"Jessy mengandung dah 4 minggu" kata Puan Amy.
"APA?!"
"Jessy.. kitorang tahu.. Jessy susah nak terima.. sebab Jessy masih muda.. tapi.. janji dengan mama .. jaga elok elok baby ni.."
"Mama... Jessy naik dulu.."
Jessy menarik tangan Jaewon
Perasaannya bercampur baur saat ini...
"Jaewonnn.. ottokhae 😭.. " teriak Jessy.
"Nak buat macam mana.. dah jadi dah pun.."
"Ottokhae ottokhae... Apa aku nak buat niii.. nak jawab apaaa kat dorang semua niii..." Jessy menggaru garu kepala nya.
Jessy melihat Jaewon sedang perlahan lahan untuk melelapkan matanya.
"YAHHHH JUNG JAEWON!! KAU YANG BUAT AKU MENGANDUNG TAHU TAK.. TOLONG LAH AKU!!"
Jaewon kembali bangun.
Dia memerhatikan muka Jessy.
"Jessy.. benda dah jadi.. lambat laun orang akan tahu juga yang kita ni dah kahwin.. aku nak kau jangan fikir sangat.. ni anak kita tau.. bukan anak aku sorang.. aku minta maaf.. sebab terlanjur haritu... Buat kau sampai pregnant macam ni... tipu lah.. kalau tak ada apa apa perasaan kat kau.. tidur sekatil sebilik semua kita sama sama.... jadi aku nak kau jangan buat benda ni sebagai beban.. sebab kita akan jaga dia sama sama.." Jaewon mengucup dahi Jessy.
Air mata Jessy gugur.
"Aa..aku takut..." Kata Jessy dalam tangisan.
"Kau takut apa?"
"Takut dengan semua benda.. aku takut kalau.. kalau.. gugur ke.."
"Kau jangan lah cakap macam tu.. aku janji.. aku akan jaga kau.. sampai bila bila.. aku akan sentiasa lindungi kau.." Jaewon memeluk tubuh Jessy.
"Saranghae wife.."
"Nado saranghae..."
.
.
.
.
Petang itu, Jessy dan Jaewon hanya menghabiskan masa bersama sama di dalam bilik."Jaewon.. kalau kita dapat anak perempuan.. kau nak letak nama apa?" Tanya Jessy
"Urmm.. Jung.. Jung... Ahh.. nanti nanti lah fikir.."
"Okay .. hihihi..."
"Aku.. baru sedar.. kalau kau mengandung nak masuk sebulan.. jadi.. masa hari Jaena meninggal tu.. kau tengah pregnant lah kan?" Soal Jaewon.
"Urm.. yelah tu.."
"Aishh.. nasib tak jadi apa apa.. maafkan aku Jess.." Jaewon membelai rambut Jessy.
"Nah.. benda dah lepas.. janji aku selamat... No.. Kita selamat.." Jessy memegang erat tangan milik suami kesayangan nya itu.
.
.
.
.
Malam itu, Jessy tidak sedap badan. Dan tekaknya sentiasa mual. Dengan perlahan lahan bangun dari katil supaya tidak mengejutkan Jaewon."Ah.. dah tak tahan.."
Jessy berlari sepantas kilat menuju ke bilik air.
Uwerkkk
Jessy memuntahkan segalanya dari isi perutnya.
"Jessy.. gwenchana?" Soal Jaewon.
"Aish kamchagiya.. Jaewon ah.. terkejut lah..." balas Jessy, bajunya basah akibat terpercik air membilas muntah.
"Jaewon.. aku rasa mual sangat..."
Uwerkkk
Jessy kembali muntah.
Jaewon menggosok gosok belakang badan Jessy untuk memudahkan Jessy muntah.
"Jessy... Jom lah pergi klinik.. ambil ubat .. "
"No no no.. Aku rasa.. lapar je sekarang ni.."
"Lapar? Kau nak makan apa?"
"Nasi lemak.."
"Nasi lemak? Apa benda tu?" Jaewon bingung. Itu pertama kali dia mendengar perkataan nasi lemak.
"Nak nasi lemak... Dekat Malaysia ada jual.." Jessy tersenyum.
"HAH? Malaysia? Takkan lah.. kau fikir dekat ke nak pergi Malaysia? Semata mata nak beli nasi lemak?"
"Masak kan.. hihihi"
"Macam mana nak masak?"
"Google..hihihihi"
Jaewon segera membuka aplikasi Google di telefon bimbit nya dan mencari maklumat tentang nasi lemak.
"Woi.. kau ingat senang ke buat ni? Macam mana nak buat ni? Daun pisang? Nak cari kat mana? Santan? Alahhh.." Rungut Jaewon
"Jebal... Anak kau juga ni.." Jessy membuat muka kesian.
"Esok lah aku tanya mama.. pergi lah sambung tidur... Nanti sakit pula.." Jaewon mengusap kepala Jessy
.
.
.
Jaewon's POvSepanjang Jessy pregnant ni.. asyik mengidam je..
Oh tuhan.. dugaan apakah ini..
Ni ke orang lain rasa bila nak jadi bapak?
Exam dah nak dekat.. waduhh..
Aku baru buka buku sikit je..
"Jessy.. jom lah kita belajar.. lusa dah exam weyh.." aku menarik tangan Jessy.
"Ahh.. nanti la.. Jaewon.."
"Apa?"
"Nak durian..."
"Ha? Natang apa pulak tu?" Sepanjang duduk Korea.. ni first time dengar nama durian.
Haritu nasi lemak.. lepastu kuih lapis.. seri muka.. masak lemak cili api.. haish.. dia ni memang taste orang Malaysia sangat ke? Belum lagi lah dia minta makanan Korea.. semua makanan susah nak dapat..
Nasib sayang bini..
Kalau tak.. kau cari lah sendiri.
"Durian tu.. buah .. banyak duri.." kata Jessy
"Duri? Ada gambar tak? Mana tahu dapat kat sini ke.."
"Ni.." Jessy tunjuk aku satu gambar benda pelik..
Apabenda duh ni?
"Apa ni.. aku tak pernah nampak pun.."
"Kat Malaysia ada.. hihihi.."
"Kau jangan merepek boleh tak.. kalau kau minta masak boleh lah.. ni buah.. takkan nak tanam.. waduh.."
"Oppaaaa.. jeballl" Jessy membulat kan matanya.
.
.
.
"Mama.. Jessy nak durian.." suara Jaewon memecah kesunyian"APA?! durian? Mana nak cari kat sini... Ottokhae..." Puan Amy menggaru garu kepala nya.
"Macam mana ni mama? Mengidam sangat tu.."
"Hmm.. nantilah mama settlekan .. " Puan Amy segera mengambil telefon bimbitnya.
.
.
.
.
Okay Jessy dah dapat durian dia..Hahahaahah..
Author sedang mengidam durian ni.. Aish.. sedap pula bau durian kat kedai tepi jalan tu tadi..
YOU ARE READING
PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)
Random"kau hebat.. sebab kau.. salah satu perempuan yang dapat turunkan ego aku.." "Kenapa kau baik dengan aku?" "Sebab aku sayang kau.." Start : 18 October 2017 End : dah end dah