bab10

3.1K 110 1
                                    

Sesampai sahaja aku di sekolah...shamiza dan ummi berkumpul di meja aku..
Shamil yang duduk di sebelah aku pun pelik...

"macam mana kau...best tak kawin dengan ketua pengwas" soal shamiza
"yala....macam mana malam pertama ka dengan aiman... Dia ada sakitkan kau tak semenjak kau kawin dengan dia..."soal ummi pulak..

"jap,soal satu2 la...saya ni bukan robot..ok shamiza dulu..biasa je kawin dengan mamat tiang tu....kalau ka nak rsa best ke tak..ka kawin la dengan orang sebelah kau ni..."cakap syaurah menuju ke shamil..
"eh?.kenapa aku pulak kena.?dahla malas aku layan korang ni...baik aku. Ronda sekolah.. Bye shamiza.."kata shamil lalu bangun dari kerusi
"ehh...shamiza je"soal syaurah..
"biar aku la nak bye kat sapa..ka gi la mintak bye tu dekat laki kau..."

"what ever...dah kita sambung yang takdi..ummi pasal malam pertama tu...biarlah rasia...hahha..jkjk..biasa je...masa saya kawin dengan dia...takda lagilah dia sakitkan hati saya tapi dia nak saya berlakon depan mak ayah dia....you guys kan tahu yang saya ni bak berlakon tiptop sebab saya johan dalam semua ketegeri pelakonan..sampingan,watak utama,jahat semua la..."kata syaurah..ehh nak riak tu...kikki
"yelatu...dah...la...aku tau la kau ni memang hebat..."kata shamiza malas nak layan..
"wei kau nak tau tak geng hafizah tukan...dia tak puas hati lagi dengan kita...yang pasal Aiman kiss kau tu... Dia bengang gila.. Yala.. Selama dia caple dengan Aiman... Mana pernah Aiman bagi... Untung kau... so kau syaurah kena jaga2 lepas ni takut dia buat apa2 benda yang pelik.."kata ummi memperlahankan bunyi...

__________________________

"assalamualaikum cikgu,saya nak jumpa syaurah,shamiza dan ummi ada hal..so diorang boleh ikut saya.. SEKARANG"
Dengan malasnya kami pon ikut ka Aiman.. Nak buat macam mana...

"Wei.... Ni mesti kes kita gaduh dengan hafizah.... "
"Aku rasa macam tu jugak... "😭😭
"Leks la... Saya kat sekolah lama dah sokmo jadi macam ni.... Lama2..cikgu tak tahan gok dengan kita... Nanti dia penat ,dia senyaplah... "Bisik kami bertiga di belakang Aiman....

"Assalamualikum...?"
"Wassalam masuk...!!"
Selepas kami masuk... Ada tiga lagi makluk asing datang ke mari dan mereka beratur di tepiku...
"Awak tahu apa kesalahan awk?!"
"tak tahu cikgu... Lagi satu kalau kami ada masalah pon.....cikgu nak buat apa?"🤔🤔jawab syaurah sambil membuat muka...
"owh...tak Mengaku....aiman...tunjuk video tu kat diaorang...."kata guru diasiplin dengan tegas..

Beberapa minit kemudian... 

"so..."cakap ku berani yang lain suma buat muka terkejut...
" emm...aku dah agak dah yang aiman buat vedio sebab semalam diorang dengar bunyi orang gaduh...dan aku dapat cam sebab hafizah cakp nama aku..."
"saya malas nak denda awak..so aiman,adib,shamil..setelkan semua ni...bagi denda yang setimpal untuk diorang..dah pergi dari sini.."
"baiklah cikgu.."serentak mereka bertiga...

"baiklah cikgu.."semasa mereka berjalan..aku menganjil percakapan mereka...hahaha lawak gila..

"wei,tak sangka kau ni berani jugak..."kata shamiza...
"well..tengok orang la....tapikan tegok muka dia masa mengamok tu
.lawak siot...hahaha"kutuk syaurah..sampai part yang ketawa tu
.aiman yang kat depan tu pon boleh dengar...

"ok..disebabkan kamu semua buat kesalahan yang pertama aku bagi benda rengan sikit...good memang sesuai dengan kerja yang aku nak bagi....korang nampak depan ni apa!!"
"nampak...nak suruh kitorang lari kan...eleh cakap la...tak yah la nak buat karangan panjang2...buang masa...bosan tahap dewa...."kata ku..lalu aiman memandang tepat ke mataku tajam....

"mulut jaga...nanti aku gigit padan muka...dah taukan....tapi aku bukan nak suruh korang pusing 1 kali
je...tapi 5 kali untuk syaurah dan yang lain 7 kali..."
"mana adil...kenapa I dengan kawan I kna 7 kali...sepatutnya I kna 5..perampas tu yng 7...."bentak hafizah sambil buat gaya sotong..
"oi..sotong...orang bagi tu kira bersyukur...kalau dia bagi 10kau nak ke...sian kat kau..nanti jadi sotong biasa...tiba2 ada kacukan sotong dengan lipan..."
Kata syaurah membuatkan aiman tergelak...
"kau degar tak..kau nak ke taknak...kalau tak nk aku bgi kau10 pusingan..."
"hiss...yelah..."

Lalu berlarilah mereka...tetapi ada benda yang tak kena terhadap syaurah.....

Nak tau apa dia....

Bersambung

"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."Where stories live. Discover now