member lama

240 19 1
                                    

Jessy mengenakan baju kurung moden yang digunakannya dahulu untuk bertemu dengan rakan rakan lamanya.

Jessy melihat Jaewon yang masih terbaring di atas katil tanpa berbaju.

"Jaewon.. bangun.. kata nak keluar sama sama harini.. aku dah siap dah ni..." Jessy mencium dahi Jaewon.

Jaewon membuka matanya sambil tersenyum.

"Morning..."

"Morning.. nah.. tuala.. aku dah sediakan baju.. nanti pakai tu tau.. baju abang Jason tu.."

"Okay.. "

Jaewon memuncungkan bibirnya.

"Dah kenapa bibir tu?"

"Morning kiss??"

Jessy menghamburkan tawanya.

"Ee busuk.. geli la... Mandi dulu.."

"Hikhikhik.." lalu Jaewon bangun dan segera menuju ke bilik air.
.
.
.
Jaewon menyarung kan baju yang disediakan oleh Jessy.

Dia tertanya tanya apakah pakaian ini..

"Jessy... Baju apa ni?"

"Oo.. ni nama dia baju Melayu.. lupa nak bagi tahu.. cikgu aku kahwin harini.. "

"Baju melayu? Apakah?!"

"Baju melayu ni.. baju kebangsaan Malaysia.. sekali dengan baju kurung.. jadi.. lebih sopan kalau kita pergi majlis orang.. lagi lagi yang Islam.. dengan pakai macam ni lah.." terang Jessy.

"Ohh... memang macam tu ke?? Tapi aku suka lah baju ni.. lawa.." Jaewon cuba untuk membiasakan dirinya di Malaysia.

"Yup.. memang macam tu.. kalau kau suka.. bagus lah.. dah.. meh sini aku sikatkan rambut."

Jessy mengambil sikat di atas meja solek dan menyikat rambut Jaewon perlahan lahan. Dengan Perlahan lahan, Jessy memeluk Jaewon.

Jaewon memandang Jessy yang tiba tiba sahaja memeluk nya.

Jaewon membalas pelukan tersebut.

"Kenapa ni sayang ku?"

"Jom kahwin lagi sekali.. kat Malaysia.."

"Erm.. bila? "

"Lepas kita grad next year? "

"Urmm.. boleh.. tapi.. masa tu.. baby dah keluar lah kan?"

"Yup.. "

"Tak sabarnya nak habis belajar.."

"Aku pun sama Jaewon..kita besarkan anak je lah.."
.
.
.
.
.
Rambut Jessy dibiarkan lepas. Dia memimpin tangan Jaewon memasuki majlis perkahwinan gurunya itu.

Semua mata tertumpu kearah mereka kerana mereka bertutur dalam bahasa Korea tetapi menggunakan pakaian tradisional orang Malaysia.

Jessy memahami segala yang dikatakan oleh mereka. Dia tergelak kecil dan meneruskan perjalanannya.

"Jaewon.. itu cikgu aku.. nanti kau cakap English je tau.." kata Jessy

"Ohh.. haa okay.."
.
.
"Hii.. how are you miss? Urm.. sorry.. Mrs.." sapa Jessy kepada gurunya yang berbusana pengantin tersebut.

"Omg Jessy!! Teacher miss you so much!!" Mrs Dina memeluk Jessy erat.

"I miss you too.. where's the other??"

"Yang lain tengah makan laa.. ni.. kenapa berisi ni? Seronok lah tu.. duduk Korea.."

"Oh makan.. haa.. hahaha.. actually.. Jess tengah pregnant.. " Jessy tersenyum.

PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)Where stories live. Discover now