Hoofdstuk 28

87 4 3
                                    

"Oke, dus je weet heel zeker dat je het verslag hebt gestuurd naar meneer Janssen? En je weet ook heel zeker dat er geen plagiaat zit op dat verslag?" vraag ik hem voor -waarschijnlijk- de tiende keer.

"Ja Sara, ik heb alles goed uitgezocht en de dingen gedaan die noodzakelijk waren. En ik heb je ook ziekgemeld voor school vandaag. Je verdiend een dagje rust. Daarbij zorgen Siham en Melanie ervoor dat je de aantekeningen krijgt van de lessen. Alles is dus geregeld," zegt Aiden met een kleine glimlach.

"Je bent de beste Aiden, dankjewel," zeg ik dankbaar.

"Weet ik," antwoord hij arrogant en doet alsof hij een bos lange haren over zijn schouder naar achteren slaat.

Ik lach van zijn actie en samen staan we dan op om de borden op te ruimen.

~~
"Dus, wat had je in gedachten?" vraag ik hem als ik op de bank plof.

"Ik denk dat we vandaag lekker thuis blijven en gaan luieren. Laten we eerst een filmpje kijken en dan zien we later wel wat we doen," antwoord hij bedenkelijk.

"Daar heb ik absoluut geen bezwaar tegen," knipoog ik naar hem, waarna hij grijnst.

Terwijl ik netflix opstart pakt Aiden wat popcorn, om daarna naast mij op de bank neer te ploffen.

"Welke film wil je zien?"

Na een korte stilte zegt hij dat een actiefilm hem wel leuk lijkt.

"I love actionmovies!" zeg ik met ik bekakte Britste stem.

Hij grinnikt en speelt met mij mee.

"Good, 'cause that's what I love too darling."

Samen lachen we om ons debiele gedrag en kiezen dan een film uit.
~~
Als de film afgelopen is gaat de Adhaan af van de app die ik geïnstalleerd heb op mijn mobiel.

"Ik ga even bidden in mijn kamer. Be right back."

Hij knikt en pakt dan zijn telefoon erbij om door Instagram te scrollen.

In mijn kamer verricht ik het middaggebed en doe dan nog een smeekbede voor Linda. Moge Allah haar genezen. Ameen.

Met mijn telefoon in mijn hand loop ik de trap af. Ik wil de woonkamer inlopen, totdat ik mij iets bedenk. Hij zal een gat in de lucht springen als ik hem laat schrikken. Met een gemene glimlach sluip ik zachtjes naar de woonkamer toe. Bij de deur tuur ik voorzichtig met mijn ogen door de woonkamer

Ik frons als ik Aiden bij onze kast met boeken zie staan. Aandachtig bestudeerd hij een boek met de titel 'De basis van de Islam'.

Verrast stap ik weg van mijn schuilplekje en loop ik naar Aiden toe.
"Al wat interessants tegen gekomen?" vraag ik.

Hij kijkt op van het boek. "Oh, je bent er al"

"Jup," antwoord ik met een ploppende p.

"Het fascineert mij zo dat moslims de Islam zien als een manier van leven. Het is meer dan alleen een religie, maar echt een leidraad en een houvast voor het leiden van hun leven."

Ik knipper van verbazing een aantal keer onthutst van zijn plotselinge wijze woorden en bewondering voor de Islam.
"Ik zou inderdaad ook niet weten wat ik zonder deze religie zou moeten," antwoord ik dan met een glimlach.

"Amir vertelde mij trouwens bij de vorige les dat van de 1,6 biljoen moslims op de wereld, er maar een klein deel van het Midden-Oosten komt. Op de een of andere manier dacht ik altijd dat moslims Arabieren waren. Het blijkt dus dat het maar 15% is van de gehele moslimgemeenschap," zegt Aiden met sprankelende ogen.

"Dat is inderdaad waar." zeg ik met een glimlach.

Het lijkt een paar seconden te duren, maar dan dringt het tot mij door.

"Wacht, je volgt lessen bij Amir? Als in de 60-jarige imaam Amir van de moskee?!"

Hij lacht hard om mijn reactie en knikt dan ter bevestiging.

"Een paar dagen nadat jij mij meenam naar de moskee besloot ik terug te gaan. Amir bood mij een gratis lessenprogramma aan, en ik accepteerde."

"Oh mijn Allah. Dat is geweldig!" roep ik enthousiast uit.
-------------------------------------------------------
Adhaan= oproep tot het gebed.

Hope you liked this chapter♡

The NeighbourWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu