Samasa aku sampai Ke sekolah...
Hafizah and the geng ,batrisya, faizal dan aqmar datang mengepung aku..."Apa kau buat dekat kita orang hah!! "
Marah hafizah..
"Apa Yang saya buat.. "
"Tak payah nak barsaya2 LA dengan aku... Kau lupa Ke.. "Flashbacks
Hari ni aku datang awal sebab aku nak kenakan diorang.... Aku umi dan shamiza berkumpul di meja Ku pada pukul6:00 lagi...
"Syaurah kau bawak tak benda tu.. "Tanya ummi..
"Bawak.. Nah"
"Cunn... Jom... "Mula2 kami pergi Ke meja faizal,hafizah dan batrisya.,aku uruskan meja hafizah umi meja batrisya dan shamiza faizal....
Aku mengambil spana dan cabut kami kerusi pada meja dia... Umi meletakkan glue pada kerusi batrisya dan kerusi faizal shamiza cabut tempat duduk dan letakkan batang Yang mempunyai paku di tengah2 lubang ITU....
Selepas satle... Kami pergi Ke meja Farah, Mariah dan aqmar.. Aku meletakkan hadiah di atas meja Farah... Sebenarnya bukan hadiah.. Tapi cream...meja farah pulak umi letak lipas Yang banyak dalam kotak hadiah manakala aqmar kita orang letak baldi air Yang terapung.... So kalau aqmar duduk sahaja.. Outomatik air tu akan simah meja aqmar...
Sepas siap kitaorang pergi Ke dewan kerana hari ni perhimpunan rasmi...
Selepas perhimpunan rasmi habis... Kami perlu pergi Ke perpustakaan... Selepas habis subjek sej... Kitaorang pon balik Ke kelas... Aku dan kawan2 aku tersenyum tak sabar nak tengok riaksi diorang.... Aiman ,shamil dan adib pon pelik sebab senyuman Yang diukir boleh kami bertiga mengerikan bagi Mata memandang.....
"Lima, empat, tiga, dua, satu"kiraku..
"Anje Kira apa tu"
"Tunggu dan lihat"Bang!! Aduh!!! Hahhhhh!!! Pakk!! Tolong!!! Flashhh!!
Serentak mereka terkena... Suasana kelas masa tu riuh rendah.... Muka Farah habis dengan cream di muka... Mariah pulak menjerit ketakutan kerana banyak lipas keluar dari kotak tersebut... Hafizah menggosok punggungnya akibat terjatuh dari kerusi, faizal memegang bontotnya akibat terkena cucutan pada paku Yang kami letak... Batrisya menjerit meminta tolong sebab punggungnya terlekat pada kerusi..
Aku dan Yang lain2 ketawa terbahak2 akibat exsident tadi... Tak lupa pulak.. Si aqmar tu ,air Yang ada di atasnya simbah sehingga menyebabkan dia basah lecun... Tak boleh blah masatu... Aku memberi give me five kerana berjaya mengenakan mereka...
Lalu Gila.. Aku tengok.. Ada Yang jalan terkangkang ada macam kena denda... Badut pun ada... Lawak Gila....
End flashback
"Own.. Sorry.. Kenapa?.. Apa kaitan dengan aku? "Nafiku..
"Kau jagan buat takktau... "
"Dah memang aku tak tau.. Nak buat macam mana lagi.... "Kalau boleh nak gelak je aku sekarangni tengok muka diorang marah... Sebijik macam beruk tercekik pisang...
"Siap kau.. Aku bagi balasan Yang setimpal!! "
"Do I care.. ""Woi korang buat apa ni!!.. Gaduh je tau... Baik korang blah sebelum aku bagi tau Guru disiplin Yang korang nak gaduh"ugut aiman
"Huh!! "Lalu mereka meninggalkan Ku..._______________________
"Assalamualaikum cikgu.. "Panggil aiman...
"Ye ,ada apa? Kenapa tak masuk kelas? "Tanya cikgu aisyah..
"Saya nak panggil syaurah, shamiza dan umi"
"Kenapa awak nak jumpa diorang? "
"Guru disiplin panggil"
"Ok.. Hah.. Apalah kamu buat kalini.. Dah pergi sekarang"
"Baik cikgu... "
Lalu kami pergi mengikuti aiman sehingga Ke bilik disiplin.."Assalamualaikum"
"Waalaikummussalam.. Masuk!! "Panggil tegas cikgu musa
"Ya, ada apa cikgu panggil kami? "Soalku
"Cikgu dapat aduan Yang kamu sabotaj hafizah dan Yang lain2 masa hari isnin... "
"Kenapa kami kena? "
"Diaorang cakap kamu bertiga Yang buat... "
"Kalau ye pon kitaorang buat? Cikgu ada bukti Ke? "
"Ye sebelah kamu"
Lantas aku memaling Ke arah aiman... Memang nak kena laki aku ni... Merajuk 1 minggu baru tau
"Dah tu, kisah Lama kenapa nak ungkit.. Pekara Yang lepas biarkan berlalu"
"Walaupun dah lepas.. INI adalah kesalahan kamu... "
"Eh.. Ni baru sikit dah nak Adu dekat cikgu... Kalau cikgu nak tau LA... Diorang buat dekat saya lebih teruk dark ni!! "Kataku tak kalah
"Dia buat apa dekat awak...!! "Korek cekgu
"DIA TU YANG BUNUH AN...AN... " Kataku terhenti.. Lalu aku memundukkan kepalaku..
"Apa an.. An...!! "Begang cikgu
"Ahhh.... Blah ah... "Lalu aku terua keluar dari bilik disiplinAiman Yang terpegun melihat kelakuan Ku terus meluruku dan menarik tangganku agar mengadap kearahku..
"Awak nak apa.. Tak puas lagi Ke"suaraku seakan akan serak..
"Kenapa awak kurang hajar sagat dengan cikgu... Selama ni saya sabar je... Tapi sekarang saya tak boleh...!! "
"Apa awak nak buat dekat saya... Nak ceraikan saya... Cerailah... Kalau ITU Yang awak mahu... "
"No... Saya takkan ceraikan awak... Tapi kenapa awak buat macam tu dekat diorang... Apa Salah diaorang ,besar sagat Ke Salah diorang"
Aku tak dapat lagi tahan air Mata terus menagis dekat situ.. Aku kuatkan tubuh
"Ya memang besar... Awak je Yang tak tahu.. Dah LA... Live me alone... "Aku terus berlari meninggalkannya bersendirian... Aiman meraup rambutnya kasar... Menyesal...Bersambung
YOU ARE READING
"Isteri Aku.....ketua Gengster?!..."
RomanceMengisahkan seorang budak perempuan yang ayu,cantik,dan sopan...tetapi mempunyai ketegasan di dalam diri..Perempuan itu terpakasa berkahwin dengan seorang ketua pengawas yang digeruni ramai.. Aiman adalah lelaki yang digeruni ramai kerana dia seora...