Hoofdstuk 30

105 5 0
                                    

Ik doe de vaatwasmachine open, waarna Aiden de mokken er dan netjes in zet.
Door het raam van de keuken zie ik dat het begint te schemeren.

"Ik kom zo terug, even mijn moeder bellen," meld ik. Hij knikt en duikt daarna de koelkast in om de ingrediënten te pakken voor het avondeten.

Met mijn telefoon tegen mijn oor loop ik de gang in. Na enkele seconden klinkt de liefdevolle stem van mijn moeder. "Salaamoe alaikom benti"

"Wa ailaykom assalaam mama" beantwoord ik haar begroeting. "Ik ben nu bij Aiden en Lilly. Zometeen beginnen wij met koken. Komen jullie ook met ons eten?"

"Lekker! Ik ben nu samen met je zusje bij Linda en jouw vader is nog op het werk. Rond half zeven kunnen wij dan aanschuiven."

Terwijl ik het gesprek afsluit loop ik naar boven. "Lilly, lukt het?" roep ik. "Ja, ik ben hier" roept ze dan terug vanuit haar kamer.

Met een lichte duw open ik haar deur en stap ik naar binnen. Ze heeft een roze pyama aan met eenhoorns erop. Een glimlach vormt op mijn gezicht als ze mij in een knuffel trekt. 'Jij bent lief,' zegt ze met haar hoofd verstopt in mijn kleren.

Ik lach zachtjes en trek haar nog meer naar mij toe. Als we ons allebei uit de knuffel terugtrekken kijk ik haar met een onheilspellende blik aan.

'Wie het laatste beneden is moet afwassen!'

De volgende seconde rennen we allebei gierend van het lachen de trap af. Lilly probeert mij te tackelen, maar dat mislukt. Ze valt integendeel zelf met haar achterwerk op de grond.

Ik kijk achterom en lach hard om haar beteuterde gezicht. Mijn lach sterft af als ik haar ineengedoken zie zitten. 'Oh shit, gaat het?' vraag ik bezorgd. Ik kniel bij haar neer en probeer haar handen van haar gezicht te halen.

Ik hoor haar snikken, maar merk dat het snikken snel omgezet wordt in een duivels lachje. Ze haalt haar handen van haar gezicht vandaan en steekt haar tong uit. De volgende seconde vliegt ze onder mijn armen vandaan en rent giechelend de keuken in.

'Hey, dat is oneerlijk! Jij duivels kind!' roep ik. Ik loop daarna ook snel de keuken in en tref daar een kokende Aiden aan. 'Zo zo, chefkok Aiden is al bezig hoor,' zeg ik met een goedkeurende blik.

Hij kijkt mijn kant op en geeft mij een scheve lach. Ik voel mijn hard sneller kloppen en slik moeizaam. Vluchtig wend ik mijn blik af.

"Ik heb lekker gewonnen, dus jij moet lekker afwassen!" zegt Lilly voldaan.

Ik kijk haar kant op met opgetrokken wenkbrauwen. "Sinds wanneer zijn valsspelers de echte winnaars?"

Nu de rollen zijn omgedraaid ben ik degene die haar voldaan aan kijkt.
~~
'Hmmm, wat ruikt het hier lekker!' zegt mijn moeder als ze de keuken binnenloopt, gevolgd door mijn vader en zusje.

Ik geef mijn vader en moeder een kus op de wang, waarna ik met mijn zusje een zelfbedachte handshake doe.

Terwijl ze Aiden en Lilly groeten, leg ik het laatste bord op de tafel.

"Time to eat, lovely people!"
-------------------------------------------------------

Dat was het dannn, hoofdstuk 30. Vergeet niet op het sterretje te klikken en te reageren! Wie weet update ik dan wel sneller en vaker ;)

Hahaha anyways, geniet van je vrije zondag!

The NeighbourWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu