bab21

2.1K 73 4
                                    

Kami pergi Ke kawasan sedikit perdalaman.. Aiman kena pandang tanamh, aku kena pandang kiri, shamiza kanan, shamil bahagian pokok, adib bahagian kayu dan umi pegang apa Yang mereka akan jumpa nanti.. Semua tegas dibei secara adil boleh aiman..

Selepas puas mencari aku terjumpa katak di bahagian rating kayu Yang berada di juram Sana... Aku memanggil aiman dan dia menolong aku. Mengambil katak tersebut lalu diserahlan kepada umi....

Beberapa Minit. kemudian adib pula terjumpa rama2 Yang terselit di dalam pokok Yang sederhana besar.. Lalu dia mengambil dengan memanjat pokok... Sekarang hanya tinggal pencil, pembaris dan riben...

Kali Ini  shamiza menjumpai reben dia mengambil reben tersebut akan tetapi dia tergelincir lalu terjatuh.. Akan tetapi dia ada sekujur tubuh Yang menahannya daripada terjatuh nak tau sapa... Misti lahh hero dia... A. K. A shamil.... Mata bertengang mata
"Ehm2..tak payah nak buat berlakun Hindustan LA dekat Sini... Kena cari sepat barang ni... Karang kalah mula lah murung macam orang hilang anak.... "Kataku sambil melilau mencari benda Yang tidak jumpa lagi...

"Weh ni apa? "Tunjuk umi...
"Pembaris kenapa? "Soalku blur
"Bukan kita kena cari pembaris? "
"Ye dah tu kenapa? "
"Kau jagan nak bengap tetiba boleh tak.. Ambil LA... Aku tak boleh.. Dah lenuh... "
"Bukan penuh pemalas.. "Kutuk adib..
Habis muka umi merah.. Tersenyum malu....

"So satu lagi.. Mana nak cari ni? "Tanya aiman...
"Cari jela.. Bukan susah mana pon.... "
"Eleh bukan susah mana pon... "

Prakkk

"Weh, bunyi apa tu.. Aku takut LA... Weh gentle LA sikit... Bunyi pistol boleh.. Takkan bunyi ni dah takut... "
"Hah! Pistol? "
"Eh.. Pistol... Hi hi hi... "
"Dah LA cu tengok dekat kami sesiapa ..kot2 ada petunjuk.. "Lalu merwka mengangkat kami keatas. ..
"Weh aiman ni bukan pencil Ke... Kenapa kau pijak habis patah... ?!"
"Sorry... So least go... Malas dah nak duduk dekat hitan ni lama2....seram..."kataku meninggalkan mereka....

Sesampai sahaja kami di Sana.... Ingat kami kumpulan paling last tapi kami kempulan Yang ketiga datang Ke sini....
Beberapa minit Kemudian berulah ahli kumpulan lain datang... Barang Yang kami jumpa diletakkan Ke tempat Yang telah disediakan.....

Dengan kepenatan Yang tersisa... Aku masuk Ke dalam khemah dan teris lelapkan mata....

Bersamabung...

Sory  Kali ni pendek

"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."Where stories live. Discover now