Na een paar minuten geappt te hebben met Siham en Melanie, zie ik mijn vader naar de auto toe lopen. ''Salam ailaykom Sara. Sorry dat je zo lang moest wachten,'' zegt mijn vader. ''Ailaykomu salaam babba. Geeft niet hoor, ik heb de tijd gedood met mijn telefoon''
Ik doe mijn gordel om en mijn vader neemt hetzelfde voorbeeld. Als de sleutel in het contact gestoken is, start ik de auto en rij ik richting ons huis. Na enkele minuten parkeer ik de auto netjes voor de deur en loop, met mijn vader achter me het huis binnen.
''Salam ailaykom!,'' roept mijn moeder door het huis als ze de voordeur hoort dichtvallen. "Ailaykomu salaam yemma"
Ik hoor het geklink van allerlei pannen en neem aan dat ze in de keuken bezig is. Op dit tijdstip nog?
''Mam, wat ben je aan het doen?'' vraag ik haar verward als ik allerlei verse koekjes en een grote cake op de tafel zie. ''Ik zag dat de buren gearriveerd waren en denk dat ze wel trek zullen hebben van al dat gesjouw en uitpakken, dus ik heb wat lekkere dingen voor ze gemaakt en ga het zo bij ze brengen''
''Je weet toch wel dat het bijna acht uur s' avonds is?''
Mijn moeder geeft een snelle blik op de klok die aan de muur hangt en geeft kort een verbaast gilletje. ''Wat gaat de tijd toch snel! Help me alsjeblieft met de koekjes, benti, Ik ga even snel omkleden en dan kunnen we naar de buren gaan'' zegt ze gestrest.
Gelukkig is alles al uit de oven en is het enige wat ik nog hoef te doen de koekjes in te pakken. Ik pak een bord en leg de koekjes op een sierlijke manier op het bord, waarna ik het met doorzichtige inpakpapier inpak. Met een roze lintje maak ik het dicht en kijk tevreden naar het bordje. De cake had mijn moeder al ingepakt, dus dat hoef ik gelukkig niet meer te doen.
~~
Niet veel later staan mijn moeder en ik voor de deur van de buren. Ik heb al aangebeld en wacht met een vriendelijke glimlach op mijn gezicht met de koekjes in mijn handen totdat de deur open wordt gemaakt. Als ik zie wie de deur openmaakt vervaagt mijn lach en maakt het plaats voor een verward gezicht. Van verbazing wordt mijn grip op het bord in mijn handen wat losser en het voor ik nog iets kan doen valt het bord met koekjes abrupt uit mijn handen. Het volgende moment klinkt het geluid van glas dat op de grond valt en een verraste kreet van mijn moeder.-------------------------------------------------------
Salam ailaykom= vrede. Het woord dient tevens als algemene begroeting en is een Arabisch woord.Oehhh spannund. Wie denken jullie dat haar nieuwe buren zijn? Ik heb veel hints in de vorige hoofdstukken achter te laten, dus het komt waarschijnlijk wel niet meer zo onverwachts hahaha.
Nog een fijne dag allemaal!
Greetings from me :)
-25-08-2016-
JE LEEST
The Neighbour
Romansa-- "Je hebt me het licht laten zien, Sara." -- Sara woont samen met haar ouders en zusje van negen. Ze zit nu in haar derde jaar van het hbo. Dit is haar een na laatste jaar, en dan heeft ze haar studie Bedrijfskunde afgerond. Sara is door haar lief...