TRANSFER STUDENT.

2.2K 61 3
                                    

Satu sekolah digemparkan dengan adanya seorang pelajar pertukaran dari Malaysia.

Para pelajar tertanya tanya siapakah pelajar pertukaran tersebut??  Lelaki atau perempuan? 

Seungri berlari kearah Jaewon dengan tergopoh gapah.

"One... Pelajar transfer tu dah sampai ah..." Seungri menepuk belakang Jaewon.

(Jung Jaewon: diberikan gelaran sebagai 'One' kerana dia adalah satu satunya pelajar yang bijak tetapi mempunyai rekod disiplin yang agak teruk di sekolah)

"And so??..  Kau expect aku nak buat apa? " balas Jaewon. Dia kelihatan seperti tidak berminat untuk mengambil tahu tentang pelajar baru itu.

"Suka hati kau lah. Aku gerak dulu... Nak sambut student baru tu.  Mana tau. Boleh jadi mangsa aku seterusnya.  HAHAHAHHA." Seungri gelak persis syaitan lalu meninggalkan Jaewon sendirian disitu.

"Heh..  Tak minat lah nak tau.. " Jaewon menguis rambutnya kebelakang.
.
.
.
.
.
KRINGGGG!!  loceng telah berbunyi menunjukkan bahawa waktu pembelajaran telah bermula.

Jung Jaewon leka bermain dengan PSP yang berjenama Sony itu. Dia menyedari bahawa guru kelasnya telah membawa seorang pelajar perempuan masuk kedalam kelas.

"Transfer student kut.. " kata Jaewon dalam hati.
.
.
.
.
"Student..  Saya ingin kenalkan pada anda semua dengan pelajar baru dari Malaysia. Sila perkenalkan diri." kata guru kelas tersebut.

Semua mata tertancap kearah pelajar itu. Kulit mukanya yang tidak terlalu putih dan matanya bulat tidak seperti kebanyakkan wanita ni Korea.

"Annyeonghaseyo..  My name is Jessy Jung. My korean name is Jung Jae Si. I'm Chinnese mix Korean. I can speak Cantonnese, Mandarin, English, Korean and also Malay. In malay language, if we want to introduce ourself. You must said. 'Hai.. Apa khabar nama saya Jessy Jung..' thats mean 'Hi..  How are you.. My name is Jessy Jung'.. Hope you guys can teach me well. Thats all from me. " Jessy memulakan ucapan nya dan apabila berakhir, para pelajar memberikan tepukan kepadanya.

"Jessy. Di situ ada tempat kosong. Boleh duduk situ." kata guru kelas tersebut dalam bahasa Korea lalu menunjukkan tempat duduk yang kosong di tepi Jaewon.

"Ahh.. Ne.. " balas Jessy.

Jaewon membuntangkan matanya kerana dia tidak suka sekiranya ada pelajar yang duduk ditepinya.

"Aish.. Apahal laa cikgu suruh duduk sini..  Siaplah dia.  " Jaewon bercakap dalam hati. Air muka nya berubah dari skala 10 turun sehingga 1.
.
.
.
.
Jessy meletakkan begnya di atas meja. Dia melabuhkan punggungnya di atas kerusi plastik yang disediakan disitu.
Dia menghadiahkan senyuman kepada Jaewon dan menghulurkan tangan untuk berkenalan.

"Aku Jessy. " kata Jessy.

"Aku tau.. Kau dah kenalkan diri tadi. Tak payah ulang. " balas Jaewon meluat.

"Bukannya apa..  Kau nampak tak fokus. Jadi aku kenalkan diri lagi sekali. " jawab Jessy tenang.

Jaewon mula berang dengan Jessy.

"Kerek betullah minah ni.. " Jaewon bermonolog dalam hati.

"Aku Jung Jaewon. Panggil One je. " Jaewon tidak menyambut  untuk berjabat tangan dengan Jessy.

"Oo..  Okay..by the way. Nama depan kita sama.. And   'selamat berkenalan'" balas Jessy dalam bahasa Melayu.
Jaewon bingung. Dia tidak tahu apa yang dikatan oleh Jessy sebentar tadi.

"Kalau kau tu orang asing.. Jangan cakap bahasa negara kau. Orang kat sini tak faham" marah Jaewon sambil menolak kerusinya kebelakang.

"oh.. Maafkan saya..  Tapi kan.. Aku ni asal Korea tau.. Aku lahir kat Seoul. So.  Aku bukan orang asing... Aku cakap tadi.. Selamat berkenalan.. " Jessy tergelak kecil.

Jaewon merenung tepat kedalam mata Jessy. Dadanya panas kerana Jessy terlalu menyakitkan hatinya di hari pertama persekolahan pelajar pertukaran tersebut.

Jaewon mengalihkan pandangannya untuk mengelakkan peperangan berlaku antaranya dengan Jessy.
.
"Baru masuk.. Dah tunjuk kepala" Jaewon bercakap didalam hati.

"Hahhaha..  Muka pembuli. Let's wait and see.. " Jessy menarik kerusinya perlahan lahan sambil tergelak kecil didalam hati.
.
.
.
Hi guys.. This is.. My Second story...  And i hope you guys like it. If ada kesalahan bahasa atau writing..  Message ya..  Thank you dear readers...

PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)Where stories live. Discover now