YEOJACHINGU?

515 26 0
                                    

"Abang... Tadi abang cakap.. Kak Jess bukan girlfriend abang.. " soal Jaena

"Mana ada la dik.. Adik salah dengar ni... " Jaewon tersengih

Beberapa saat kemudian, ibu tiri dan anaknya masuk.

Seorang wanita barat bermata hijau telah menyapa Jaewon dalam bahasa korea

"Annyeong.. " kata wanita itu

"Annyeonghaseyo ommoni.. " balas Jaewon dengan penuh hormat.

"Ommoni?? " kata wanita itu sambil mengalirkan air mata.

"Kenapa?? Salah ke? " tanya Jaewon.

"Nn... No.. Ommoni ingat... Jaewon tak terima ommoni dengan Jung Jessi ..."

"Ah aniyaa.. Uhmm.. Jung Jessi? " Jaewon hairan.

"Your sister. " balas Mariah Anne iaitu ibu tiri Jaewon.

"Ow.. My girlfriend name also Jessy.. Jessy Jung.. Sama nama. Hahaha" Jaewon memandang Jessy.

"Hii i'm Jessy.., " sapa Jessy.

Jessy hanya memainkan watak yang tidak dirancang sebagai kekasih Jaewon.

"Really?? Wow. Amazing.. Family name also same.. "

.
.
.
.
.
.
Mereka berbual bual sehingga waktu melawat tamat, Jaena kelihatan amat gembira bermain dengan adik baharunya yang baru berusia 10bulan.
.
Mereka masuk kedalam kereta untuk pulang.

"Ehem.. Jaewon.. Kau cakap adik aku.. Girlfriend kau tadi?? Berani betul kau ye.. " kata Jason.

"Mian.. Saya terpaksa. " hanya itu yang dikatakan Jaewon.

Kereta itu dihiasi dengan dengkuran halus Jessy.

"Tak apa. Aku tak kesah.. Memandangkan Jessy ni tidur.. Dia ni memang tidur mati.. Sebelum dia bangun.. Baik aku cakap... Gaya dia. Macam dia suka kau... Tolong jaga dia walaupun dia boleh protect diri dia sendiri.. " kata Jason perlahan.

Jaewon mengangkat mukanya.

"ummm.. Actually... Jimmy hyung pun.. Cakap benda sama. Hahaha.. " Jaewon menguis kaki Seungri .

"Serious?? Haa.. Nampaknya kitorg memang betul betul harapkan kau.. Take care of her. Kau pun Seungri... " suara Jason agak kasar sedikit

"Baik hyung. " balas mereka berdua.
.
.
.
"Aku nak jam aku balikkk" Jaewon membisik kepada Seungri perlahan lahan untuk mengelakkan Jason mendengarnya.

Seungri hanya membuat tanda 'ok'
.
.
.
Jason memberhentikan keretanya di stesen minyak.

"Aku nak isi minyak.. Korang duduk dalam ni.. " Kata Jason.

"Ahh.. One aku nak beli roti. Nak breakfast esok sebelum pergi sekolah." sampuk Seungri.

"Okay" balas Jaewon
.
.
.
Selepas mereka keluar, tinggal lah mereka berdua di dalam kereta.

"Jason kata.. Dia tidur mati.. Confess sekarang lah.. " bisik Jaewon dalam hati.

.

Dia memandang Jessy yang sedang enak dibuai mimpi.

"Jess.. Aku suka kat kau.. Tapi aku tak tau lah macam mana nak cakap... Kalau nak jujur.. Kau perempuan kedua yang berani dekat dengan aku.. Tapi antara dua tu... Aku tak tau macam mana nak describe perasaan aku kat kau.. Lain macam dia... Lain sangat... Tolong lah. Jangan rapatkan diri dengan Jiyong.. Kalau kau sedar.. Tolong jangan abaikan ni.. Jangan pergi kat Jiyong.. Aku sayang kau Jess... Aku tak nak kawan aku hilang lagi.. " Jaewon meluahkan segala galanya kepada Jessy.

Dalam diam, rupanya Jessy tidak tidur. Dia hanya berpura pura tidur.

Terlalu banyak soalan yang menyelubungi diri Jessy. Dalam masa sama, dia amat terharu dengan luahan hati Jaewon baginya, dia tidak bertepuk sebelah tangan.

Siapakah perempuan itu? Mengapakah Jaewon tidak membernarkannya rapat bersama Jiyong?
.
.
.
.
.

Jason menghantar Seungri di rumah Jaewon lalu dia beredar.. Jessy masih berpura pura tidak sedarkan diri. Selepas saja melepasi rumah Jaewon, Jessy segera membuka matanya.

"Abang.. Apa abang nampak dekat Jaewon? " tanya Jessy.. Senyumannya melebar.

"Ok lah... Handsome.. tapi of course laa tak lawan abang.. Jimmy pun kalah kut. " balas Jason dengan penuh kebanggaan tentang rupa paras nya tetapi masih bujang.

"Jangan la tengok muka.. Pada akhir perjumpaan, abang nampak apa kat dia?"

"Hurm.. Dia nampak baik.. Hormat kat ayah dia.. Walaupun ayah dia tak ambik tahu pasal dia.. Dia hormat mak tiri dia.. Dia penyayang dengan Jaena... Abang tak percaya dia tu pembuli.. Macam yang adik cakap masa mula mula kenal dia. Muka innocent kut. " Jason tersengih sambil memandu.

"Kan.. Dia hormat kan.. Maybe.. Dia jadi macam tu.. Sebab tekanan? Dia tak tahu nak luah kat siapa. Dan dia buli orang.. Tapi kan.. Dia dah lama tak pukul orang. " Jessy memandang muka Jason dengan tekun.

"Betullah kut.. Tekanan. Bagus lah tu.. Tak buli lagi.. Kau ni pun.. Tau lah abang handsome.. Jangan tenung macam tu.. Turun market nantii" balas Jason.

"Aishh yelah"
.
.
.
Dirumah Jaewon.

"Aku dah call omma aku... Dia bagi aku teman kau nanti appa aku hantar baju... " kata Seungri.

"Thanks bro... Aku tak tau macam mana nak balas jasa kau... " luah Jaewon

"No problem ah bro.. Kita kan adik beradik..." Seungri menepuk belakang Jaewon .

"Ye... Adik beradik.. " Jaewon amat bersyukur mendapat sahabat seperti Seungri.

"Aku dah lama tak tumbuk orang ni..  Hahahahaha gatal tangan nii" Seungri menumbuk numbuk dinding rumah Jaewon.

"Hahaha.. Lupakan lah..  Tumbuk aku je.. Kita nak exam kan...  Next year, tahun last kita sekolah.. " balas Jaewon.

PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)Where stories live. Discover now