja korang.. "
"Eh!! Tapi takpe ke!?kan laki kau tak tau lagi yang kau tu gengster dan boleh diketegerikan mafia..! "
"Tak pe.. Aku rasa dia takde sekarang ni... Kereta dia pon tak da dekat garaj."
"So, jom naik atas! "

Lalu aku naik ke atas diikuti orang keprcayaan aku.. Tak lupa jugak.. Budak baru yang aku nak tengok hebat ke tidak sampai diorang nak ambil dia sebagai penyamar!!
Ingat senang nak masuk black eagle.

"Mana benda tu yang aku suruh korang ambil dekat markas white fox! "
"Nah.. Pendrive  ni ada semua data tentang white fox.. "
Aku mencapai pendrive tu lalu memasukkan ke dalam komputer..

Aku meneliti Setiap patah perkataan... Aku agak teperanjat Yang dia nak pergi langkawi sewaktu keluargaku ingin bercuti di Sana.. Yang pasti aku harus mengikut jejak mereka supaya orang Yang aku sayang tidak menjadi mangsa.. Mereka sekarang ni target keluarga aku...

"So, apa plan kau sekarang ni? "
"Mana budak baru tu? "
"Ni!, "
"Kau sanggup nak join kitorang?, atau kau nak buat ni hanya untuk takutkan budak lemah.. Sebab kau di gelar gengster oleh masyarakat sekeliling? "
"Tak, aku tak takut mati... Aku akan join korang.... Aku bukan jenis Yang Yang suka memegahkan apa Yang aku ada... "
"Ok.. Kita tengok!! "
"Nama aku naim.. Aku digelar sebagai lie a. k. a kami kencing sebab banyak musuh Yang aku hendle percaya dengan aku.. Dan akhirnya merwka makan jerat aku... Selain tu aku juga pembunuh upahan Yang terekenal di itali ..nama Yang selalu aku guna semasa di itali ialah shadow and now aku berhidmat untuk black eagle"
"Kenapa kau nak berhidmat untuk kitaorang.. Apa motif kau? "Duga ku
"Aku hanya nak menolong.. ITU Ja..."
"Ok.. So aku akan percayakan kau.. But kalau kau berani nak kencing kitaorang... Kepala kau tembus"kataku dengan tegas campur senyuman sinis mampu membuatkan orang sekeliling kecut perut..
"Baik.. Aku takkan kencing kau... "
"Kau diterima!! "

"By the way.. Aku ada buat plan dekat atas kertas tu... Aku nak dengar pendapat korang? "
"Aku setuju j"
"Aku pon... "
"Ok.. Kalau ramai Yang setuju.. Nanti nak korang siapkan apa Yang patut.. Aku nak korang siapkan apa Yang patut.. Korang semua perlu ikut aku pergi Sana.... Aku akan naik kereta dengan. Laki aku...aku akan sampailambat sikit sebab mereka akan datang kerana diorang nak bunuh laki aku... Diaorang nak buat aku sensara.... Danisah dan Alif.. Kau jaga daddy sebab dia akan ikut kita... Naim kau pergi dekat white fox dan jadi konco dia... Pastikan setiap info yang kau dapat.. Kau bagi tau aku segera... Kalau tak.. Aku pancong kepala kau depan orang yang kau sayang.. "
"Danny aku nak kau tinggal berdekatan dengan rumah family aiman... Family aku.. Aku pasti diorang tak kan apa2kan...kalau diorang buat hal dekat family aku.. Sekor2 aku bunuh!.. Dah tu je yang aku dapat fikir setakat ni.. Kalau ada apa2 perubahan... Aku akan maklumkan kepada korang... Dah boleh bersurai!! "

Selepas beberapa minit mereka pulang.. Muncul wajah yang aku sagat merindui.... Wajah tegang aku... Hilang serta merta apabila melihat kelibat orang yang aku sayang

"Assalamualaikum, sweet love"salamku
"Waalaikummusalam"jawab aiman acuh tak acuh...
"Kenapa ni? Monyok je anje tengok.. Biy tak sihat ke"prihatin ku
"Dah la.. Aku nak mandi.. Panas!! "Tolak aiman..
"Biy.. Apa yang tak kena... Kenpa biy jadi macam ni... Jagan buat anje macam ni! "Rayu ku diabaikan .aiman terus naik ke atas dan menghilangkan diri...
"Apa salah aku!! "Rintih ku... Tanpa sedar aku tertidur di atas sofa akibat terlampau letih.. Mana taknye.. Lepas balik dari markas terus balik... Bukan aku berehat.. Tapi berbincang masalah yang ku hadapi... Sekarang kena layan suami yang titiba bad mood...

______________________

"Aku dekat mana ni? "
"Kau dekat bilik!! "Dingin jawapannya
"Biy....biy lapar tak.. Anje boleh masakkan"soalku mamai
"Tak aku tak lapar... Aku nak penjelasan daripada kau! "Suaranya meninggi..
"Kenapa dengan awak.. Penjelasan apa ni. ?saya tak paham la..? "
Kau tak perlu berpura2 sekarang kau bagi tahu siapa kau... Siapa killer rose.. Siapa mereka!! ,berani kau rasiakan dari aku..aku ni siapa bagi kau..hah!!"
"Siapa mereka yang mana ni? "
Tetiba kepala aku jadi blur..
"Kau ingat aku tak tau yang kau bawak laki balik rumah takdi.. Bukan sorang tapi 4 orang... Aku ingat kau perempuan yang baik.. Tapi aku silap.. Kau sama je.. Perempuan semua sama! "Jerkah aiman..
"Tak. Awak salah.. Saya bukan perempuan muraham mancam yang awak sangkakkan..pada saya awak lah orang yang paling saya sayang.. Awak suami saya dan bidadara saya.. Pasal semua ni.. I can explain "
"So explain sekarang.. Aku nak dengar dari mulut kau..jagan sampai aku jadi muak tengok muka kau!... "

"Biar saya explain.. Tapi saya harap awak takkan takut dengan saya.. Kalau awak tahu siapa saya yang sebenarnya... "

BERSAMBUNG

"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."Where stories live. Discover now