Jessy dan Jaewon bersiap siap di dalam bilik untuk kesekolah, mereka siap bersama sama.
"Meh aku pakaikan tie.. " kata Jessy, lalu dia melilitkan tie sekolah di leher Jaewon.
"Aku rasa.. Kita ni comel... Hihihihihi.. " Jaewon bersuara.
"Kenapa? "
"Sebab.. Kita dapat siap pergi sekolah sama sama. Mesti ada orang jealous dengan kita kan? "
"Oh laa.. Hahahaha.. Betul lah tu. Aku pun rasa macam tu.. "
.
.Selepas siap melilit tie, Jaewon mengikat rambut Jessy menggunakan getah rambut bewarna putih.
"Busuk lah rambut kau ni.. " Jaewon mengibas rambut Jessy.
"Mana ada... Aku baru shampoo tau.. Nak menipu pun agak agak lahh.. " Jessy mencubit pipi Jaewon.
"Nak menang je minah ni..
"Hehehe... "
.
.
.
"Good morning... " kata mereka berdua kepada seluruh ahli keluarga."Morning.. Dah cepat makan.. Nanti lambat pergi sekolah.. " kata Puan Amy.
.
.
.
Jaewon dan Jessy mengambil dua keping roti dan mecalitkan sedikit peanut butter diatasnya.
.
.
Jessy dan Jaewon menaiki motor bersama sama kesekolah. Hal ini memberikan banyak tanda tanya kepada seluruh pelajar mengenai hubungan mereka.Jiyong hanya menjadi pemerhati mereka berdua.
"Rambut kau ni.. Dah macam hantu... " kata Jaewon, dia membetulkan rambut Jessy yang kusut itu.
"Awww.. So sweet... " tiba tiba sahaja Suzzie muncul dari tepi.
"Ah.. Suzzie... Mana ada sweet.. "
"Eleh.. Sweet la tu.. Acah je.. Hihihihi" balas Suzzie lalu dia beredar dari situ.
.
.
.
Jessy dan Jaewon masuk kedalam kelas seperti biasa, mereka meletakkan bag dan mengeluarkan buku Matapelajaran."Jaewon.. Kita kena study ni... Exam dah nak dekat..." Jessy memulakan perbualan.
"Betullah tu.. Aku tau.. Kau tengah berusaha nak pecut aku kan? "
"Elele.. Berlagak lah tu.. "
Dummm!! Pintu bilik darjah dihempas kuat oleh Suzzie dan dibelakangnya diikuti Minho.
Semua pelajar terdiam.
"Kenapa tu? " soal Jessy.
"Hmm mana la aku tau.. " balas Jaewon.
.
.
.
Jaewon membuka telefon bimbitnya sebaik sahaja mendengar satu pesanan telah masuk.Jaewon terdiam. Dia memandang muka Jessy
"Jess... Harini.. Kau kena balik sorang tau.. Aku ada hal laa nanti.. "
Jessy tidak menanyakan apa apa soalan. Selebihnya dia mengikut sahaja apa yang dikatakan oleh Jaewon.
"Okay.. Jangan balik lambat ye.. Aku masak untuk kau nanti.. "
"Okay.. Aku janji balik awal.. " Jaewon hanya mengukirkan senyuman.
.
.
.
Jessy dan Jaewon rehat bersama sama seperti biasa.Ramai pelajar yang masih meragui tentang hubungan mereka.
.
."Jess.. Tu.. Tumpah kat baju.. " kata Jaewon.
Jessy melihat bajunya yang telah kotor akibat tertumpah sos.
"Aishh.. Jinjjia.. Kotor dahh.. " Jessy mengeluh. Dia bangun lalu menuju kesingki untuk mencuci kotoran tersebut.
Jaewon hanya sambung makan sementara menunggu Jessy.
"Hi sayang.. "
Jessy terkejut mendengar sapaan itu.
"Eh.. Jiyong.. Wae? "
"Tak ada apa.. Bye sayang.. " balas Jiyong sambil memegang lembut pipi Jessy lalu dia beredar.
"What the hell.. Bongoknya.. Tak ada adab.. Selamba badak je panggil bini orang 'sayang' pegang pegang pipi lagi.. Heih" omel Jessy dalam hati.
.
.
.Petang itu, Jessy pulang kerumah seorang diri seperti yang sedia maklum. Dia singgah ke pusat. Boxingnya sebelum jam 3 petang.
.
.
Jaewon berjalan seorang diri dan menuju ke tempat yang diberitahu.Dia berjalan dengan penuh berhati hati.
Dukkk!! Satu pukulan hinggap dikepalanya secara tiba tiba.
"Dah agak.." bisik Jaewon.
Jaewon melihat muka musuh yang amat dibencinya sejak dulu lagi.
Jiyong.
"Okay.. Apa yang kau nak? " tanya Jaewon.
"Senang je... Aku nak kau.. Jangan dekat dengan Jessy.. " Jiyong membuat muka selamba.
Jaewon tersengih seperti kerang busuk.
"Hell.. No.. " balas Jaewon.
"Eyyy!!! " Jiyong menghempaskan batang kayu kelantai.
"Apa masalah kau ni ha? Dari dulu.. Sampai sekarang.. Degil! "Jiyong menolak kepala Jaewon.
"Hah.. Cepat laa.. Nak apa.. Aku nak balik ni.. Nak dating dengan.. Jessy... "
"Oii kau kurang ajar eh.. " Jiyong menumbuk pipi milik Jaewon.
"One.. Sabar One... " bisik Jaewon dalan hati.
"Kau tau kan... Apa yang akan aku buat kat Jessy?? Ke tak faham lagi??" teriak Jiyong
"Buat lah... Kalau kau mampu.. "
Jiyong semakin marah dan memanggil konco konconya untuk membelasah Jaewon.
"Settlekan dia ni.. " kata Jiyong.
.
.
.
Jaewon dipukul dan ditendang dengan kejam. Dia mengambil keputusan untuk tidak membalas apa apa walaupun dia mampu mempertahankan dirinya sendiri.
.
.
.
.
Jam menunjukkan pukul 8.00 malam.Jessy berasa hampa kerana Jaewon masih belum pulang.
Dia menelefon Jaewon beberapa kali tetapi tidak dijawab.
"Mana dia nii.. Aku call tak angkat.." Jessy mula berasa risau.
Encik Jung, Puan Amy dan dua orang abangnya telah naik keatas selepas tamat makan malam.
Jessy setia menunggu kepulangan suaminya itu.
Dangg..
Pintu rumah dibuka.
Jessy bangun.
"Omg.. Jaewon kenapa dengan muka kau niii??! " tanya Jessy.
"Jom naik atas." balas Jaewon.
.
.
.
Bersambung ~~~
YOU ARE READING
PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)
Random"kau hebat.. sebab kau.. salah satu perempuan yang dapat turunkan ego aku.." "Kenapa kau baik dengan aku?" "Sebab aku sayang kau.." Start : 18 October 2017 End : dah end dah