"Seungri.. Kenapa Jaewon dikatakan pembunuh?? " soalan pertama dari mulut Jessy
Seungri terdiam.
Setelah sekian lama baru dia membuka mulut.
"macam ni lah. Aku boleh cerita. Yang kawan One.. Meninggal dua tahun lalu.. Tu je. Yang lain. Tolong tanya dia.. " balas Seungri.
Jessy mengeluh kecil.
"Baiklah.. Terima kasih Seungri.. "
.
.
.
.
Di hospital... Jaewon hanya berborak borak dengan Jaena."Adik... Adik janji dengan abang.... Macam mana pun terjadi. Tolong kuatkan semangat. " Jaewon senyum kesedihan.
"Ye abang.. Adik janji... Adik nak tengok abang kahwin.. Sebelum adik pergi.. " Jaena menitiskan air mata.
"Aa.. Adik.. Jangan cakap macam tu... Abang tak ada siapa siapa selain adik... Adik nak. Abang kahwin dengan siapa? Tak ada seorang pun yang sukakan abang.. " Jaewon menitiskan air mata.
"Adik nak... Abang kahwin dengan kak Jessy.. Dia boleh jaga abang.. Kalau adik meninggal nanti.. " Jaena mengusap tangan abangnya itu.
"Adik takkan pergi mana mana.. Abang akan cuba selamatkan adik.. Tolong adik.. Jangan cakap macam ni.. Pasal kak Jess... Dia mesti tak terima abang.. Sebab abang jahat.. " Jaewon menundukkan kepalanya.
Jessy dari tadi berada di tepi pintu hanya menangis dalam diam.
Dia begitu terharu melihat layanan Jaewon pada adikknya.
"Jaewon.. Kau tipu.. Siapa kata aku tak terima kau.. Bodoh. " Jessy bermonolog dalam hati. Lalu dia pergi dari situ dalam keadaan hiba....
.
.
"Abang... Aa.. Adik sesak nafas.. " Jaena tercungap cungap.Jaewon panik lalu keluar dan menjerit.
"DOKTORR!!!! " jerita Jaewon membuatkan Jessy terkejut kerana dia belum meninggalkan kawasan itu. Jessy segera berlari menuju kearah Jaewon.
"Adik.. Adik sekejap dik.. Adik kena tenang.. Tarik nafas elok elok dikk.. " Jaewon memberikan kata kata semangat kepada Jaena.
Doktor mengarahkan Jaewon supaya keluar kerana mereka ingin memeriksa Jaena.
Jaewon terduduk di atas lantai hospital sambil menangis teresak esak.
Dia amat takut sekiranya sesuati terjadi kepada adikknya.
Dalan tangisan, Jaewon didakap oleh Jessy .
"Jaewon-ah.. Jangan menangis... Aku ada ni... " Jessy sebak melihat keadaan Jaewon begitu.
Jaewon memandang wajah sayu Jessy . Dia membalas pelukan Jessy.
"Aku tak nak.. Adik aku pergi.. Tolonglah faham... " Jaewon melekapkan mukanya di bahu Jessy.
"Ye ye. Aku faham.. Kau kena sabar.. Kita doa ye sayang... " Jessy mengeluarkan perkataan 'sayang' kepada Jaewon bertujuan untuk menaikkan semangatnya.
Tetapi, sangkaannya tidak benar.. Jaewon bangun sambil menangis. Gayanya seperti orang tidak tentu arah.
Jessy amat terkesan melihat keadaan Jaewon dan Jaena begitu.
Selang beberapa minit, doktor pun keluar.
"adik awak selamat buat masa sekarang.. " kata doktor yang ditugaskan untuk merawat Jaena.
Jaewon tenang seketika. Dia mencium lembut dahi adiknya yang masih lemah itu.
Jessy mengambil peluang untuk bertanyakan soalan kepada doktor.
"Doktor.. Ikut ramalan.. Berapa lama.. Tempoh untuk Jaena hidup? "
"urm.. Itu.. Kami tak dapat nak sahkan.. Apa yang saya boleh kata.. Jaena boleh pergi bila bila masa sahaja. "
Jessy terdiam. Dia terbayangkan bagaimanakah keadaan Jaewon apabila Jaena sudah tiada nanti...
Jessy mengambil keputusan untuk menjaga Jaena dirumahnya kerana ibunya sentiasa mempunyai masa lapang dan tentunya boleh menceriakan Jaena. Tetapi dia perlu berbincang dengan Jaewon terlebih dahulu..
.
.
Sorry readers.. I'm not in the mood to write.. But I do my best...Rasa kesian pulak kat Jaewon... Huhuhuhu
YOU ARE READING
PSYCHO SENIOR.. (사이코 선배)
Rastgele"kau hebat.. sebab kau.. salah satu perempuan yang dapat turunkan ego aku.." "Kenapa kau baik dengan aku?" "Sebab aku sayang kau.." Start : 18 October 2017 End : dah end dah